2 Arsenal, 1 Süper Lig!

Düzenleyen:
2 Arsenal, 1 Süper Lig!

SPOR Haberleri

Geçen sezon İngiltere’de en fazla yayın geliri elde eden kulüp, 400 milyon TL ile Arsenal oldu. Bu rakam, Süper Lig’deki 18 kulübün toplam kazancının yarısı!..

Ö. Faruk BİNGÖL

Üç yıl önce kullanıma sunulan ‘Passolig’den elde edilen veriler, Türk futbolunun ekonomik fotoğrafını da gözler önüne serdi. Aktif Bank tarafından hazırlanan “EkoLig - Futbol Ekonomisi Raporu”, Genel Müdür Serdar Sümer ve Passolig Genel Müdürü Ceyhun Kazancı tarafından açıklandı. Serdar Sümer, “Son 2 yıl içinde 14 spor kulübüne 1,5 milyar TL’ye yakın kaynak aktardık. Vodafone Arena da bu destekle hayata geçirilen yatırımlardan biri. Elde ettiğimiz bilgi birikimini değerlendirerek, Türk futbolunun en kapsamlı ekonomik raporunu hazırladık” dedi. Ceyhun Kazancı’nın verdiği bilgilere göre ise; Türk futbolu son 10 yılda beş kat büyüdü. Toplam gelirler 2 milyar TL’yi aştı. Futbolun üç ana kazanç kalemi; yayın gelirleri, maç günü gelirleri, ticari gelirler şeklinde sıralandı. Naklen yayın gelirleri, en büyük kalemi oluşturdu. Performans primi, şampiyonluk sayısı, ayak bastı parası, ‘ilk 6’da yer alma kriterlerine göre dağıtılan havuz gelirleri; geçen sezon 871 milyon TL’ye ulaştı. Bunun yüzde 30’u, 3 büyük kulüp arasında dağıldı. Fenerbahçe, Galatasaray ve Beşiktaş, pastadan 261.1 milyon TL pay aldı. Avrupa ligleri ile kıyaslandığında ise; Türk futbolunun alınacak çok mesafesinin olduğu görüldü. 2015-2016 futbol sezonunda İngiltere Premier Lig’in en fazla naklen yayın geliri elde eden kulübü, 100.8 milyon pound ile Arsenal oldu. Arsenal’in yayın gelirleri, Süper Lig’in yarısına denk geldi. İngiltere’de son sıradaki Aston Villa’nın bile yayın gelirleri 258 milyon TL oldu. Bu rakam, Süper Lig’de en çok kazanan iki takımın toplam gelirine 70 milyon TL fark attı.

Aslan payı ‘Aslan’a

Naklen yayın gelirlerinin dağıtım kriterlerine göre, her şampiyonluğun primi, 1,5 milyon TL olarak ödeniyor. Buna göre Galatasaray, 20 lig şampiyonluğu ile en fazla şampiyonluk primi kazanan takım oldu.

4’üncü sırada Konya

 2015-2016 futbol sezonunu 3’üncü sırada bitiren Atiker Konyaspor; 37,7 milyon TL olan naklen yayın gelirlerini yüzde 66 artırarak, 58,5 milyon TL’ye çıkardı. Böylece Konyaspor bu kategoride 3 büyüklerin ardından dördüncü sıraya yerleşti. Trabzonspor’un geçen yılki yayın gelirleri 45.8 milyon TL oldu. Bu arada 2014-2015 sezonunda Süper Lig’de 6 bin 225 olan ortalama seyirci sayısı, 2015-2016 sezonunda 8 bin 395’e yükseldi. Türkiye bu ortalama ile, Avrupa ligleri arasında 6. sırada. İlk sırayı alan lig, 43 bin 300 seyirci ile Almanya Ligi Bundesliga...

1 Eto’o geldi kulüp geliri 13 kat arttı!

2014-2015 futbol sezonu sonunda Spor Toto Süper Lig’e yükselen Antalyaspor, en büyük artışı naklen yayın gelirlerinde yaşadı. PTT 1. Lig’de 3,2 milyon TL kazanan kulüp, Süper Lig’de yayın gelirini 13 kat artışla 41.2 milyon TL’ye çıkardı. Ticari gelirleri yüzde 281 oranında artarak, 22,8 milyon TL’ye ulaştı. Önceki sezon maç günü gelirleri 162,6 bin TL olan kulüp, geçen yıl bu kalemden de 5 milyon TL gelir elde etti. Dünyaca ünlü futbolcu Samuel Eto’o’yu renklerine bağlayan Antalyaspor; hem yeni stadı Antalya Arena’nın katkısı hem de ligde sergilediği performansla bu başarılara imza attı.

 

 

 

 

Düzenleyen:  - SPOR
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...