BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı ve Meclis

Seçim sonuçlarını görmek için tıklayın.
Anasayfa > Haber > Gelecek artık çok daha net görülüyor

Gelecek artık çok daha net görülüyor

SEDES Yönetim Kurulu Başkanı Demir Sabancı, “Bundan önce afaki fiyatlarla hiçbir iş kârlı olmazdı. Şimdi yatırımlar önü görülebilir seviyede” dedi



> Tülay Dur İSTANBUL Demir Sabancı, Sedes Holding bünyesinde kurduğu Gratis adlı mağazacılık yatırımıyla 5 yılda 500 mağaza açacağını açıkladığı basın toplantısında, geleceğin artık daha net olduğunu dile getirdi. Bundan bir yıl önce afaki fiyat seviyeleri sebebiyle hiçbir işin kârlı olmadığını, şimdi masraf kalemlerinin düştüğünü ifade eden Demir Sabancı, “Yatırımlar daha çok önü görülebilir seviyelere geldi” dedi. Gratis’i kurma çalışmalarının 2003 yılından bu yana devam ettiğini, son birkaç yıldır girişimlerini hızlandırdıklarını ifade etti. YATIRIM 100 MİLYON DOLAR Sabancı, “Piyasada gerek kira şartları, gerek diğer oluşumlar, bundan bir yıl önce inanılmaz afaki durumdaydı. Biz de yatırım kararımızı durdurduk. Son zamanlarda hepimizin şahit olduğu iktisadi gelişmeler, birtakım yeni yatırımlara fırsat açtı. Biz de bu fırsatı kullanarak bu cazip satış ve dağıtım kanalını harekete geçirmek için bu günleri doğru zaman olarak gördük” dedi. Yatırım bütçelerinin ilk faz için 50, ikinci faz için 50 olmak üzere toplam 100 milyon dolar olduğunu ifade eden Demir Sabancı, süper ve hiper marketlerden kesinlikle daha ucuz olacaklarını, raflarını kiraya vermeyeceklerini, esas işlerinin avantajlı fiyatlarla müşteriye ulaşmak olduğunu da dile getirdi. Kişisel bakımda yüzde 15 artış Türkiye’de kişisel bakım pazarında 200’den daha az mağaza bulunduğunu bu yüzden Gratis markasıyla bu sektöre girdiklerini söyleyen Sabancı, “Türkiye’de kişisel bakıma kişi başı ayda 5 TL harcıyoruz. Fakat Türkiye nüfusunun yarısı 25 yaş altında ve her yıl nüfusumuz artıyor. Türkiye’nin potansiyeli çok yüksek ve pazarda eksiklikler var” dedi. Genel Müdür Mustafa Altındağ, krizde insanların kendilerine daha çok baktıklarını belirterek, “Örneğin, saç boyası, deodorant gibi kişisel bakım ürünlerinin tüketiminde krizde yüzde 15 artış oldu” dedi. Hedef 5 yılda 500 mağaza Gratis’in atıştırmalık, günlük ihtiyaçlar, renkli kozmetikler ve kişisel bakım ürünleri satacağını ifade eden Sabancı, “İlk olarak Bağdat Caddesinde ve Metrocity’de hizmete gireceğiz, bu yıl sonuna kadar 20 mağazayı, 5 yıl içinde de 500 mağazayı hedefliyoruz” dedi. Gratis Genel Müdürü Mustafa Altındağ da Gratis’in öncelikle Marmara Bölgesinde büyüyeceğini, 5 bin kişiye istihdam sağlayacağını söyledi.
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT