BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Outlet alışverişi, vatandaşın yeni modası oldu

Outlet alışverişi, vatandaşın yeni modası oldu

Outletler krizle büyüme ivmesini arttırdı. Birçok AVM, outlet konseptine bürünürken, tekstil ve hazır giyim ile başlayan bu sistem, bilişim, ev eşyası ve kuyum şirketlerinde de gelişmeye başladı



> İSTANBUL - Mustafa SEZER İKİ SENEDE İKİYE KATLAR Şu anda sektörün cirosunun yüzde 10-15’inin outletten geldiğini söyleyen Zeytinburnu Olivium Genel Müdürü Murat İzci, “2010’da bu rakamın yüzde 30-35’e çıkacağını düşünüyoruz” dedi. Son yıllarda hızla gelişen outletin yıldızı, krizle birlikte iyice parladı. Outletler bu dönemde satışlarını artırırken, birçok AVM de gerek alışveriş merkezlerinin yoğunluğu gerekse krizde outlete yoğun ilgi sebebiyle AVM şekline bürünüyor. Ayrıca tekstil ve hazır giyimin yanı sıra özellikle bilişim, ev eşyası ve kuyum şirketleri de hızla outlet yapılanmalarını kuruyor. Rakamlar, krizin ağırlaştığı son 2 ayda outletlerin ziyaretçi sayısının yükseldiğini, cirolarının da yüzde 35’e varan oranlarda arttığını gösteriyor. Hem pazar, hem alışveriş keyfini sunan, açık havada alışverişi mümkün kılan Viaport’un Genel Koordinatörü Muzaffer Gülöz, durgunluk yaşayan perakende sektöründeki birçok markanın, en iyi cirolarını burada yaptıklarını ifade etti. Gülöz, “Tüketici kaliteden ve markasından vazgeçmeden ihtiyaçlarını karşılayabiliyor. Krizde satışlarımız arttı. Ziyaretçi sayımız ayda 1.5 milyona ulaştı” dedi. Mudo Marka Müdürü Mehmet Asal, da normal zamanda satışlarının üçte birini outletlerden yaptıklarını aktararak krizde outlet ürünlerinin normal ürünlere göre daha fazla ilgi gördüğünü söyledi. AVM’LER OUTLETE DÖNÜYOR Alışveriş merkezlerinin son 2 yıldır çok sayıda AVM açılması sonucu cirosu düşen birçok AVM’yi outlete döndürürken bu ivme krizle hızlandı. Kale Center başta olmak üzere Yenibosna’da açılan Airport Alışveriş Merkezi ile Bahçelievler’de açılan Metroport Alışveriş Merkezi de konseptlerini değiştirerek outlet AVM’ler oldu. Türkiye’de ilk outlet alışveriş merkezini kuran Zeytinburnu Olivium Genel Müdürü Murat İzci de, Ümraniye’de ikinci outlet mağazayı kuracaklarını anlatırken, “Çok sayıda marka bizim merkeze girmek için sırada bekliyor” diye konuştu. Birçok marka sırada bekliyor Sefaköy’de bulunan Armonipark Outlet AVM Genel Müdürü Muhsin Erkoç, doğru konumlanma ve ekonomik krizle birlikte son iki ayda kapı girişlerinin oldukça artığını söyledi. Erkoç, ekonomik şartların bir anda kötüleşmesi ile birlikte alım gücü düşen insanların masraflarından kısma yoluna gittiğini belirterek, “Yükselen döviz değerleri ve piyasanın içinde bulunduğu durgunluk perakende piyasasının da korkulu rüyalar görmesine sebep oluyor. Bu duruma rağmen bu krizden az zarar gören ya da satışlarını arttıran yerler de var. Bunların başında outletler geliyor. Bizim son bir ayda kapı girişlerimiz 1 milyonu aştı. Toplam ciromuz ise önceki aylara oranla yüzde 35 arttı” dedi. Çok sayıda markanın alışveriş merkezlerine girmek için sırada beklediğini anlatan Erkoç, “Bölge insanı bakkal alışverişlerini bile bizden yapmaya başladı. Gecekondu çocuğunun oyun alanı yok diye içeride 1300 metrekarelik kapalı alanda lunapark yaptık. Ayrıca kira ücretlerimiz düşük olduğu için son zamanlarda AVM’lerde yaşanan kira tartışmasından uzağız” dedi. Mobilya ve takıda outlet Tekstil ve hazır giyim sektörüyle başlayan ve oldukça tutan outlet sektörü hızla diğer sektörlere de yayılıyor. Atasay’ın geçtiğimiz yıllarda başlattığı outlet satışları sektörün diğer firmaları tarafından örnek alınıp uygulanıyor. Rekabetin oldukça yoğun olduğu bilişim sektörü de outleti benimsedi. Bilişim firmaları gerek mağazalarında gerekse de ayrı olarak açtıkları outlet bölümleinde teşhir ürünlerini veya modası geçmekte olan ürünlerini ucuza satıyor. Outlet ayrıca mobilya, ev tekstili, ev eşya ve gereçleri sektörlerinde de hızla yayılıyor. Konumlanması doğru yapılmalı BMD Başkan yardımcısı Semih Şeftali outletlerin doğru konumlandırılması gerektiğini belirtti. Outlet yapılandırmalarında markanın korunmasının şart olduğunu anlatan Şeftali “ outletlerin Amerika’ daki gibi şehir dışında olması gerekir. Birbirine yakın yerde aynı marka iki farklı fiyatla olunca tüketicinin ve mağazana yöneticisinin kafası karışıyor” dedi. Türkiye’de outletlerin hızla büyüyeceğini aktaran Şeftali tüketicinin markayı ucuza alma düşüncesinin bunda etkili olduğunu vurguladı.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 108594
    % -0.02
  • 3.4937
    % -0.05
  • 4.1108
    % -0.52
  • 4.4876
    % -0.5
  • 144.69
    % -0.36
 
 
 
 
 
KAPAT