Diziler 1milyar dolara koşuyor

Düzenleyen:
Diziler 1milyar dolara koşuyor

Ekonomi Haberleri

Dünyanın en büyük televizyon ve dizi fuarı MIPCOM’a katılan Türk dizileri, 350 milyon dolarlık hacmi, kısa sürede 1 milyar dolara ulaştırmayı hedefliyor

Süreleri, içerikleri ve oyuncularıyla sürekli gündemde olan Türk dizi sektörü, ihracatta hedef büyüttü. Yıllık satışı 350 milyon dolara ulaşan sektör, 2023’e kadar Güney Asya ve Uzak Doğu’yu da kapsayarak 1 milyar dolar pazar hacmine ulaşmayı hedefliyor. Sektör temsilcileri, bir dizinin ülkeye girişinin sadece dizi satışıyla sınırlı kalmadığını, o ülkeye ihracatta da önemli hacimlere ulaşmanın bir yolu olduğunu ifade ediyor. İstanbul Ticaret Odası (İTO) Yönetim Kurulu Üyesi ve dünyanın en büyük dizi ve televizyon fuarı MIPCOM Komite Başkan Yardımcısı İlhan Soylu, “Türkiye bu alanda sıfırdan 350 milyon dolara ulaştı. Biraz destekle 1 milyar dolara ulaşmak hiç zor değil. Bu hedef Türkiye için küçük bile kalacak” dedi. Bu yıl 32’ncisi düzenlenen MIPCOM’daki gelişmeleri değerlendiren Soylu, “Bir dizi ile bir ülkeye girmek, bariyeri kırma anlamına geliyor. Diğer Türk dizilerine, Türk ürünlerine kapı açılıyor” dedi.

BREZİLYA DİZİLERİ GİBİ DEĞİL

Türk dizilerinin uluslararası pazarda kalıcı bir ilgiyle karşılandığına değinen Soylu, “Türk dizilerinin bir dönemin Brezilya pembe dizileri gibi bir rüzgar estirip sonrasında yok olacağı yönünde bir beklenti vardı fakat sektör sürekli taze ve çeşitli projelerle buraya gelerek geçici olmayacağını, tersine uzun soluklu bir varlık sergileyeceğini ortaya koydu” ifadelerini kullandı. Türkiye’nin hâlihazırda Balkanlarda, Avrupa’nın belli bir kısmında, Orta Doğu’da, Türk Cumhuriyetlerinde ve Latin Amerika’da varlık gösterdiğini belirten Soylu, “Geri kalan bölgeler Güney Asya, Uzak Doğu. O bölgelere de eğer güçlü bir çıkış yaparsak tüm dünyada ciddi bir rüzgâr yakalamamız mümkün” şeklinde konuştu.

TÜRK YAPIMCILAR SİNGAPUR YOLUNDA

Türkiye’deki yapımcıların özellikle şimdiye kadar fazla varlık gösteremedikleri Güney Asya ve Uzakdoğu pazarına girmeye hazırlık yaptığını aktaran İTO Yönetim Kurulu Üyesi Mahmut Özden, İTO’nun bu kapsamda aralık ayında Singapur’da düzenlenecek Asya Televizyon Forumuna (ATF) katılacağını belirtti. Özden, “Yabancı kurumlar Türk modelinden esinleniyor, etkilenip geliyor. Sonra da ürünlerini bu firmalara emanet ediyor” dedi. 

 

 

Düzenleyen:  - Ekonomi
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...