Asrın ihalesini Türkiye kazandı

- Güncelleme:
Asrın ihalesini Türkiye kazandı

Ekonomi Haberleri

İstanbul'a yapılacak 3. hava limanı için 22 milyar 152 milyon Euro veren Limak-Kolin-Cengiz-Mapa-Kalyon Ortak Girişim Grubu'nda kaldı.



İstanbul'a yapılacak 3. hava limanı için açılan ihalede Cumhuriyet tarihinin en büyük nbsp; rakamına ulaşıldı.
İstanbul'a yapılacak 3. havalimanı ihalesinin açık artırmasında 25 yıllık kira bedeli için en yüksek teklifi, 22 milyar 152 milyon avro ile Limak İnş. San. ve Tic. AŞ/Kolin İnş. Tur. San. ve Tic. AŞ/Cengiz İnş. San. ve Tic. AŞ/Mapa İnş. ve Tic. AŞ/Kalyon İnş. San. ve Tic. AŞ Ortak Girişim Grubu verdi.

##tgvideo##

nbsp;İhalenin ardından konuşan Ulaştırma ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım "Cumhuriyet tarihinin en büyük ihalesiydi, katılanları kutlarım, bu Türkiye'nin geleceğine yatırımdır" dedi. Yıldırım konuşmasında şunları söyledi:



TEK KALEMDE 75 MİLYAR LİRA

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Cumhuriyet tarihinin en büyük ihalesini gerçekleştirdiklerini belirterek, ''Bu rakam bizim 10 yıldır devlet bütçesinden Ulaştırma Bakanlığı olarak aldığımız paydır. Bunu yeni İstanbul havaalanıyla tekrar ödemiş oluyoruz. Üste de dünyanın en büyük havalimanlarından bir tanesine de sahip olmuş oluyoruz'' dedi. nbsp; nbsp; nbsp;
nbsp; İstanbul 3. Havalimanı'nın Yap-İşlet-Devret modeli ile yaptırılmasına iliş kin ihale, Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Ankara Esenboğa Havalimanı Simülatör ve Eğitim Tesisleri'nde gerçekleştirildi. İhaleyi Limak-Kolin-Cengiz-Mapa-Kalyon İnşaat A.Ş Ortak Girişim Grubu, 22 milyar 152 milyon Euro bedelle kazandı. İhalenin sonuçlanmasının ardından bir açıklama yapan Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Yıldırım, Türkiye'nin geleceğine güvenen, Türkiye'nin geleceğine yatırım yapan, ihaleye katılan bütün konsorsiyumları yürekten kutladığını söyledi. Cumhuriyet tarihinin en büyük kamu-özel sekt ör ortaklığı projesinin bu ihaleyle gerçekleştiğini ifade eden Yıldırım, 3. havaalanının, dünyanın en büyük havaalanları arasında yerini alacağını, bu ihalede uzun ve zahmetli bir hazırlık yapan, katılmak ve yarışmak suretiyle katkı sağlayan bütün gruplara te şekkür ettiğini söyledi. Yıldırım, ''Herkesin kazanma şansı yok. Birisi kazanacaktı. Adil, şeffaf ve rekabetçi bir yarış oldu. İşin sonunda kazanan firma belli oldu. Oluş an fiyat 22 milyar 152 milyon Euro artı KDV. KDV'siyle birlikte zannediyorum 30 milyon Euro'yu geçiyor. TL karşılığı da 75 milyar lirayı ifade ediyor. Allah güç kuvvet versin. Sıfırdan bir havaalanı yapılıyor. 1.5 milyon metrekare terminali ve her türlü diğer yardımcı tesisleriyle 80 milyon metrekarelik alanda bir büyük havalimanı kuruluyor. Bu havalimanı Türkiye'nin belki gelecek 30 yılına, 50 yılına hizmet edecek. Sadece Türkiye'nin ihtiyacını gören bir havalimanı değil aynı nbsp; zamanda batıdan doğuya, doğudan batıya, Afrika'dan Avrupa'ya hava trafiğinin uğrak noktası nbsp; olacak. Yüzyıllarca kervan yollarına evsahipliği yapmış Türkiye, son 10 yılda sivil havacılıkta ortaya koyduğu vizyonla birlikte böylesine bir gelişmeyi de başarmış durumdadır. Bu noktaya gelmemizin en önemli sebeplerinin başında sayın Başbakanın 'Havayolu halkın yolu olacak' cümlesiyle özetlenen vizyonumuz, bu vizyon etrafında yaptığımız düzenlemeler geliyor. Yaptığımız yatırımlarla, bugün Türk Sivil havacılığı dünyada emsallerinin kat kat üzerinde bilinen bir noktaya gelmiştir'' şeklinde konuştu. nbsp;
nbsp; Bu işle ilgili önce yatırım yapılacağını belirten Yıldırım, bunun bedelinin de yaklaşık olarak 10 milyar Euro olduğunu bildirdi. Buna finans maliyetini, ödenecek kira bedelini, KDV'sini koydukları nda rakamın 90 milyar Türk lirasına ulaştığını ifade eden Yıldırım, ''Bu rakam bizim 10 yıldır devlet bütçesinden Ulaştırma Bakanlığı olarak aldığımız payd ır. Bölünmüş yollar, hızlı trenler, limanlar, havalaanları, terminaller için aldığımız kamu kaynağını yeni İstanbul havaalanıyla tekrar ödemiş oluyoruz. Üste de dünyanın en büyük havalimanlarından bir tanesine de sahip olmuş oluyoruz'' dedi. nbsp;
nbsp; Türkiye'de bugün iki tane büyük olay yaşandığına işaret eden Yıldırım şöyle konuştu: ''Bir tanesi 3. havalimanı, bir diğeri de ikinci nükleer santral. Nükleer santlarin bedeli 15 milyar Euro. Bizimki 22 milyar 152 milyon Euro. Artı yapım 32 milyar Euro. 15'ini n ükleere vereceğiz. Nükleere de böyle bir desteğimiz olsun. Geriye kalan 17'sini de Bakanlığım ızın, ülkemizin ihtiyacı olan diğer işlerde kullanacağız. Fena bir alışveriş olmamış gördüğünüz gibi.'' nbsp; nbsp;

3. HAVALİMANI YOLCU KAPASİTESİNDE "DÜNYA LİDERİ" OLACAK nbsp;
İstanbul'a yapılacak üçüncü havalimanı tamamlandığında, yıllık 150 milyon yolcu kapasitesiyle dünyanın en büyük havalimanı olacak. Esenboğa Havalimanında Yap-İşlet-Devret modeliyle ihalesi gerçekleştirilen üçüncü havalimanının inşası sona erdiğinde, yıllık 150 milyon yolcu kapasitesine sahip olacak. Havalimanı inşaatında kullanılacak demir çelik miktarının 350 bin tona, alüminyum malzemenin 10 bin tona, camın ise 415 bin metrekareye ulaşması beklenen proje, 4 etapta tamamlanacak. İlk etapta, 90 milyon yolcu kapasitesine sahip havalimanında yolcuların kullanımına yönelik her türlü donanıma sahip 680 bin metrekare büyüklüğünde ana terminal, 170 bin metrekare büyüklüğünde ikinci terminal veya uydu terminal olmak üzere iki terminal binası, terminallerde toplam 88 yolcu köprüsü, 12 bin araçlık kapalı otopark, birbirinden bağımsız uluslararası ölçülere uygun büyük gövdeli uçakların da rahatlıkla inip kalkabileceği 3 pist, 8 paralel taksi yolu, yaklaşık 4 milyon metrekarelik apron, 3 teknik blok, bir kule, şeref salonu, kargo ve genel havacılık terminalleri, içinde hastane, ibadethane, kongre merkezlerinin yer aldığı diğer sosyal donatı alanları inşa edilecek. nbsp;


4 ayrı terminal binası olacak nbsp;
Projenin ikinci etabında, bir pist, 3 paralel taksi yolu, üçüncü aşamada ise deniz tarafına 500 bin metrekare büyüklüğünde yıllık 30 milyon yolcu kapasiteli terminal binası, paralel taksi yolları, ilave apronla birlikte bir ilave pist daha yapılacak. Dördüncü etapta ise 340 bin metrekare büyüklüğünde 30 milyon yolcu kapasiteli yeni bir terminalin inşasıyla terminal alanı 1 milyon 400 bin metrekareye ulaşacak. Son etapta ayrıca paralel taksi yolları, ilave apronla birlikte bir ilave pist de devreye alınacak. Tüm etaplar tamamlandığında İstanbul'un üçüncü havalimanı, yaklaşık 1,5 milyon metrekarelik kapalı alanı olan, yıllık 150 milyon yolcu kapasiteli bir havalimanı olacak. Buna göre tesis, yolcu kapasitesi bakımından dünyanın en büyük havalimanı olacak. Yeni havalimanı tamamlandığında 165 yolcu köprüsü, terminaller arasındaki ulaşımın raylı sistemle yapıldığı 4 ayrı terminal binası, 3 teknik blok ve hava trafik kontrol kulesi, 8 kontrol kulesi, her türlü uçak tipinin operasyonuna uygun müstakil 6 pist, 16 taksi yolu, 500 uçak park kapasiteli toplam 6,5 milyon metrakare büyüklüğünde apron, şeref salonu, kargo ve genel havacılık terminali, devlet konuk evi, yaklaşık 70 bin araç kapasiteli açık ve kapalı otopark, havacılık tıp merkezi, oteller, itfaiye ve garaj merkezi, ibadethaneler, kongre merkezi, güç santralleri, arıtma ve çöp bertaraf tesisleri gibi yardımcı tesislerden oluşacak. nbsp;


2018 sonunda tamamlanacak nbsp;
İstanbul'a yapılacak 3. havalimanı ihalesinin açık artırmasında 25 yıllık kira bedeli için en yüksek teklifi, 22 milyar 152 milyon avro artı yüzde 18'lik KDV tutarı ile (yaklaşık 26 milyar 140 milyon avro) Limak İnş. San. ve Tic. AŞ/Kolin İnş. Tur. San. ve Tic. AŞ/Cengiz İnş. San. ve Tic. AŞ/Mapa İnş. ve Tic. AŞ/Kalyon İnş. San. ve Tic. AŞ Ortak Girişim Grubu vermişti. En geç 1 yıl içinde kazma vurulması beklenen projenin yapım maliyetinin de 10 milyar 247 milyon avro olması öngörülüyor. İstanbul'un yeni havalimanının 2018 yılı sonunda tamamlanması hedefleniyor. nbsp;

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...