BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Araç muayene eziyeti

Araç muayene eziyeti

Fenni muayene olarak bildiğimiz işlemi artık özel sektör yapıyor.



Fenni muayene olarak bildiğimiz işlemi artık özel sektör yapıyor. Bu işi göstermelik olarak kâğıt üzerinde yıllarca yaptık, yaptırdık. Sonra hem uluslararası standartlara uygun olsun hem de biraz namuslu yapılsın diye özel sektöre devrettik. Şimdi muayene işini Doğuş, Akfen ve Tüvsüt iş birliği ile kurulan TÜVTÜRK istasyonları yapıyor. Bazı yerlerde kuyrukların üç beş kilometre uzadığı söyleniyor. Sabah sıraya giren akşama çıkamıyor. Sıra oluşmasının sebebi de şöyle açıklanıyor. Eskiden usulen kaputu açılıp bakılan araçları şimdi ciddi bir muayeneden geçiriyoruz.. Her üç araçtan biri geri çevriliyormuş. Git, eksiklerini tamamla, gel deniliyormuş. Sıradan işleri vatandaş için eziyet haline getirmekte üstümüze yoktur. Niyetimiz iyi olsa da eziyet etme, işi zorlaştırma, yokuşa sürme konusunda genetik yatkınlığımız olduğu için dolambaçlı yollar bulma konusunda hiç zorlanmıyoruz. Tamam, eskiden bu işi yapamıyorduk..Harcı alıp mühür basıyorduk. Aracı götürmeden rüşvetle hallediyorduk..Şartları uygun olmayan binlerce araç fenni muayeneden geçmiş gibi yollarda dolaşıyordu.. Bugünkünden başka çözüm yolu yok muydu? Vardı..Bu işin en kestirme ve pratik yolu muayene işini yetkili servislere bırakmaktı. Servis kendisine gelen aracı muayene edip, ‘kontrolümden geçmiştir’ kaşesini basıp kayda alacaktı. Korkumuz neydi? Servislere söylenecek olan şuydu: Bu işi namuslu yapın..Biz gerekirse sizin muayene ettiğiniz, onay verdiğiniz yüzlerce araçtan rastgele iki tanesini seçip bakarız. Bir ihmalinizi görürsek bir daha bu sektörde barınamazsınız. ... Eğer bu iş servislere bırakılsaydı..Hatta sadece yetkili servislere değil, belli kriterlere sahip özel servislere bırakılsaydı hem problem olmaktan çıkardı hem de bugünkünden sağlıklı olurdu. Harcını yatır öyle gel, derdi de olmazdı. Muayenesini yaptıran servise bedelini öder, servis belli bir yüzdesini ilgili kurumun hesabına yatırırdı. Servise güvenmiyorsak filanların kurduğu istasyona niye güvenelim? Kamu kurumu vatandaş ilişkisinde beyanı esas alacak düzenlemeye ne zaman geçeceğiz. Vatandaş beyanda bulunsun, doğru kabul edilsin, aksini ispat edip hesap sormak karşı tarafın görevi olsun. Yanlış beyanın da hatırı sayılır bir müeyyidesi olsun.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 108615
    % 1.32
  • 3.4955
    % -0.59
  • 4.1299
    % -0.03
  • 4.5103
    % -0.29
  • 144.994
    % -0.19
 
 
 
 
 
KAPAT