BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Taksilere mecburiyet geliyor navigasyon pazarı katlanıyor

Taksilere mecburiyet geliyor navigasyon pazarı katlanıyor

2010 yılında İstanbul’un kültür başkenti olması sebebiyle taksilere navigasyon cihazı takma mecburiyeti getirilmesi 5 milyon dolarlık bir hacme sahip pazarı büyüterek ikiye katlayacak



> İS­TAN­BUL - Mustafa SEZER Yabancı futbolcular ve iş adamları alıyor Baytekin Şirketler Grubunun sahibi Cem Baytekin, Türkiye’ye gelen yabancıların ilk aldıkları cihazlardan birinin navigasyon aleti olduğunu söyledi. Cihaza özellikle konsolos, futbolcu ve iş adamlarının yoğun ilgi gösterdiğini belirten Baytekin, “Bunlar hem bu alete alışkınlar hem de bilmedikleri bir ortamda yollarını bu cihazla buluyorlar” dedi. Baytekin, cihazın büyük şehirlerde yayılma eğiliminin daha fazla olduğunu anlatarak “Anadolu’da şehirlerin hem küçük olması hem de yol bulmaya fazla ihtiyaç duyulmaması sebebiyle buralarda satış oranı oldukça düşük” diye konuştu. Birçok sektör küresel krizle boğuşurken navigasyon sektörü 2009 yılında hızla büyüyecek. 2010 yılında İstanbul’un kültür başkenti olması sebebiyle taksilere navigasyon cihazı takma mecburiyeti getirilince, 2008 yılını 5 milyon dolarlık ciroyla kapatan sektör, 2009’da 10 milyonluk ciro hedefi koydu. Navigasyonda dünyanın önde gelen firmalarından ABD’li Garmin şirketinin Türkiye temsilcisi Baytekin Şirketler Grubunun sahibi Cem Baytekin, Avrupa’da her 10 aracın 9’unda bu cihazdan bulunduğunu, Türkiye’de pazar payının yüzde 1 olduğunu söyledi. PRESTİJDİ, MECBURİYET OLDU Baytekin, taksilerde navigasyon cihazı mecburiyetinin birkaç yıldır bulunduğunu, İstanbul’un “2010 Avrupa Kültür Başkenti” olması sebebiyle bu sürecin hızlandığını, yıl sonunda taksilerin çoğunluğunun bu cihazı takacağını düşündüklerini söyledi. Baytekin, “İstanbul’da 18 bin taksi var. Taksiler taktığında cihaz tanınacak. Kolaylığını gören ihtiyaç duyacak ve pazar büyüyecek” dedi. Cem Baytekin, daha önce insanların bu cihazı prestij ve farklılık olması için aldıklarını, şimdi ise ihtiyaç haline geldiğini belirterek, “Özellikle ticari araçlar, servisler, pazarlama şirketleri önem vermeye başladı. Kadınlar da büyük talep gösteriyor. Sormaktan kurtulup güvenli yolculuk yapmak için.... Ayrıca hem zamandan hem benzinden tasarruf yaptırıyor. Taleple fiyatlar da düştü. 400-500 liraydı, 200 liraya kadar düştü” diye konuştu. Yaya olarak da kullanıyorlar Baytekin insanların navigasyon cihazlarını araçlarında kulanmanın yanısıra yaya oldukları zamanda da kullanmaya başladıklarını söyledi. Baytekin, “Yurt dışına çıkan insanlar, cihazı yanında götürüyor. Gezmek istedikleri yerlere rahatça gidiyor. Cihaz, her türlü adres, müze, restoran gibi yerleri kolaylıkla bulabiliyor” diye konuştu. ABD’li Garmin pazarda iddialı Baytekin, Garmin’in Türkiye’ye çok güvendiğini belirterek “Türkiye’de şu anda 7-8 marka var ve bunların 3’ü tanınmış diğerleri ise isimsiz markalar. Biz yüzde 40-50 oranla pazar lideriyiz. Garmin Türkiye’ye çok güveniyor . Nüfusun gençliği ve pazarın daha doymamış olması onları umutlandırıyor” dedi.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT