BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Vitamin haplarından yararlı

Vitamin haplarından yararlı

Gıda tüketimi üzerine son yirmi yıldır yapılan araştırmalar, vitamin yetersizliklerinin hâlâ yaygın olarak görüldüğünü ortaya koyarken, vitamin açısından çok zengin doğal besin ürünlerinin de pişirme, hazırlama, saklama gibi işlemlerle besin değerlerinin büyük oranda kaybedildiği belirtildi.



Gıda tüketimi üzerine son yirmi yıldır yapılan araştırmalar, vitamin yetersizliklerinin hâlâ yaygın olarak görüldüğünü ortaya koyarken, vitamin açısından çok zengin doğal besin ürünlerinin de pişirme, hazırlama, saklama gibi işlemlerle besin değerlerinin büyük oranda kaybedildiği belirtildi. “B” vitaminleri suda çözülebildikleri ve ısıya karşı dayanıksız oldukları için bu işlemlerden en çok etkilenen vitaminlerin başında geliyor. İşlenen tahıllar, vitamin kayıplarına iyi bir örnek oluşturuyor. Örneğin beyaz un üretmek için öğütülen tahıl, “B1” vitamini kaynağı olan kepeğinden ayrılıyor. Kepekli un, çok iyi bir kaynak olmakla birlikte, insanlar yüzde 72 oranında kepeğinden ayrılmış undan yapılan beyaz ekmeği tercih ediyor. Yine “B” vitaminlerinin temel kaynakları sayılan bitkisel tohumlar, kurubaklagiller, et, süt ve koyu yeşil yapraklı sebzeler de pişirme öncesi, hazırlama sırasında vitamin kaybına uğruyor. Sebzeler, soyulduktan ve doğrandıktan sonra bol suyla yıkanıyor. Et ve süt pişirilirken de ısıya duyarlı vitaminler yokoluyor. Ayrıca, yiyeceklerde bulunan bazı vitaminler kimyasal birleşimlerinden dolayı emilemeyebiliyor.
Kapat
KAPAT