Left
Lamba

HAYIRLI RAMAZANLAR

__:__:__
Lamba
Right

Arçelik, yurt dışında birleşme ve satın almalara odaklandı

Düzenleyen:
Arçelik, yurt dışında birleşme ve satın almalara odaklandı

Ekonomi Haberleri

Ev teknolojileri alanında global liderlik için yeni yatırım ve satın almalarla yolculuğuna devam eden Arçelik, 5 yılda iki katı büyümeyi hedefliyor

Fikret ÇENGEL

Arçelik A.Ş. Genel Müdürü Hakan Bulgurlu, beş yıl içinde Arçelik A.Ş.’nin büyüklüğünü ikiye katlama hedefleri olduğunu, bu doğrultuda yatırımların kararlılıkla devam edeceklerini belirtti. Hedeflenen büyümeyi sağlayabilmek için mevcut pazarlarda ürün ve yönetim farkı ile organik büyümeyi hızlandırdıklarını vurgulayan Bulgurlu, yeni pazarlarda ise üretim tesisi yatırımı, birleşme ve satın alma fırsatlarını değerlendirdiklerini söyledi. Bulgurlu, “Faaliyet gösterdiğimiz bütün ülkelerde ilk 3 marka arasında yer almayı hedefliyoruz” dedi. Dünyanın en büyük pazarlarından olan Asya Pasifik ve Amerika kıtalarına yoğunlaştıklarını dile getiren Bulgurlu, “Tarihte Doğu’dan Batı’ya ticareti geliştiren İpek Yolu gibi, biz de Türkiye ve Asya Pasifik arasında bir Beko Yolu oluşturacağız. İpek Yolu üzerindeki ülkelerde liderlik pozisyonları için çalışacağız. Bu noktada son dönemde gerçekleştirdiğimiz Pakistan’ın lider beyaz eşya ve ev aletleri üreticisi Dawlance satın alması, şirketimizi İpek Yolu’nun izleri üzerinden ilerletme stratejimizin kritik bir adımı. Üst segmentteki markamız Grundig de yeni pazarlar ve kanallara giriş yaparak uluslararası büyümemize önemli katkı sağlıyor. Güney Afrika’da Defy ve Romanya’da Arctic gibi yerel markalarımızla uzak ara pazar liderliklerimizi koruyoruz. Afrika ve Orta Doğu’da pazar liderliklerini hedefliyoruz” diye konuştu.

"Grönland'da bile ürün satıyoruz"

Bugün dünyada Arçelik ürünü satılmayan neredeyse hiçbir ülke kalmadığını belirten Bulgurlu, “Ürün satış haritasında beyaz kalan iki ülke gördüm, soruşturdum oralarda da satış varmış. Grönland bu ülkelerden birisi. 50 bin nüfusu olasına rağmen satış yapıyoruz. Bir diğer ülke de pazarından memnun olduğumuz Moğolistan. 2015 yılı sonunda Malezya ve Vietnam’da Beko satış şirketlerimizi kurduk. Tayland’daki Beko buzdolabı fabrikamız faaliyetine başladı. 2016 yılı içinde Endonezya ve Filipinler’de de yeni satış şirketleri kurmayı planlıyoruz. Bir diğer önemli ve büyük pazar olan ABD’de kurduğumuz satış organizasyonu ile de önümüzdeki dönemde Kuzey ve Güney Amerika’daki potansiyelden faydalanmak istiyoruz” dedi.
Avrupa’da en çok tercih edilen 3 firmadan biri olduklarının altını çizen Bulgurlu, solo ürünlerde veya toplamda bir çok ülkede pazar lideri veya lider takipçisi olduklarını ifade etti. Beko, Arçelik ve Grundig markaları ile İngiltere, Fransa, Almanya ve Polonya’da çok güçlü olduklarını söyleyen Bulgurlu, İngiltere’nin AB’den ayrılmasına neden olan Brexit kararından çekinmediklerini belirtti. Bu kararın kartların yeniden dağıtılması anlamına geldiğini kaydeden Bulgurlu, “Rusya’da Güney Afrika’da yaşanan çalkantılı dönemlerde biz avantajlı çıkardı. Riskleri lehimize çevirebiliyoruz. İngiltere’de de bunu göreceğimizden eminim” dedi.

"16 Temmuz'da işlerimizin başındaydık"

Arçelik A.Ş. Genel Müdürü Bulgurlu, Türkiye’nin 15 Temmuz darbe girişimi ile çok önemli bir badire atlattığını belirterek, “Vehbi Bey’in çok önemli bir sözü var: Ülkem varsa ben de varım. Biz de bu bilinçle, yaşanan olumsuzluklara rağmen üreterek çalışarak bu badirenin atlatılmasına katkı sağlamak istiyoruz. Kalkışma sabahı bizim vardiyalar olağan şekilde çalışmaya devam etti. Pazartesi gününden başlayarak o hafta elde edilen verilere bakarak, bir önceki yılın aynı haftasına kıyasla daha çok satış yaptığımız görüldü. Uluslararası arenada ise hemen doğru bir bilgilendirme ağı kurduk. Gerek kurumda çalışan yabancıları dikkate alarak gerekse yabancı tedarikçileri hemen doğru ve net bilgilendirmeleri sağladık. Sonuçta süreci çabuk atlamamıza sebep oldu bu” dedi.

"Satış geliri 7.5 milyar liraya yükseldi"

Arçelik ilk altı ayda satış gelirlerini yüzde 20 artışla 7.5 milyar liraya yükseltirken, net kârını da yüzde 73 yükselişle 810 milyon lira olarak açıkladı. Sonuçları değerlendiren Bulgurlu, “Yılın ilk yarısında Türkiye’de ana ürün kategorilerinde pazar ortalamasının üzerinde büyürken, uluslararası pazarlarda organik büyümemizi sürdürdük. Pazar payı ve fiyat endeksimizi artırdık. Uluslararası satışların cirodaki payı yüzde 58’e yükseldi. Faiz ve kurdaki dalgalanmalardan kaynaklanabilecek finansal riskleri çok sıkı şekilde yönetebilme yetkinliğine sahibiz” dedi.

"Şirketin kasasında 800 milyon avro var"

Bulgurlu, yeni satın almalara veya yatırım kararlarına destek sağlamak için kasada 800 milyon avro nakit bulundurduklarını kaydetti. Bulgurlu, “Bölge ayırt etmeksizin yeni fırsatlar peşindeyiz. Yeni yatırımlar da olabilir, satın almalar da. Bu nedenle hazır bekliyoruz” diye konuştu.

 

 

 

Düzenleyen:  - Ekonomi
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...