BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı ve Meclis

Seçim sonuçlarını görmek için tıklayın.
Anasayfa > Haber > Ülker Godiva’yı krizde yüzde 6 büyüttü

Ülker Godiva’yı krizde yüzde 6 büyüttü

Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ülker, 2008 nisan ayında satın aldıkları Godiva’nın aralık ayında Türkiye pazarına giriş yapacağını söyledi



Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ülker, 2008 nisan ayında satın aldıkları Godiva’nın aralık ayında Türkiye pazarına giriş yapacağını söyledi Yıldız Holding, krizin hemen öncesinde satın aldığı dünyanın premium çikolata markası Godiva’yı yüzde 6 büyütmeyi cirosunu 500 milyon dolara çıkarmayı başardı. Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ülker’in de katıldığı toplantıda, 2008 nisan ayından bu yana Godiva’nın aldığı yol anlatıldı. Murat Ülker, Godiva’nın aralık ayı gibi Türkiye pazarına gireceğini belirterek, “Önce ithalat izinlerinin alınması gerekiyor. Godiva Türkiye’de satılabilecek bir marka. Daha sonra mağazalaşma yoluna gideceğiz” dedi. KRİZDE ELEMAN ALIYORUZ Hızlı karar alamayan şirketlerin oyun dışında kaldığını ifade eden Ülker, kendilerinin hem Ülker’de hem de Godiva’da planlarını iyi yaparak kriz döneminde bile eleman aldıklarını söyledi. Murat Ülker, “Ülker’in inovasyon yönü devam ediyor. Bırakın adam çıkarmayı, nitelikli eleman bile alıyoruz. Yeni ürünlerimizi yeni sezonda piyasaya süreceğiz” diye konuştu. Godiva’nın Ülker Grubu’na çok büyük katkısı olduğunu söyleyen Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ülker, “Küresel anlamda önemli bir şirket olduk. Bizi artık herkes tanıyor. “2008 yılbaşında ABD’de kriz çıktığında Japonya’daki satışlarımız çok iyi idi. Daha sonra kriz Japonya’ya ulaştığında ise ABD’de sarsıntı bitmeye başlamıştı. Yani bir tarafta işler kötüyken, diğer tarafta iyiydi. Global oyuncu olmanın faydası bu” açıklamasını yaptı. Murat Ülker, bir soru üzerine Godiva için yeni fabrika kurmayı şimdilik düşünmediklerini belirterek, “Satışlarımız kapasiteyi geçerse fabrika o zaman” dedi. EN BİLİNEN MARKAYIZ Godiva’nın Koordinatörü, Burak Elmas, ise 80 ülkede 9 binden fazla satış noktaları bulunduğunu belirterek, “ABD’nin en bilinen üç büyük çikolata markasından biriyiz. Japonya’da ise en çok biz tanınıyoruz” diye konuştu. Makinelerin altına yatıp bakmıştım Godiva’yı satın almak için fabrikaları gezdiğini, satın alma kararı aldıktan sonra yeniden gittiklerinde “Sen o adamsın” diye karşılandığını anlatan Murat Ülker, şunları söyledi: “Hangi adam diye sorduk. ‘Makinenin altına yatıp bakmıştın’ dediler. Her makinede öğrenilecek şeyler var. Bir kere markasına bakarsınız nerede üretilmiş diye...” Gideceğim yere tarifeli uçak var Gazetecilerin, “Özel uçak alma fikriniz yok mu” şeklindeki sorusuna da Murat Ülker, “Benim gideceğim yerlere tarifeli uçak var. Olmasa da Yeşilköy’de çok uçak var” diye cevap verdi. Ülker, Godiva’nın ABD’de lüks kategorisinde değerlendirildiğini, Türkiye’deki yerini ise tüketicinin tercihlerinin belirleyeceğini dile getirdi. Lovells, global markamız olacak Lovells markasının Duty Free’lerde satıldığını belirten Murat Ülker, “Bu çok eski bir İngiliz markasıydı. 1800’lerden kalma. Godiva’dan önce aldık. Ona yatırım yaptık, çok beğenildik. Bunun Türkiye’de lansmanını sonbahar, hatta aralık veya ocak ayında yapacaklarını ifade etti. 52 MİLYON DOLARLIK YATIRIM Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ülker, Godiva için son bir yılda 52 milyon dolarlık yatırım yaptıklarını ve yüzde 6.5 büyüme sağladıklarını söyledi.
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT