BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı ve Meclis

Seçim sonuçlarını görmek için tıklayın.
Anasayfa > Haber > Mangaldaki tehlike!

Mangaldaki tehlike!

Etin pişirilmesi sırasında açığa çıkan kanserojen maddeler ve risk oluşturan yanmış yağlar, kansere yol açabilir



Etin pişirilmesi sırasında açığa çıkan kanserojen maddeler ve risk oluşturan yanmış yağlar, kansere yol açabilir Türkiye Kanser Danışma Kurulu Üyesi ve Ali Osman Sönmez Onkoloji Hastanesi Başhekimi Dr. Fevzi Harorlu, “Her dönem yanlış beslenme, kanser açısından risk oluşturabilir” dedi. Kansere yol açan etkenlerin başında tütünün geldiğini ifade eden Harorlu, bunu yanlış beslenmenin izlediğini vurguladı. Yaz mevsimiyle birlikte artan mangal keyfine dikkati çeken Harorlu, buradaki riskleri hatırlatarak şunları söyledi: “Mangalda kırmızı etin pişirilmesi sırasında, nitrit ve nitrat gibi kanserojen maddeler açığa çıkıyor. Bu maddeler kanser için risktir. Yine mangal sırasında yanmış yağ da kanser için risk oluşturuyor. Özellikle aşırı yağlı beslenmek, karaciğer ve pankreas kanserini tetikleyebiliyor. Bu yüzden mangal keyfi, sağlık açısından bazı tehlikeler taşıyor.” GÜNDE 6 BARDAK SU Yağlı beslenmenin kanseri tetikleyebilen önemli etkenlerden olduğunu vurgulayan Harorlu, “Yaz aylarında su tüketimi çok önemli. Günde en az 6 bardak su içilmelidir. Düzenli su tüketimi, fazla yağın emilimini azaltır. Bu açıdan bakıldığında su, sağlık açısından çok faydalı. Ancak vücuttaki aşırı tuz kaybını önlemek için arada bir ayran tercih edilebilir” diye konuştu. Yaz aylarında güneş ışınlarının da daha etkili olduğunu belirten Harorlu, “Cilt kanseri riskini artıran güneş ışınlarından korunmak gerekiyor. Bu yüzden yaz aylarında özellikle 11-15 saatlerinde güneş ışınlarına doğrudan maruz kalınmamalı. Güneş ışınlarının dik geldiği bu saatler riskli olabilir” dedi. Yaza özel beslenme tavsiyeleri >> Kahvaltıda az yağlı peynirler, zeytin ve taze sebzeler bulunmalı, kafein içeren içecekler yerine de süt, meyve suyu, ıhlamur ve kuşburnu gibi bitki çayları tercih edilmelidir. >> Yağlı besinlerin ve kızartmaların tüketiminden kaçınılmalı; yemeklerde bitkisel sıvı yağlar kullanılmalı, kızartma ve kavurma yerine, haşlama, ızgara, kendi suyunda pişirme gibi metodlar uygulanmalı. >> Vücut direncini artırmak ve yeterli miktarda vitamin, mineral alınmasını sağlamak için sebze ve meyve çeşitlerinden yararlanılması önemlidir. Günde en az 5 porsiyon sebze ve meyve tüketilmesi gerekir. >> Enerjisi yüksek hamur tatlıları yerine sütlü tatlılar, meyve tatlıları, dondurma tercih edilmelidir. Terleme ile artan sıvı ve mineral kaybının önlenmesi için, yeterli sıvı alımı önemlidir. HABER HATTI Demir eksikliği hastalık sebebi! Allergo İlaç Farmakovijilans Sorumlusu Prof. Dr. Friedrich Krause; demir eksikliğinin gebeler, bebek ve çocuklar ile yetişkinlerde, zeka geriliği, halsizlik, baş ağrısı, tırnak ve deri değişikliği gibi birçok olumsuzluğa sebep olabildiğini söyledi. Bilimsel bir kong-reye katılmak üzere geldiği Antalya’da açıklamalarda bulunan Krause, şunları söyledi: “Anne sütünü yeterince alamayan bebeklerde ve ek gıdalara başlama döneminde demirden zengin yumurta, et, pekmez ve kuru baklagilleri az alan veya hiç alamayan çocuklarda demir yetmezliği anemisi gelişebilir. Etlerin kavrularak, fırında, alüminyum veya paslanmaz çelik tencerede pişirilmesi demir eksikliğine sebep oluyor. Kepekli, esmer veya mayasız ekmek, çay, kahve ve kolalı içecekler, ‘nitrat ve nitrit’in kullanıldığı sosis, salam ve birçok hazır besinin tüketimi de demir eksikliğini artıran faktörlerdir. Demir eksikliği ölü bebek doğurmaya kadar birçok rahatsızlığın sebebi. Bunun için demir alımına gereken önem gösterilmelidir.” SİZDEN GELENLER TARİFİNİZ (...Nebahat Hanım’ın tarifi) SOYA SOSLU ve ERİŞTELİ TAVUK MALZEMELER: >> 1 adet soğan >> 2 adet sivri biber >> 1 kutu garnitür >> 1 adet tavuk göğsü >> 2 yemek kaşığı haşlanmış mısır >> 2 çay bardağı erişte >> 3 çorba kaşığı soya sosu >> 1 tutam köri >> Yeteri kadar tuz, karabiber HAZIRLANIŞI: >> Tavuk göğsünü küçük küçük doğrayın. Tencerede önce küçük kıydığınız soğan ve biberleri zeytinyağında kavurun. Kuşbaşı tavukları ilave edip hafif kızarana kadar kavurmaya devam edin. 5 su bardağı suyu katıp kaynamaya bırakın. Kaynamaya başlayınca erişteleri 5 dakika sonra mısır ve garnitürleri ekleyin. Tuzu ve baharatlarını da ekleyin. Kısık ateşte 20 dakika kadar pişirin. Soya sosunu üzerine gezdirip servise sunun. GÜLSÜM ATICI Denizli’den Gülsüm’ün doğum gününü kutluyoruz... Nice yıllara... (...Atıcı Ailesinin albümünden) AHMET İŞSEVER Bugün erkekliğe ilk adımını atacak delikanlıyı tebrik ediyoruz... (...İşsever Ailesinin albümünden) DİLARA ONUÇ Bu tatlı kız bugün 12 yaşına giriyor... Onuç Ailesi’ne mutluluklar... (...Onuç Ailesinin albümünden)
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT