BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Krizi iyi yöneten Arçelik kârını katladı

Krizi iyi yöneten Arçelik kârını katladı

Zorlu piyasa şartları ve pazardaki daralmaya rağmen krizi iyi yöneten Arçelik, yılın ilk yarısında 258 milyon TL net kâr etti



Zorlu piyasa şartları ve pazardaki daralmaya rağmen krizi iyi yöneten Arçelik, yılın ilk yarısında 258 milyon TL net kâr etti Arçelik, sektörde yaşanan gelişmelere ve olumsuz şartlara rağmen, yılın ilk yarısında net kârını yüzde 91 artırarak 258 milyon TL net kâr etti. Geçen yılın aynı dönemine göre daralan pazara rağmen, Arçelik, iş yaptığı bütün önemli bölgelerde pazar payını arttırdı. Türkiye’de pazar liderliğini sürdüren Arçelik A.Ş. başta İngiltere olmak üzere, Batı Avrupa ülkelerinde gösterdiği güçlü performansla bu bölgede pazar payını en hızlı arttıran şirketlerden oldu. Bunun sonucunda Batı Avrupa’nın Arçelik’in cirosu içindeki payı da yüzde 33’e ulaştı. Arçelik, tüketici elektroniği sektöründe de başarılı oldu. 2009’un ilk yarısında geçen yılın aynı dönemine göre piyasasındaki LCD TV satışı yüzde 47 artarak 176 bin adede ulaştı. Şirket, Türkiye beyaz eşya pazarındaki liderliğini, elektronik sektöründe de sürdürerek, hem tüplü televizyon, hem LCD pazarındaki liderliğini pekiştirdi. Şirketin tüketici elektroniğinde sektöre sunduğu yenilikçi ürünlerin arasında; bekleme (standby) konumunda sıfır enerji tüketen LCD televizyon, yüzde 45 daha az elektrik harcayan, çevreye duyarlı “Eko panel LCD” TV serisi, sahip olduğu tasarım ve teknolojik üstünlükleri ile dünyanın önde gelen tasarım yarışmalarında tasarım ödüllerine layık görülen LCD televizyonlar bulunuyor. Arçelik A.Ş. Genel Müdürü Levent Çakıroğlu, “Bu başarılı netice ile, Arçelik zor şartlarda iş yapabilme esnekliğini ve kriz yönetimi becerisini bir defa daha gösterdi” dedi.
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT