BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Banka ücretlerine öfke

Banka ücretlerine öfke

Bankalar da halka yüklenmeye başladı. Provizyon ücretlerinin ayarı kaçtı



Bankalar uygulamaya başladıkları yeni provizyon ve telefon ücretleri ile, önce iş dünyasının sonra da halkın tepkisi ile karşılaştı. Özellikle kamu bankalarının yaptıkları fahiş zamlara tepki gösterenler, “provizyon ücretleri her bankada değişiyor “ dediler. Vakıfbank’a çekinizi, porvizyon için verdiğinizde 2 milyon 100 bin TL haberleşme ücretine ek olarak çek tutarının binde biri tutarını, çekiniz karşılıksız çıksın çıkmasın alınıyor. Esbank, şehir içi provizyon ücreti 1 milyon TL, şehir dışı provizyon ücreti 2 milyon TL, Yapı Kredi Bankası şehir içi, şehir dışı 2 milyon TL, Dış Bank şehir içi, şehir dışı 3 milyon TL, İş Bankası 3 milyon 500 bine ilave olarak çek tutarının binde 3’ünü, Koç Bank 1 milyon 50 bin TL’ye ilave olarak başka banka çeklerinden de 2 milyon 100 bin TL, Garanti Bankası’da en az provizyon ücreti 3 milyon TL’ye ilave olarak çek tutarının binde ikisini tahsil ediyor. Bank Express’de kendi şube ve kendi çeklerinden provizyon talep etmezken EFT (bankalararası hesap hareketlerinden müşterinin çalışma hacmine göre ücret alıyor veya almıyor), Ege Bank normal işlemler için provizyon ücreti talep etmiyor, çekler için 500 bin TL provizyon ücreti alırken, çekin yazılması durumunda 5 milyon TL istiyor. Halk kadar iş dünyasını da etkileyen bu zamlar, İstanbul Ticaret Odası ‘nın da tepkileriyle karşılaştı. İstanbul Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Yıldırım, bankaların provizyon ve komisyon adı altındaki ücretlere yaptığı zamma tepki göstererek, bunun önlenmesi için Türkiye Bankalar Birliği’ni göreve çağırarak, “Bankalar Birliği’nin provizyon masrafı adı altında alınan fiili ve gerçek masraflar üstünde tahsilat yapılmasının önüne geçmesi gerektiğini de kaydetti. “Bankalar, devlete yüksek faizle borç verme döneminin kapanmaya başlamasıyla azalan gelirlerinin acısını halktan ve iş aleminden çıkartmaya çalışıyorlar” derken, alınan bu tür ücretler arasında bankadan bankaya farklılıklar olduğu gibi, aynı bankanın şubeleri arasında da farklı uygulama yürütüldüğüne işaret eden Yıldırım, masraf adı altında alınan paranın telefon ve on-line ücretinin kat kat üstünde olduğunu belirtti.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT