BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı ve Meclis

Seçim sonuçlarını görmek için tıklayın.
Anasayfa > Haber > ÖSS’YE GÜNLER KALA -3-

ÖSS’YE GÜNLER KALA -3-

Bugüne kadar sofranızda ne varsa onlarla yetinin. Olağanın dışında bir arayış, hem kesenize hem de midelere zorluk çıkarabilir. Bu tür müdahaleler başta uyku düzeni olmak üzere gencin bütün düzenini bozabilecek riskler taşımaktadır.



Şaban Yılmaz İhlas Koleji Psikolojik Danışmanı Besleneyim derken düzeninizi bozmayın Bugüne kadar sofranızda ne varsa onlarla yetinin. Olağanın dışında bir arayış, hem kesenize hem de midelere zorluk çıkarabilir. Bu tür müdahaleler başta uyku düzeni olmak üzere gencin bütün düzenini bozabilecek riskler taşımaktadır. Sağlıklı beslenmenin başarı ve performans üzerindeki etkisi tartışılmaz bir gerçektir. Bu yazımızda beslenmede dikkat edilecek hususlar ve yapılan bazı yanlışları kaleme aldık. Sınav yaklaştıkça alışveriş listeleri de değişiyor. Aktarlardan çıkılmıyor, zihni açar denilen ne varsa toplanıp bir karışımla servis yapılıyor. Yukarda bahsettiğimiz abartılı duygulardan gencin midesi de nasipleniyor. Vücudun yeni alınan bir gıdayı test etme dönemi denilen bir süre vardır. Bu süre ortalama 15-20 gündür. Demek ki sınava iki hafta kala başlanan bir aktar karışımına, vücut asıl tepkisini sınav günü ya da birkaç gün önce verecektir. Bu günlerde ortaya çıkacak bir mide ya da sindirim problemi, bir yılın tüm emeğini heba edecek ve telafisi bir sene sonraya kalacaktır. Bu nedenle beslenmesinde bir problem olmayan ve bir tıbbi ihtiyaç doğmadığı müddetçe menüyle lütfen oynamayalım. Bu güne kadar sofranızda ne vardıysa onlarla yetinin. Olağanın dışında bir arayış, hem kesenize hem de midelere zorluk çıkarabilir. Bu tür müdahaleler başta uyku düzeni olmak üzere gencin bütün düzenini bozabilecek riskler taşımaktadır. İlle de bir şeyler yapmak istiyorsanız, sürprizlerle işin içinden çıkabilirsiniz. Mesela çok sevdiği bir tatlı ya da içeceği hazırlayarak, ders arasında servis yapmayı deneyin. Aksi takdirde olası kötü sürprizlerle karşılaşabiliriz. Son günlerde, zaman kazanmak için kafeinli içekler kontrolden çıkmamalıdır. Kaygı nedeniyle bozulmaya can atan uyku düzeni sınavdan önceki geceye kadar sarkabilir. Aynı sofrada ağız tadıyla içilen bir tas çorba hiçbir şeye değişilmez. Bu birlikteliği sağlayın yeter. Sağlıklı beslenmede dikkat edilecekler... 1. Beslenme düzeninde aşırı değişiklikler yapmayın. 2. Kafeinli içeceklerde aşırıya kaçmasına izin vermeyin. 3. Kahvaltı alışkanlığından taviz vermeyin. 4. Ders aralarında uyku getirici yiyecekler vermeyin. 5. Sevdiği yiyecekleri hazırlayıp küçük sürprizler yapın. 6. Ne hazırlasak telaşına düşerek, sindirim problemi yaşatmayın. 7. Aşırı soğuk içecek ve yiyeceklere dikkat edin. 8. Kulaktan dolma bilgilerle, karışım hazırlamayın. - BİTTİ-
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 95305
    % 1.3
  • 4.7467
    % -0.97
  • 5.5572
    % -0.99
  • 6.2274
    % -0.99
  • 187.122
    % -1.47
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT