BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı ve Meclis

Seçim sonuçlarını görmek için tıklayın.
Anasayfa > Haber > Otomotivciler yeni nesil araç için güç birliği yaptı

Otomotivciler yeni nesil araç için güç birliği yaptı

Otomotiv Teknoloji Platformu kuruldu. Böylece rekabetçi bir otomotiv sanayisi için; küresel ihtiyaç ve beklentilere uygun, yüksek katma değere sahip, çevreci, verimli teknolojiler geliştirilip uygulanacak



OTO DÜNYASI - İNAN AR­VAS KURUMLAR ARASI SİNERJİ SAĞLANACAK Otomotiv Teknoloji Platformu, Türkiye’de faaliyet gösteren otomotiv sanayi ile doğrudan veya dolaylı teknoloji üreten, Ar-Ge faaliyetleri yürüten kuruluşları bir platform etrafında birleştirecek. Oluşturulan sinerji ile otomotiv sanayisindeki Ar-Ge kapasitesi önemli ölçüde artırılarak, bu alanda Türkiye’nin uzun dönemli rekabetçiliğini geliştirmesi için gerekli çalışmalar yapılacak, ortak akıl geliştirilecek. Türk otomotiv endüstrisi tamamen geleceğe odaklanarak, dünyada global krizle sık konuşulmaya başlanan yeni nesil araç üretimi için ortak bir platform kurdu. ‘Teknoloji ağırlıklı yeni bir ekonomi ortaya çıkarmak’ amacıyla yola çıkan ve kurucuları arasında Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD), ana sanayi temsilcileri, mühendislik şirketleri ile dernek ve üniversitelerin de bulunduğu Otomotiv Teknoloji Platformu (OTEP), ilk toplantısını tamamlayarak raporunu hazırladı. Söz konusu raporda, tamamen yüksek katma değerli özgün araçlara yönelinmesi ve çevre dostu araçlar üretilmesi üzerinde duruldu. ÇEVRE DOSTU ARAÇLAR Otomotiv Teknoloji Platformu, ulusal Ar-Ge ve inovasyon yeteneğinin geliştirilmesi için gerekli teknoloji stratejilerinin ve yol haritasının belirlenmesinde rol oynayacak. Platform ilk toplantıda, yüksek katma değerli özgün araçlara yönelik çevre dostu otomobillerin üretilmesi üzerinde durarak bunun için ilk adımları attı. Toplantıda, Türk otomotiv sanayisinin güçlü ve geliştirilmesi gereken yönleriyle, alt yapı ve ana teknoloji alanlarına yönelik ortak akıl çalışması yürütüldü. Çalıştayın sonuç raporunda ise şu görüşlere yer verildi: “Yenilikçi, çevreci, verimli ve çağdaş ulaşım sistemiyle çözüm sunan, sürdürülebilir ve rekabetçi bir otomotiv sanayi için; küresel ihtiyaç ve beklentilere uygun, yüksek katma değere sahip teknolojiler geliştirilmeli ve uygulanmalıdır. Dolayısıyla ‘2023 Türk Otomotiv Sanayi Teknoloji Vizyonu ve Stratejik Araştırma Programı’ için çalışmalar başlatılmalıdır.” AVRUPA ÜYESİ! OTEP bu kapsamda; ulusal Ar-Ge ve inovasyon yeteneğinin geliştirilmesi için gerekli teknoloji stratejilerinin belirlenmesi; otomotiv teknolojileri politikalarında ortak Ar-Ge iş birliği alanlarının tespiti; ulusal, bölgesel ve uluslararası alanda Ar-Ge projelerinin geliştirilmesi; bu alanda faaliyet gösteren akademik, bilimsel ve sanayi kurumlarıyla koordinasyonun sağlanması yönünde hedefler belirledi. Araştırma ve inovasyon için yatırım teşvikini harekete geçirmek ve teknolojik olarak yenilikçi bir ekonomi ortaya çıkarmak için ulusal, bölgesel ve Avrupa ölçeğindeki faaliyetleri koordine etmeyi amaçlayan OTEP; Avrupa Kara Ulaşımı Teknoloji Platformu (ERTRAC) ve Avrupa Otomotiv Araştırma Ortakları Derneği’ne (EARPA) üye oldu. Elektrikli araçlar 1 yıl sonra yollarda Fransız oto elektronik firması EDF ve Renault-Nissan İttifakı, Paris’te geniş ölçekli elektrikli araç denemeleri yapacaklarını açıkladı. EDF Başkanı Pierre Gadonneix ile Renault ve Nissan Başkanı Carlos Ghosn arasında Ekim 2008’de imzalanan anlaşmaya uygun olarak elektrik-li ulaşım amacıyla geliştirilen araçlarda somut bir aşamaya geçiliyor. Eylül 2010’dan başlayarak bir yıl süresince, Renault-Nissan İttifakı tarafından geliştirilen 100 elektrikli araç (binek ve hafif ticari) bireysel müşteriler, profesyoneller ve yerel yönetim görevlileri tarafından test edilecek. Bu kişiler kendi konutlarında, kurumlarında ve şirket park alanlarında ve kamusal alanlarda özel olarak yapılacak şarj sistemini kullanacaklar. Bu deneme aşamasıyla Renault-Nissan İttifakı, geleceğin elektrikli araçlarının işleyiş ve kullanım şartlarını tabii kullanım ortamlarında tecrübe etmeyi amaçlıyor. Denenecek araçlar 2011 başından itibaren satışa sunulacak. 1.5 milyonuncu MINI! 50. yaş gününü kutlayan MINI, Oxford’daki üretim tesislerinde 1.5 milyonuncu aracını üreterek çifte kutlama yaptı. 2001 yılından bu yana üretimin devam ettiği tesiste, bugüne kadar 1.5 milyon adet MINI otomobil üretildi. 1.5 milyonuncu MINI olma özelliğini taşıyan kırmızı renkteki Clubman, İngiliz Ticaret Bakanı Ian Lucas ve BMW Group Yönetim Kurulu Üyesi Ian Robertson eşliğinde üretim bandından çıktı... Renault Trucks’dan kamyon hastanesi Türkiye’deki yatırımlarına hız veren Renault Trucks, Türkiye’de bir ilke imza atarak servis ağını güçlendirmek ve müşteri memnuniyetini arttırmak için “Kamyon Hastanesi” uygulamasını başlattı. Herhangi bir problem çıkmadan önce ‘check-up’tan geçirilen araçlarda, ileride oluşabilecek arızalar önceden tespit ediliyor. Kamyon Hastanesine gelen araçlara öncelikle arıza teşhisi yapmak amacıyla, fren, far, akü, lastik, egzoz ölçümü gibi güvenlik sağlayan 50 nokta kontrolü yapılıyor, sonuçlar müşteriyle paylaşılıyor, tedbir alınması sağlanıyor. PEUGEOT 6. ayda hedefini yakaladı Peugeot son 3 yılın en yüksek satış rakamlarına ulaştı. 2008 yılında yüzde 17 oranında daralan toplam pazarda Peugeot; satış rakamlarını yüzde 6.5 oranında artırarak yüzde 4.5 oranında pazar payı elde etmişti. 2009 başında pazar payını yüzde 6 seviyesine yükseltme hedefini açıklayan Peugeot, ilk 6 ayda bu hedefine ulaştı. Özellikle Haziran ayında gerçekleştirdiği son 3 yılın en yüksek satış rakamı olan 3 bin 717 adet ile Peugeot, ilk yarıda 15 bin 553 adet satış rakamına ve yüzde 5.7 pazar payına ulaştı. DACIA ilk yarıda 2 bin rakamını aştı Dacia, 2009 yılının ilk 6 ayında 2 bin 15 adet otomobil satış rakamı ile binek pazarında yüzde 1.1, bin 201 adet satışla da hafif ticari araç pazarında yüzde 1.4 pazar payı elde etti. Dacia, dünyada ise 2009’un ilk 5 ayında 120 bin satış adediyle; yüzde 16 oranında daralan otomotiv pazarlarında yüzde 15.5 büyüme gösterdi. Almanya’daki satış adedini yüzde 800 artıran Dacia, Fransa’da dokuzuncu marka oldu. Batı Avrupa’nın en güçlüsü AUDI oldu Audi, 2009 yılının ilk altı ayında Batı Avrupa’daki en çok satan lüks marka oldu ve Haziran ayında dünya çapındaki satışlarını bir önceki senenin aynı ayına göre yüzde 1.3 artırdı. 2009’un Haziran ayında Çin ve Almanya’da gerçekleştirdiği rekor satış adetlerinin yanı sıra Audi, ABD ve Batı Avrupa’daki performansı ile lüks sınıftaki en başarılı marka olduğunu ispatladı.
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT