BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Resulullahın abdest alması

Resulullahın abdest alması

Vuzû’, abdest fiilidir. “vezâet” kelimesinden alınmıştır. Vezâet, güzellik demektir. Namaz ehli olan kimseler, abdestle pâk ve temiz olup yüz güzelliği bulurlar. Onun için bu kelimeden çıkarılıp alınmıştır.



Vuzû’, abdest fiilidir. “vezâet” kelimesinden alınmıştır. Vezâet, güzellik demektir. Namaz ehli olan kimseler, abdestle pâk ve temiz olup yüz güzelliği bulurlar. Onun için bu kelimeden çıkarılıp alınmıştır. İmam-ı Buharî, Ebu Dâvud ve Tirmizî’nin rivayetlerinde Enes bin Mâlik’ten şöyle nakledilmiştir ki: “Resulullah hazretleri her namaz için bir abdest alırdı” diye bildirilmiştir. Hz. Enes’e sual edip: Siz nasıl ederdiniz? dediler. - Abdestimiz bozulmadıkça bize bir abdest yeterdi, dedi. Darimî’nin naklinde Hazret-i Osman’dan rivayet edilmiştir ki: “Gerçektir ki, Resulullah hazretleri her namaz için bir abdest alırdı”, demiştir. Müslim’in rivayetinde Büreyde’den rivayet edilmiştir ki: Resulullah hazretleri önceleri her namaz için bir abdest alırdı. Mekke’nin fethinden sonra beş vakti bir abdestle kıldı. Hz. Ömer: Ya Resulallah! Önceleri böyle yapmazdınız? dedi. Peygamber Efendimiz, - Kasden öyle ettim, ya Ömer! Böyle etmenin caiz olduğunu bildirmek için öyle ettim buyurdu, demiştir. Peygamber efendimize her namaz için bir abdest alması emrolunmuştu. Gerek abdesti olsun, gerek olmasın... Daha sonra, her namaz vaktinde misvâk kullanması emrolundu. Abdest bozulmadıkça bir abdestle dilediği kadar namaz kılması mümkün kılındı. Hazret-i Âişe’den rivayet edilmiştir ki, Peygamber efendimiz: “Üç şey bana farz kılındı: Vitir, misvâk ve gece namaza kalkma”, buyurmuşlar. Misvâk kullanmak ve gece namazı, ümmetine sünnettir. Peygamberimiz abdest ve namazda, yâni namaza duracağı zaman misvâk kullanır, ondan sonra namaza başlardı. Biri de uykudan kalkıldığı zamanda. Zira, Resulullah geceleyin uykudan kalksa misvak kullanırdı. Bazıları, namaz için kalkınca böyle ederdi, demişlerdir. Biri de Kur’an-ı kerim okuma zamanıdır. Nitekim Hz. Râfiî, Kur’an-ı kerim okumak dileyen kişinin ağzını misvâkla yıkaması son derece güzel bir harekettir, demiştir. Biri de ağzının kokusu bozulmuş yahut dişleri sararmış olsa misvâk kullanmak müstehaptır. Hazret-i Âişe validemiz, “Resulullah Efendimiz evine girdiği zaman misvâk tutunmağa başlardı”, demiştir. Yarın: Abdestte ne kadar su kullanırdı?
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT