BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Sağlığı beylerin ayağına taşıdık

Sağlığı beylerin ayağına taşıdık

Bayer Türk CEO’su Guth: Erkekler, eşlerinin ve çocuklarının sağlığına daha fazla önem veriyor. Kendilerini ikinci plana atıyorlar. Bu yüzden biz de “Erkek Sağlığı TIR’ı” ile 67 bin kişinin sıkıntısını giderdik.



SIRA DIŞI EKONOMİ SOHBETLERİ ÖZLEM YILMAZ ozlem.yilmaz@tg.com.tr Bayer Türk CEO’su Guth: Erkekler, eşlerinin ve çocuklarının sağlığına daha fazla önem veriyor. Kendilerini ikinci plana atıyorlar. Bu yüzden biz de “Erkek Sağlığı TIR’ı” ile 67 bin kişinin sıkıntısını giderdik. Sunuş “Dağ adamı, hasta eder sağ adamı” demiş büyüklerimiz. Sağlıklı olup sağlıklı kalabilmemiz için de öncelikle etrafımızdaki yakınlarımız da çok önemlidir. İnsanın yapacağı her şey vücut sağlığına bağlıdır. Sağlıklı olmayan kimse hiçbir iş yapamaz. Bir iş yapamayan, başarılı olamayan kimse de yaşadığı hayattan bir tat alamaz, mutlu da olamaz. İşte canımız yandığında kendimizi iyi hissetmediğimizde başvurduğumuz ilk çare ilaçlar... Zorunlu olmadıkça ilaç tüketmek, ilaç tüketimini bir alışkanlık haline getirmek sağlığımızı olumsuz etkiliyor. İlaçlar doktor kontrolünde ve birbirleriyle etkileşimi sorgulanarak tüketilmelidir. İlaçlar hastalıkları yenmek için başvurduğumuz kimyasal maddelerdir. Efendim konumuz sağlık olunca şu an da sağlık problemi yaşayan tüm okuyucularımıza da acil şifalar diliyorum... Bu haftaki konuğumuz Bayer Türk CEO’su Dr. Sebastian Guth sorularımızı cevaplandırdı. Türkiye’de sadece erkeklere yönelik ilk sağlık projesini gerçekleştiren Bayer Türk CEO’su Dr. Sebastian Guth, “Erkekler kendilerinden daha çok eşlerinin ve çocuklarının sağlığına vakit ve para harcıyor. Kendilerini hep ikinci plana atıyorlar. Bu sebeple sağlık TIR’ımızı erkeklerin ayağına götürdük” dedi. Bayer’in, temel olarak sağlık, beslenme ve ileri teknoloji ürünleri alanlarında uzmanlaşmış küresel bir şirket olduğunu söyleyen Guth, “2008 yılı itibarıyla Bayer’in toplam çalışan sayısı 108.600, cirosu ise 32.9 milyar euro. Geçtiğimiz yıl Ar-Ge’ye yaptığımız toplam harcama ise yaklaşık 2.7 milyar euro. Alt birimlerimiz HealthCare, CropScience ve MaterialScience’ın kaynaklarını Ar-Ge’ye yönlendirerek gelecekte sürdürülebilir ve uzun vadeli büyüyebilmenin altyapısını oluşturuyoruz. Yenilikçi bir şirket olarak araştırma bazlı alanlarda yönlendirici ve önder olma amacındayız ki bu sebeple inovasyon Bayer’in rekabetçiliğinin, büyümesinin ve başarısının temel dayanağını oluşturuyor” dedi. >> Bayer Türk, 50 yıldan fazladır faaliyet gösteriyor ve Türkiye’de en büyük 130 şirket arasındasınız... Bayer Türk, Türkiye’deki en büyük 130 şirket arasında yer alıyor ve kimya endüstrisinin en büyük yedinci ihracatçısı konumunda bulunuyor. Şu anda Türkiye’deki 19 bölge ofisimizde, Ümraniye’deki genel merkezimizde ve İstanbul civarındaki iki üretim tesisimizde toplamda 1.600’den fazla çalışanımız bulunuyor. Gebze’deki üretim tesisimiz CropScience birimi için, Topkapı’daki tesis ise HealthCare birimimiz için üretim gerçekleştiriyor. Bayer’in Orta Doğu’daki en büyük iştirakiyiz ve yaklaşık 40 ülkeye bitki koruma ürünleri ve ilaç ihracatı yapıyoruz. ERKEKLERİN AYAĞINA TIR’LA GİTTİK Öte yandan, Bayer Schering Pharma Türkiye, toplumu bilinçlendirmek ve eğitmek amacıyla ilgili derneklerle iş birliği halinde “Sağlıklı Toplum İçin Sağlıklı Kadınlar” ve “Erkek Sağlığı TIR’ı” gibi toplum sağlığı projeleri gerçekleştiriyor. Hello Dergisi ve Türk Jinekoloji Derneği ile beraber yürüttüğümüz “Sağlıklı Toplum İçin Sağlıklı Kadınlar” projesi Türkiye’de kadın sağlığıyla ilgili şimdiye dek yapılmış en büyük toplum bilinçlendirme çalışması... Aynı şekilde, Türk Androloji Derneği ile birlikte yürütülen “Erkek Sağlığı TIR’ı” projesi de sadece erkeklere yönelik yapılmış tek proje. >> “Erkek Sağlığı TIR’ı” projeniz son dönemde kamuoyundan büyük ilgi gördü. Bu projeyi başlatma amacınız ve sizi bu projeye yönlendiren neydi? Bayer Erkek Sağlığı Bölümü dünyanın çeşitli ülkelerinde erkekler üzerine birçok araştırma gerçekleştiriyor ve bugüne kadar yapılan araştırmalarda ortaya çıkan genel bir sonuç vardı. Erkekler ailenin diğer fertlerine göre kendi sağlıklarına daha az önem veriyor. Bu bağlamda erkeklerin kendi sağlıklarına karşı ilgisini yükseltmek için Türk Androloji Derneği ile birlikte “Erkek Sağlığı TIR’ı” projesini hayata geçirdik. 67 BİN ERKEĞE ULAŞTIK TIR’ımız bu yılın ocak ayının ikinci yarısından itibaren Türkiye’nin 25 ilini dolaştı. Erkeklere ücretsiz şeker, tansiyon, bel çapı, vücut-kitle indeksi ölçümü gerçekleştirildi. Amacımız cinsel fonksiyon bozukluğunun ve diğer bazı hastalıkların erken teşhisinde çok önemli fayda sağlayan bu parametrelere dikkat çekilmesiydi. Erkek Sağlığı TIR’ına gelen kişilerin bu saydığım ölçümlerini gerçekleştirdikten sonra, kendilerine TIR’da bulunan hekim ile de görüşme ve sorunlarını paylaşma imkânı tanındı. Gerekli görülen kişiler sağlık kurumlarına yönlendirildi. 67.000 erkeğe ulaşan Bayer Erkek Sağlığı TIR’ı, Türkiye’de bugüne kadar yapılmış en geniş katılımlı erkek halk sağlığı projesi olduğu için projenin kendisi de, sonuçları da çok konuşuldu. >> Neden özellikle erkek sağlığı... Kadın sağlığı değil? Aslında Bayer olarak hem kadın sağlığı hem de erkek sağlığı alanında oldukça etkiniz. Nitekim kadın sağlığında Türkiye’de lider konumdayız. Kadın sağlığı için de erkek sağlığı için de gerçekleştirdiğimiz ve halen yürüttüğümüz projelerimiz var. Ancak araştırmalar gösteriyor ki kadınlar kendilerine bilgi verildiği takdirde erkeklere oranla sağlıklarına daha fazla özen gösteriyor. Bu sebeple kadınlara özel gerçekleştirdiğimiz projelerin daha çok bilgilendirme amaçlı... Erkekler ise kendilerinden daha çok eşlerinin ve çocuklarının sağlığına vakit ve para harcıyor. Kendilerini hep ikinci plana atıyorlar. Biz de bu sebeple sağlık TIR’ımızı erkeklerin ayağına götürdük. Aynı zamanda TIR’da kontrolden geçen erkeklerle ilgili önemli veriler de topladık. DOĞAL HAYATI KORUYORUZ Bayer’in alt birimleri olan HealthCare, MaterialScience ve CropScience’ın her üçü de Türkiye’de çok iyi konumda bulunuyor. 2008 yılında Türkiye’deki toplam satışlarımızın yüzde 65’ini HealthCare birimi gerçekleştirirken MaterialScience birimi yüzde 21, CropScience birimi ise yüzde 14 oranında katkı sağladı. Bayer MaterialScience, Türkiye’de çok çeşitli günlük kullanım alanlarına yönelik polikarbonat ve poliüretan gibi yüksek performanslı malzemelerin ve kaplama gibi yenilikçi sistem çözümlerinin bilinen bir tedarikçisi. Bu birimimizin başlıca müşterilerini otomotiv, beyaz eşya, inşaat ve elektrik/elektronik sektörleri ile spor malzemeleri, ambalaj ve tıbbi ekipman üreticileri oluşturuyor. >> Bayer Türk yürüttüğü sosyal sorumluluk projeleri ile de toplumsal anlamda etkin bir şirket olarak tanınıyor. Bizim için ekonomik büyüme; ekolojik sürdürülebilirlik ve sosyal sorumlulukla beraber yürüyor. Sürdürülebilir büyüme ilkesine ve iyi bir kurumsal vatandaş olarak üzerimize düşen role sıkı sıkı bağlı olarak çalışıyoruz. Bu bağlamda Türkiye’de çok sayıda proje gerçekleştirdik. Örneğin Bayer’in küresel olarak yürüttüğü Bayer Genç Çevre Elçisi Programı’nı 2007 yılında Türkiye’de de başlattık. Doğal Hayatı Koruma Vakfı (WWF) Türkiye’nin yerel ortak olarak katıldığı bu programla, gençleri çevre konularında bir araya gelmek üzere cesaretlendiriyoruz. Bayer Türk çalışanlarının bir girişimi olan Bayer Türk Sosyal Yardım Grubu da 10 yıldır çok sayıda sosyal kuruluş ve eğitim kurumu için bağışlar gerçekleştiriyor ve sosyal etkinlikler düzenliyor. EN ŞİŞMAN ERKEKLER KONYA’DA Gezilen 25 ilde Türkiye’nin erkek sağlığı profilini çıkardıklarını söyleyen Sebastian Guth, “Bu verilere göre en kilolu il Konya olurken, en zayıf il Antalya olarak öne çıktı” dedi. Hamsili pilava bayıldım, bu nasıl lezzet! “Bir şeyi başarmak için ilk adımınız kendinize bir hedef belirlemek ve hayatınızı o şekilde yönlendirmek olduğuna inanıyorum” diyen Sebastian Guth, profesyonel hayatına üniversite eğitimi ile eşzamanlı başladığını söyledi. Başarı elde etmek için temel noktanın; iyi bir ekibin parçası olmak gerektiğini söyleyen Guth, “Bugüne kadar hep çok iyi ve yetenekli insanlarla bir arada çalıştım. Halen de çok iyi bir ekibin parçasıyım. Gelecekteki hedeflerime ulaşmam açısından en büyük güvencem budur” dedi. İş ağı gereği Türkiye’yi gezdiğini de belirten Sebastian Guth, “Türkiye’de yaygın olduğumuz için Van’a kadar pek çok şehri görme imkanım oldu ve yeni yerlere gitmeye de devam ediyorum. Gördüğüm her yerde ayrı güzelliklerle karşılaştım. İki yıldan fazladır Türkiye’deyim ve burada olmaktan mutluyum. Türkiye kültürüyle ve tarihiyle capcanlı ve büyüleyici bir ülke. Burada olmak bizim için bir ayrıcalık. Ayrıca Seyahat esnasında (Ordu) Karadeniz’de de hamsili pilava bayıldım; bu nasıl lezzet ve nasıl bir muhteşem yemek” dedi.
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT