Beynimiz alışverişe karar vermişse kesinlikle alıyoruz!

Düzenleyen:
Beynimiz alışverişe karar vermişse kesinlikle alıyoruz!

YAŞAM Haberleri

Tüketim ürünleri çeşitlendikçe ışıltı ve cazibe artıyor. Yüz binlerce marka, tercih edilebilmek için akıl almaz yöntemlere başvuruyor.

Bunlardan birisi de nöropazarlama. Bu yöntem, tüketiciye en doğru şekilde ulaşmanın yöntemlerini araştırıyor. Bu çalışmaya göre geleneksel; yani beğenme ve beğenmeme odaklı yöntemler etkisiz kaldığında, nöropazarlama devreye giriyor. Yani görsel mecralarda, tüketici fark etmese de satın alma kararı verdiren yöntemler bu bahsettiğim. Üsküdar Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Sinan Canan, üniversite bünyesinde bu pazarlama yöntemine dair eğitim verildiğini vurguluyor. Bu sistemde, teknoloji yardımıyla bireylere farkında olmadan satın alma kararı verdiren bir yöntem uygulanıyor. Bu yöntemde, dizide gördüğünüzü bile fark etmediğiniz bir obje, bir renk ya da desen, bilinç altına o marka ya da ürünü çağrıştırarak satın alma kararı verdiriyor. Yani siz sadece televizyon seyrettiğinizi zannederken, aslında beyniniz “Şunu almalıyım” komutunu çoktan kaydetmiş olabiliyor.

Düzenleyen:  - YAŞAM
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...