BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Çin’in yarısı kadar fiyat verdi 10 KAT BÜYÜDÜ

Çin’in yarısı kadar fiyat verdi 10 KAT BÜYÜDÜ

Uyguladığı verimlilik projesiyle Çinli tekstilcilerin yarısı kadar fiyat vermeyi başarıp, bir yılda 10 kat büyüyen Wenice Kids Yönetim Kurulu Başkanı İdris Akdoğan, “2009 planlarımızı bozmadık” dedi



19 bin 732 kişiye iş veriyor 1998 yılında Kuşam Tekstil tarafından oluşturulan Wenice Kids her adımı ile dünya markası olma yolunda ilerliyor. Wenice Kids, 1 yıl gibi kısa bir sürede yaklaşık 10 kat büyüdü, tüm bu büyüme süreci içinde insan kaynağı açısın- dan da çok ciddi bir artış yaşadı. Merkez çalışan sayısı 650’ye ulaşan firma fason atölyeleri ve diğer alanlarda dışarıdan çalışan sayısıyla beraber toplam çalışan sayısını 19 bin 732’ye ulaştırdı. İstihdamın bu yıl da artması bekleniyor. Türkiye’nin en büyük çocuk tekstili üreticisi Wenice Kids, uyguladığı verimlilik programlarıyla maliyetleri yarı yarıya düşürüp, fiyatlarını Çin’in verdiği fiyatın yarısına indirince bir yılda 10 kat büyüdü. 2009’da da büyüme hedeflerini revize etmediklerini söyleyen Wenice Kids Yönetim Kurulu Başkanı İdris Akdoğan, krizden etkilenmediklerini belirterek, “5 kıtada olmak üzere yurt dışında 300, Türkiye’de de 100 satış noktasında ürünlerimizi satıyoruz. Bu kriz daha çok fabrikalarını Türkiye’den sökerek Uzak Doğu ve Mısır’a taşıyanların krizi” dedi. Libya ve Ermenistan gibi Türk markalarının giremediği ülkelerde bile ürünlerinin bulunduğunu ve yılda 100 milyon euro ciro yaptıklarını anlatan Akdoğan, krizden etkilenenlerin büyük çoğunluğunun Türkiye’de üretimi bıraktıkları için zora girdiklerini savundu. Vizyon sahibi firmaların bankalarla kredi sorunu olmadığını da ifade eden Yönetim Kurulu Başkanı İdris Akdoğan, “Belli bir vizyonda değilseniz ve devamlı batıyoruz derseniz bankalar tabiki size kredi vermez” dedi. Personelin iş dışındaki sıkıntılarının da iş verimliliğini doğrudan azalttığına dikkat çeken İdris buna karşı ‘Türk Kalite Sistemi’ ve ‘Benim Ailem Departmanı’nı kurduklarını söyledi. Kadınlara eğitim vermek maliyeti yarıya düşürdü > Geliştirilen yazılım programı sayesinde nihai üründeki hata oranı tasarım aşamasında görülmeye başlandı. Hatalı ürün oranı yüzde 5’ten yüzde 1.2’ye indi, üretim maliyeti yüzde 15 düştü. > Wenice Kids, Yedikuleli ev hanımlarına eğitim verdi, Çin’den gelen düğmelerin yarı fiyatına üretilmesini sağladı. > Fason üretim takibi yapan personeli fiyat pazarlığından çekerek sadece üretim takibine yönlendirdi. Fiyatlandırma, merkez ve fason üretim yapan firma arasında direkt olarak yapıldı. Böylece piyasada maliyete yüzde 30 ek yük getirdiği bilinen komisyon sisteminden kurtulmuş oldu. > Sadece çalışanların aileleri ile ilgilenen “Benim Ailem” departmanı ile işçi verimlilik artışı hedeflendi. Departmanda okuma-yazma kursu, aile içi iletişim eğitimleri, sosyal aktivitelere ücretsiz erişim sağlandı.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 107202
    % 0.35
  • 3.5161
    % -0.05
  • 4.128
    % -0.07
  • 4.518
    % -0.41
  • 145.919
    % -0.07
 
 
 
 
 
KAPAT