BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Alışverişi ertelemeyin

Alışverişi ertelemeyin

TOBB önderliğinde, bazı işçi ve işveren kuruluşlarının bir araya geldiği bir seferberlik başlatıldı. “Kriz varsa çare de var” denilen kampanya, “Hane halkı harcamalarını canlı tutmayı” hedefliyor



Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB), ‘Kriz varsa çare de var’ diyerek yeni bir kampanya başlattı. Seferberliğin ilk bölümünde iletişim kampanyasının 5 hafta sürmesi planlanıyor. İlk hafta tüketicilere ‘Eve kapanma, pazara çık’ mesajı verilecek. Daha sonraki haftalarda ise üreticiye, çalışana ve hükümete yönelik çağrılar yapılacak. TOBB, Hak-İş, Türk-İş, TESK, TİSK ve Kamu Sen ile TİM, TÜSİAD, MÜSİAD adına kampanya bildirgesini okuyan TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, “Üreten Türkiye platformunu kurduk. Üreten Türkiye’nin şirketleri, çalışanları, esnafı, bu krizden daha az hasar görsün diye ‘Kriz varsa çare de var’ diyor, ‘Türkiye’nin yüzü gülsün’ diye herkese sesleniyoruz” dedi. ÜRETİM-TÜKETİM-İSTİHDAM Krizin diğerlerine benzemediğine, sektörlere, şirketlere, esnaf ve çalışanlara zarar verdiği, tüketim ve üretimi azaltıp işsizliği rekor seviyeye çıkardığına işaret edilen bildirgede, “Öncelikle şunu anlamalıyız ki, üretim-tüketim-istihdam birbirine bağlı. Biri olmazsa hiç biri yok. Bunlardan biri olmazsa kriz kazanır. Ekonomi, asıl durduğunda ölür. Krize yenilmeyeceğiz. Çıkacağız pazara, ülkemize destek olacağız” denildi. Krizi atlatmayı sağlayacak şeyin, milli gelirin yaklaşık yüzde 70‘ini oluşturan hane halkı harcamalarını canlı tutmak olduğu belirtilen bildirgede, “Bugün dünya bizim ürettiğimizi tüketiyor. 200’den fazla ülkeye mal satıyoruz. Üretim gücümüzü bütün dünya kabul etti. Avrupalıların satın aldıkları her bin dayanıklı tüketim ürününden 200’ü, her bin otomobil ve ticari araçtan 62’si Türkiye’de üretiliyor” bilgisi verildi. ‘Hepimiz birbirimizi destekliyoruz’ Kampanya ilanlarının bütün ülkeye afiş ve pankart olarak yayılacağını, belediyelerin bilboardlar ayırdığını, belediye başkanları ve valilerin kendilerini destekleyeceğini, ilanların odalar ve sendikalar aracılığıyla iş yerleri, çarşı ve pazarlara asılacağını, isteyenin kendi web sitesinden kendi logosu ile bu ilanları kullanabileceğini ifade eden Hisarcıklıoğlu, “Hepimiz aynı gemideyiz” diyerek bütün sektörlerden destek istedi. Hisarcıklıoğlu, “İşin en güzel tarafı; iktidarıyla muhalefetiyle böyle bir kampanyada... Yaklaşık 2 yıldır böyle bir konsensüs ararken, 2 yıldır yakalayamadığımız birşeyi yakaladık. İktidarıyla, muhalefetiyle değerli başkanlar destek olacak. Herkesin üzerine düşen var. Bankalarımızın var, hepimizin üzerine düşen var” diye konuştu. Tulumbaya su döküyoruz Gerçekleştirilen girişimle ilgili olarak, “Bununla biz tulumbaya su döküyoruz” diyen TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu, dış ticaret ve kredi kanallarındaki tıkanıklıkla Türkiye’yi etkisi altına alan krizin, içeride yatırım ve tüketimdeki azalmayla iyice derinleştiğini iddia etti. Hisarcıklıoğlu, “Tüm bunlar sonucunda işsizlik hızla artıyor. Özellikle gençlerimiz arasındaki ve şehirlerdeki işsizlik kaygı verici boyutlara ulaşıyor. Çaresizliğe, ümitsizliğe, karamsarlığa kapılmanın gereği olmadığını düşünüyoruz. Bu farkındalığı yaymak için bir kampanya başlatıyoruz” dedi. ‘Bu da gelir, bu da geçer’ diyelim Bu süreçte birçok sektörde fiyatların aşağı doğru gittiğini, krizin alım için bir dizi fırsatı ortaya çıkardığını ifade eden TOBB Başkanı, “Tüketiciler olarak krizi fırsata çevirmenin yolu, fiyatların en düşük olduğu noktada ihtiyaçlarımızı karşılamaya başlamaktır” diye konuştu. İlk hafta ‘Eve kapanma, pazara çık’ dedikten sonra yenilerinin geleceğini ifade eden Hisarcıklıoğlu, “İmkanı olanların hayatlarını, harcamalarını azaltmadan sürdürmelerini söyleyeceğiz. Bilinçli tüketim zamanı olduğunu hatırlatacağız. ‘Bu da gelir, bu da geçer’ demeyi unutmayalım” diye konuştu.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT