BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Şölen, 100 milyon dolarla unlu mamuller pazarında

Şölen, 100 milyon dolarla unlu mamuller pazarında

Mevcut 2 fabrikasından sonra 100 milyon dolar yatırımla İstanbul’da fabrika kuran Şölen, kek, bisküvi ve kraker üretecek



Mevcut 2 fabrikasından sonra 100 milyon dolar yatırımla İstanbul’da fabrika kuran Şölen, kek, bisküvi ve kraker üretecek Çikolata üreticisi Şölen, Gaziantep’teki 2 fabrikasının ardından, 100 milyon dolarlık yatırımla İstanbul Silivri’de üçüncü fabrikasını açtı. Yeni fabrika yatırımına ilişkin düzenlenen basın toplantısında konuşan Şölen Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Elif Çoban, yılda 65 bin tonu aşkın çikolata üretim kapasiteleri olduğunu, 115 ülkeye ihracat yaptıklarını, 170 çeşit ürünleri bulunduğunu ve iç pazarda 50 bin noktada olduklarını anlattı. Türkiye’de unlu mamuller pazarının büyüklüğünün 1.6 milyar dolar, dünyadaki pazar büyüklüğünün de 145 milyar dolar olduğuna dikkat çeken Çoban, yeni ürünlerinin zincir mağazalara verilmeye başlandığını ifade etti. Elif Çoban, ilk yıl içinde pazarda yüzde 10 pay ve 160 milyon dolar ciro hedeflediklerini ifade etti. TÜRKİYE PAZARI BÜYÜYECEK Dünyada sektörün büyüme hızının yüzde 3-4 düzeyinde iken, Türkiye’de yüzde 6-7 dolaylarında bulunduğunun altını çizen Çoban, pazarın Türkiye’de büyüyeceğini görerek 100 milyon dolarlık bir yatırımla pazara girdiklerini bildirdi. Çoban, ürünlerinin yüzde 25’inin yenilikçi olacağını, satış noktası sayısını da 50 binden 75 bine çıkaracaklarını dile getirdi. YENİ MARKALAR LUPPO, KRAKİTO VE BİSCOLATA Elif Çoban, Şölen’in unlu mamuller pazarında kekte Luppo, krakerde Krakito ve çikolatalı bisküvide Biscolata markalarıyla yer alacağını ve 20 civarında ürünle pazara girdiklerini belirterek, bu yılın sonuna kadar ürün çeşidini 2 katına çıkarmayı hedeflediklerini ifade etti. Çoban, 2010 yılında ilk üçte kuvvetli biçimde olmayı hedeflediklerini bildirdi.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT