BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Okullara demokratik yapı

Okullara demokratik yapı

Milli Eğitim Bakanı Bostancıoğlu, okulların demokratik bir yapıya kavuşturulması için kurulların oluşturulduğunu söyledi. “Her kurulda öğretmen, veli, öğrenci ve muhtar bulunacaktır” diyen Bostancıoğlu, velilerden istenen karne paralarına kimsenin itiraz etmemesini de istedi. Bostancıoğlu, “Sigara gibi şeye vereceğiniz parayı karneye verebilirsiniz” dedi.



Milli Eğitim Bakanı Metin Bostancıoğlu, okulların demokratik bir yapıya kavuşturulabilmesi için her okulda, “okul kurulu” oluşturulması projesine başlanacağını bildirdi. İzmir’in Seferihisar ilçesinde, İstanbul Menkul Kıymetler Borsası (İMKB) tarafından yaptırılan 720 öğrenci kapasiteli Yatılı Bölge İlköğretim Okulu’nun inşaatını gezen Bostancıoğlu, yetkililerden bilgi aldı. İMKB’nin 8 yıllık kesintisiz temel eğitime geçen yıl 30 trilyon, bu yıl ise 100 trilyon lira katkı sağladığını belirten Bostancıoğlu, bunun ilköğretim okullarına aktarıldığını söyledi. Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi ile diğer bölgelerin kırsal kesimlerinde büyük öneme sahip olan yatılı bölge okullarının geliştirilmesi projesinin başarıyla sürdüğünü anlatan Bostancıoğlu, gerek yatılı bölge okulları, gerekse 8 yıllık kesintisiz zorunlu temel eğitim hamlesinin başarı sağladığını anlattı. Bostancıoğlu, bir soru üzerine, okullarda karne parası konusunun karşılıklı anlayışla çözülmesi gerektiğini belirterek, maddi durumu müsait olan velilerin okullarına 1 milyon lira karne parası bağışı yapmalarında bir sakınca olmadığını kaydetti. Ülkenin kısıtlı kaynaklara sahip olduğunu anlatan Bostancıoğlu, “Karne parasından şikayet eden bir veli, bana sigara ikram etti. Bu sigara paraları karne parası olarak okula bağışlanabilir” dedi. Okullarda demokratik katılımı sağlamak amacıyla “okul kurulları” projesine başlanacağını bildiren Metin Bostancıoğlu, her okulda seçilecek 2 öğretmen, 2 veli, 2 öğrenci, mahallenin muhtarı varsa mahalle veya dernekten 2 temsilci ile İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü`nden temsilcilerin yer alacağı kurulun okul ile ilgili çalışmalar yaparak kararlar alacağını, bu kararların da Milli Eğitim Müdürlüğü`ne ışık tutacağını anlattı. Bostancıoğlu, “Okullarımızda oluşturacağımız bu yerel kurullarla, hem demokratik katılımı sağlayacak hem de okulla ilgili her türlü konuda ilgili çevrelerin bizzat karar alıp uygulamasını sağlayacağız. Böylece merkezden alınan birtakım kararlar yerine, yerel kararlarla başarının artmasını hedefliyoruz” dedi. MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİME AĞIRLIK VERİLECEK MEB’in mesleki ve teknik eğitimi geliştirebilmek için projeler uygulamaya koyduğunu hatırlatan Bostancıoğlu, liselerin yüzde 35’inin genel, yüzde 65’inin ise mesleki ve teknik eğitim verir hale getirilmesine çalışıldığını kaydetti. Bostancıoğlu, bir süre önce 3 ilde başlatılan meslek liselerinde ilköğretime uygun tek öğrencilik okul sıraları yapılması işinin meslek liselerine bırakıldığını söyledi. Okul sıraları yapımını ihale yoluyla şirketlere vermek yerine, parayı il ve ilçe milli eğitim müdürlüklerine gönderdiklerini, onların da döner sermaye kanalıyla yaptırdıklarını anlatan Bostancıoğlu, hem öğretmen ve öğrencinin döner sermaye gelirinden pay aldığını hem de ihtiyacın daha ucuza karşılandığını belirtti.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT