BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı ve Meclis

Seçim sonuçlarını görmek için tıklayın.
Anasayfa > Haber > Tgar Gözünü Anadolu’ya dikti...

Tgar Gözünü Anadolu’ya dikti...

İlk teknoloji mağazasını Beylikdüzü’nde açıp üç yıl içinde 4 mağaza daha açarak hızla büyüyen TGAR’ın Genel Müdürü Burak Ayanoğu yeni hedeflerinin Anadolu’ya açılmak olduğunu söyledi.



DOĞRU REKABET ŞARTLARI OLUŞTURULMALI Sektörün yeni yeni geliştiğini söyleyen TGAR Genel Müdürü Burak Ayanoğlu, “Satıcı da kendini eğitiyor, alıcı da. Şu anki şartlar içerisinde en iyi çözüm doğru rekabet şartlarını oluşturarak, savaşa meydan vermeden yaşamak olmalı. İkincisi ve daha önemlisi, yerli olana sahip çıkmaktır. Bu ülkeye katma değer sağlayan firmalara sahip çıkalım. Fethedilen değil, fetheden firmalar olmalıyız” dedi. > İnan Arvas inan.arvas@tg.com.tr İlk mağazasını 2006yılının son çeyreğinde Beylikdüzü’nde açan TGAR, 2007 yılının başında Merter ve 2008 ortasında Çengelköy, Silivri ve Tekirdağ mağazaları ile büyümeye devam etti. Teknoloji mağazalarının büyük şehirlerde giderek artmasından sonra pastanın çok parçalara bölünmesiyle birlikte yerli malının önemini her defasında dile getiren TGAR’ın yeni hedefi Anadolu’ya açılmak ve yayılmak. TGAR Genel Müdürü Burak Ayanoğlu, perakende mağazaları dışında TGAR Kurumsal ve TGAR Sistem Destek yapılanması ile şirketlere komple çözümler sunan altyapıyı da oluşturarak teknoloji konusunda her türlü ihtiyaca cevap verecek konuma eriştiklerini, ayrıca tgar.com.tr online satış sitesi ile tüm Türkiye’nin aynı cazip fırsatlardan yararlanmasını sağladıklarını söyledi. * Müşterilerinize nasıl bir hizmet veriyorsunuz? Pazara ilk girdiğimizde hedeflerimiz ve farklılıklarımızı iyi ortaya koyduk, ama durmadık ve 2 ayrı yapılanmayı daha oluşturarak, TGAR Kurumsal ve TGAR Sistem Destek, komple bir teknoloji çözüm noktası olmayı hedefledik. Şu anda 3 alanda da gayet başarılı olarak ilerliyoruz. Müşterilerimizle birebir ilgileniyoruz. Bana tüketici olarak nasıl davranılmasını istiyorsam, müşterimize de öyle davranılması için takım arkadaşlarımızı her an eğitiyor ve uyarıyoruz. Teknoloji konusunda eğitimli ama eğitim sürecini devam ettirdiğimiz satış kadrosuna sahibiz. Ürün ve hizmeti son kullanıcıyla bir araya getirmenin ötesinde bilgilendirme, danışmanlık ve eğitim hizmeti veriyoruz. Satış faaliyetlerinin yanında keyifli, eğlenceli ve ihtiyaçların karşılanabileceği bir ortamda, müşteri memnuniyetini satışın önünde tutan bir anlayıştayız. FİYAT POLİTİKASI * Firmaların agresif satış politikaları hakkında neler söylemek istersiniz? (Açılışlarda yaşanılan izdiham ve rekabeti olumsuz etkileyen fiyat politikaları gibi) Tüketicinin kafası karışmış durumda, beklentileri üst düzeyde, rekabet savaşa dönüşünce her savaşta olduğu gibi kayıplar iki taraftan da oldu. Eğer rekabet ortamı geçerli kalsaydı iki taraf da bundan kazançlı çıkardı, ancak maalesef bu sektörde daha eski ve daha tecrübeli olanlar en acemice yaklaşımları gösterdiler. * Ülkemizde pazarın genel bir değerlendirmesini alırsak dünya ortalamasına oranla nasıl bir seyir izliyor? Dünya ortalaması çok geniş ve bizi yanıltan bir yaklaşım olur, ancak bize diğer konularda eş gördüğümüz ilk 20 ülkeye bakarsak 15 veya 16. sırada olduğumuzu söyleyebilirim. Sonlarda olmamızı yadırgayanların İstanbul dışındaki şehirlerinde Türkiye‘nin bir parçası olduğunu unutmamalı. Zaten daha çok büyüyecek denen pazarın beklentisini de bu iller oluşturuyor. DOĞRU KARAR VERMİŞİZ * Firmalar sadece büyük kentlerde yapılanmaya devam ediyor. Bunun yanında Anadolu’da yaygınlaşma politikaları söz konusu mu? Bugün baktığınızda bizim bulunduğumuz yerlerde, Teknosa var sonra biz varız. Silivri, Tekirdağ, Çengelköy yakında Bandırma, Düzce, Gaziantep. Anadolu’ya gitmek ya da İstanbul dışında yer almak zaten en önemli hedef olmalı. Hatta belki devlet tarafından şart koşulmalı, 7 bölgede eş dağılımlı olmak gibi. Birbirini takip etmenin anlamı yok. Bakın biz Beylikdüzü bölgesine bu büyüklükte yatırımı yaptığımızda, “orası neresi, vize gerekirmi oraya giderken” gibi sorularla karşılaşıyorduk, ama şimdi peşimizden gelenleri, hemen bizim çevremize mağaza açanları gördükçe doğru yaptığımızı görüyoruz. * Sektörün ekonomik büyüklüğü ne kadar ve kısa dönemde nasıl bir büyüme gösterecek? Teknoloji perakendeciliği satış anlamında toplam perakende pazarının henüz %15 ‘ini ele geçirebilmiş diyebilirim. Benim kanaatimce olgunluğa ulaşması da 2015 yılını bulur. Kısa dönem içerisinde farkını farkettirebilen firmaların öne çıkacağına inanıyorum. Pazar büyüklüğü dramatik bir değişiklik göstermez, sadece pasta daha çok dilime bölünür, ve kimse yediğinden keyif almaz. 2012 yılına kadar da bu salınım devam eder. * Sektörde yabancı sermayenin yapılanmasının etkileri ve önümüzdeki süreçte nasıl bir seyir izleyecek? Yabancı sermaye, yatırım, katma değer vs gibi kelimeler perakende sektöründe hele teknoloji perakendeciliğinde gerçek anlamını yansıtmayan kelimeler. Çünkü yurtiçinde üretimleri yok, yapılan üretimden alıp sattıkları ise çok kısıtlı miktarda, yani bu ülkeye kazandırdıkları sadece 100 personele verdikleri maaş, yarın öbür gün beğenmezlerse “olmadı gidiyoruz” derler, kimse de onlara aman gitme dur demez, ancak bizim için durum farklı, biz bu memleketin insanları olarak, kazandığımızı ve kazanacağımızı buraya yatırıyoruz. Gönül ister ki, bu mağazaların açılmasına izin veriliyorken Türk üretimi ürünleri yurtdışındaki mağazaların raflarına da koymaları istensin, ya da sattıkları malların en az yarısı Türkiye’de üretiliyor olsun, üretilmesini sağlayacak altyapıyı hazırlamaları istensin, ancak bunun tam tersi oluyor; bırakın bu konuda ülkeye değer katmayı, aracıları da ortadan kaldırıp, olan iş gücünü de yok ediyorlar. Ben bugün Almanya’ya mağaza açmak istiyorum deyince, Alman hükümeti ve medyası da bana onlara burda davranıldığı gibi davransın , ancak o da olmuyor. Sonuçta bu bize has bir davranış şekli. Misafirperverlik güzel ama girişimci ruhumuzu öldürüyor. Gidip diğer Avrupa ülkelerini inceleyin, hepsi önce kendi ülke mağazalarına sahip çıkarlar, bizde de öyle olması lazım. Hergelen yabancıya , yabancı yatırımcı bu, diye baktığınızda elinizde olanları da kaybetme riski ile karşı karşıya kalıyorsunuz. DENEYİMLİ EKİBİMİZ VAR * Kurumsal ve Sistem Destek diye 2 ayrı yapılanmadan bahsettiniz, biraz daha bu konuyu açıklar mısınız? TGAR mağazalarında son tüketiciye ulaştırdığımız ürünlerin kurumsal olarak firmalara pazarlanması ve o firmaların her türlü sistemsel teknik desteğinin verilmesini de sağlıyoruz. Bu konuda deneyimli bir saha pazarlama ekibimiz ve teknik ekibimiz mevcut. Firmaların günlük tüketim ihityaçları olan kartuştan kağıda ve genel ihtiyaçları olan bilgisayardan yazıcıya kadar her türlü ürünü yerinde teslim ve kurulum imkanı sunarak en uygun fiyata tedarik etmelerini sağlıyoruz. Gerektiği durumlarda ön tesbiti yapıp teklif sunuyor ve bu teklife uygun çözümler üretiyoruz. Bu hizmeti Türkiye’nin her yerine sağlayabiliyoruz. TGAR Genel Müdürü Ayanoğu: En büyük eksik yetişmiş eleman * Sektörün ana problemi ne? Şu anda sektörün en büyük problemi İnsan Kaynakları. Doğru, yetişmiş ve gelecek vadeden, üreten insan en büyük eksik, Aslında bu Türkiye’nin problemi ancak çözümü zaman alacak gibi gözüküyor. Aktif ve üreten insanlar zor bulunuyor. İş hayatında geçmişiniz önemlidir ancak gelecekte ne kadar üretken olacaksınız bu daha önemli. * Firmaların mağazanızda ürünleriyle yer alması için nasıl bir yöntem izliyorsunuz? O konuda da yaklaşımımız sonuca yönelik. Kazan-Kazan diyerek yaklaşıyoruz. Ticaretin içinde 30 yıldır yer alan Mahmut Küçükdoğan ile çalışmanın en güzel tarafı bu olsa gerek. Firmalar bizimle ilk görüşmeye geldiklerinde önce mağazalarımızdan kendileri etkileniyorlar. Doğru uygulamanın tadını beraberce çıkarmak istiyorlar. Bakın biz burda bir pazar açtık, tezgahını koymak isteyenlere, bu avantajları kullanmak isteyenlere, bizimle birlikte tüketiciye ulaşmak isteyenlere fırsat sunuyoruz, değerlendirenler mutlu. * Tüketici elektroniği pazarı potansiyeli ve gelişmeleri değerlendirir misiniz? Pazar henüz emekleme döneminde, yeni firmaların girişi pazarın dahada büyüyeceğinin en belirgin işareti. Tekonoloji pazarı satıcının çoğalması ile değil, tüketicinin teknolojiye yakınlaşması ile büyür. Sonuçta artan mağaza sayıları tüketiciyi daha çok ürünlerle karşı karşıya getirecek ve oluşan çığ etkisinden hem tüketici hem perakendeci yarar görecektir. Hizmette sınır yok * Satış sonrası nasıl bir hizmet anlayışınız var? Biz her ne kadar teknik servis olmasak da, aracı olarak sattığımız her bir ürün ile bize tedarik edenden, hatta üretenden çok daha fazla ilgileniyoruz, müşteri mağduriyeti giderme adına örneğin cep telefonunuz arızalandı ve bize getirdiyseniz size ürününüz tamir olana kadar kullanmak üzere yedek bir cep telefonu veriyoruz. LCD /Plazma veya Beyaz Eşya aldığınızda nakliye ve montaj ücretsiz. * İnternetten satışınız var mı? Mağazalarımızda sunduğumuz tüm ürünleri ve alım kolaylıklarını www.tgar.com.tr adresi altında Türkiye’nin her noktasına ulaşmasını sağlıyoruz. Ücretsiz kargo, uygun fiyat ve taksitlendirme seçenekleri internet sitemizdeki satışımızda mevcut. Ayrıca bizimle birlikte çalışmak isteyen Anadolu’nun çeşitli yerlerindeki satıcılarada www.bestbayi.com sitemiz aracılığı ile bayi olma şansını vererek, ürün tedariğini ucuza yapmalarını sağlayıcı ortaklıklar geliştiriyoruz.
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT