BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı ve Meclis

Seçim sonuçlarını görmek için tıklayın.
Anasayfa > Haber > KRİZDEN ‘EFSANE’ KURTARDI

KRİZDEN ‘EFSANE’ KURTARDI

2008 yılında dünya genelinde 100 bin adetten fazla araç satışı gerçekleştirdiklerini söyleyen Alfa Romeo ve Lancia Türkiye Marka Direktörü Arzu Çolakoğlu, “İtalyanca’da efsane anlamına gelen ‘MiTo’ sözcüğünden adını alan Alfa’nın yeni modeli, iki ayda 20 bin adet sattı” dedi



SIRA DIŞI EKONOMİ SOHBETLERİ ÖZLEM YILMAZ ozlem.yilmaz@tg.com.tr 2008 yılında dünya genelinde 100 bin adetten fazla araç satışı gerçekleştirdiklerini söyleyen Alfa Romeo ve Lancia Türkiye Marka Direktörü Arzu Çolakoğlu, “İtalyanca’da efsane anlamına gelen ‘MiTo’ sözcüğünden adını alan Alfa’nın yeni modeli, iki ayda 20 bin adet sattı” dedi Sunuş Türkiye’de hızla büyüyen, ihracatta lokomotif olan otomotiv sektörü, ABD’den başlayan ve dünyaya yayılan krizde en fazla kan kaybeden sektörlerden biri oldu. Ancak 3 aylık ÖTV indirimiyle sektör tekrar önemli bir ivme kazandı. ÖTV indirimi 15 Haziranda bittikten sonra otomotiv şirketleri gerek indirim, gerek uzun vadeli ve düşük faizli kredilerle öne çıksalar da beklenen hareketlilik yakalanamadı. Sektör şimdi hükümetten tedbirlerin devamını bekliyor. Bu beklentinin başında da hurda indirimi geliyor. Sektör, Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Aybar’ın gelecek 10 yıldaki beklentilerini açıklarken ifade ettiği, “16 yaşın üzerindeki araçlar için 3 bin 500 liralık hurda indirimi sağlanırsa otomobil talebi canlanır” öngörüsüne katılıyor. Şimdi sektörün gözü kulağı, hükümetten gelecek açıklamada... Bu beklenti ışığında, Alfa Romeo ve Lancia Türkiye Marka Direktörü Arzu Çolakoğlu ile sektörü, Alfa Romeo, Lancia ve Tofaş’ı konuştuk. “Erkek sektörü” olarak bilinen otomotivdeki başarısının sırlarını öğrendik... Alfa Romeo ve Lancia Türkiye Marka Direktörü Arzu Çolakoğlu, Alfa Romeo’nun 2008 yılında en önemli yeniliğinin, özellikle Alman otomobil üreticilerinden önce lüks küçük sınıfa giriş yapan MiTo modelinin olduğunu söyledi. Alfa MiTo’nun 1.4 litre 78 HP’lik versiyonu 17 bin 613 eurodan; 1.4 litre 155 HP’lik benzinli motor seçeneğiyse 18 bin 540 eurodan başlayan anahtar teslim satış fiyatlarına sahip olmasıyla dikkat çektiğini söyleyen Çolakoğlu, “Rakipleri karşısında bir adım öne çıkan Alfa Romeo MiTo, 1.6 litre 120 HP’lik turbo dizel motor seçeneği ise 19 bin 560 euroluk fiyat etiketiyle iddiasını ortaya koyuyor” dedi. >> Arzu Hanım sizi kısaca tanıyabilir miyiz? Otomotiv sektöründe kadın yönetici olmak zor mu yoksa avantajları var mı? 1972 doğumluyum, İstanbul Üniversitesi İngilizce İktisat Bölümü mezunuyum. Profesyonel iş hayatına Doğuş Otomotiv’de başladım. 2005 yılında Tofaş’ta Alfa Romeo Marka Müdürü olarak göreve başladım. 2006 yılında Alfa Romeo ve Lancia Pazarlama Müdürü olarak görevime devam ettim. 1 Mayıs 2008 tarihinde ise Alfa Romeo ve Lancia Türkiye Direktörü olarak yeni görevime atandım. Otomotiv sektörü keyifli ve sürekli bir değişim içinde olan, sürekli proaktif ve gözlemci olmayı gerektiren bir iş alanı olmasıyla dikkat çekiyor. Bu anlamda otomotiv sektöründe çalışan insanın niteliği çok önem kazanıyor. >> Alfa Romeo’nun ve Lancia’nın global anlamda 2008 satışları nasıl gerçekleşti? Alfa Romeo markası 2008’de dünya genelinde 100 binden fazla araç satışı gerçekleştirmiştir. 2009’da da krize rağmen 100 bine ulaşması bekleniyor. Özellikle 2008 yılında satışa sunulmasının ardından geçen iki aylık süre zarfında 20 bini aşan satışa ulaşan MiTo, Avrupa’da Alfa Romeo’nun en başarılı kozlarından biri haline geldi. Lancia ise 2008 yılında 113 bin adeti geçmişti. Lancia markasının benzer adetlerle yılı kapatmasını öngörüyoruz. >> Her iki markada yeni olarak hangi modeller 2008 yılı içinde devreye girdi? 2009’da hangi ürünleri tanıtacaksınız? Alfa Romeo’nun 2008 yılında en önemli yeniliği, özellikle Alman otomobil üreticilerinden önce lüks küçük sınıfa giriş yapan MiTo modeli olmuştur. Ülkemizde de İstanbul Autoshow Fuarı’yla birlikte satışa sunulan ve İtalyanca’da efsane anlamına gelen “Mito” sözcüğünden adını alan Alfa’nın yeni modelidir. Alfa MiTo’nun 1.4 litre 78 HP’lik versiyonu 17 bin 613 eurodan; 1.4 litre 155 HP’lik benzinli motor seçeneğiyse 18 bin 540 eurodan başlayan anahtar teslim satış fiyatlarına sahip olmasıyla dikkat çekiyor. MiTo’nun turbo dizel seçeneğiyse 19 bin 560 euroluk fiyatıyla iddialı. ‘BU SENE 600 ARAÇ SATARIZ’ 2009 yılı satış hedefleri hakkında bilgi veren Arzu Çolakoğlu, “Pazarı günümüz şartları altında yorumlayacak olursak; Alfa Romeo olarak sene sonunda 300, Lancia olarak da 300 otomobil satabilliriz” dedi. İlk amblemi Torpedo markası taşıdı Alfa Romeo dendiğinde köklü İtalyan markası için yaşayan efsane tanımı yapmanın hiç de yanlış olmayacağını belirten Arzu Çolakoğlu, “Alfa Romeo’nun kuruluşu 24 Haziran 1910 tarihine dayanıyor. Alfa Romeo kurulduğunda şimdiki kardeş markalarından Fiat 11, Lancia ise henüz 3 yaşındaydı. 1920 yılında üretilmeye başlanan Torpedo 20-30 HP modellerini Alfa Romeo markasıyla süslemeye başladı. Böylece bu model, Alfa Romeo amblemini taşıyan ilk model oldu” dedi. 1 Ocak 1981’in Alfa markası için bir dönüm noktası sayıldığını belirten Çolakoğlu, “Bu tarihte Fiat çatısı altına katılan marka, 1984 yılında Chrysler ile anlaşma yaparak 164 modelinin Kuzey Amerika pazarında satışa sundu. Alfa Romeo, lüks küçük sınıfın öncü otomobili MiTo’dan 147 ve 159 modellerine ve Brera ile Spider’a kadar uzanan geniş bir sportif otomobil yelpazesine sahip. Lancia ise günümüzde Fiat Grubu çatısı altında yer alan bir başka lüks otomobil üreticisi olarak dikkatleri çekiyor. Lancia markasının temelleri 1906 yılında atıldı. Daha önce Fiat firmasında hem mühendis hem de yarışçı olarak çalışmış olan Vincenzo Lancia’nın kurduğu otomobil firması, 1969 yılında Fiat’ın kontrolüne geçti.” Tam donanımlı Delta Lancia Delta’yı rakipleri karşısında avantajlı konuma getiren fiyat, donanım zenginliği, tasarım farklılığı ve iç mekan genişliği gibi unsurların yanı sıra en önemli özelliklerinden birini de kusursuz motor yelpazesi oluşturuyor. İkisi turbo dizel olmak üzere toplam dört motor seçeneğinin yer aldığı Lancia Delta, gerek verimli 1.4 litre hacimli benzinli motorları gerekse 1.6 litrelik turbo dizel motoruyla tercih kriterlerini yeniden belirliyor. Alfa alan bedava uçacak 2009 yılı başından bu yana hem satış hem de satış sonrasına yönelik olarak müşterilerimize avantajlar sağlayacak bazı kampanyalar gerçekleştirmeye özen gösterdiklerini söyleyen Arzu Çolakoğlu, “Koç Fiat Kredi çatısı altındaki Alfa Romeo Finans aracılığıyla özel kredi kampanyalarıyla müşterilerimize alım kolaylıkları sunduk. Halen Alfa Romeo 159 modelimiz için çok avantajlı bir anahtar teslim satış fiyat kampanyamız devam ediyor. Sınırlı sayıda araç için geçerli olan bu kampanya kapsamında 1.9 litre 150 HP JTD motorlu ve otomatik şanzımanlı Alfa 159 model versiyonlarımız 34 bin 900 euroluk fiyat avantajıyla sunuluyor. 7 hava yastığından ABS, EBD, VDC’ye hız sabitleme sisteminden deri koltuklara, ön ve arka park sensörlerinden bi-xenon farlara kadar birçok donanım ise standart olarak sunuluyor” dedi. ANAHTARLA 500 MİL HEDİYE Bununla birlikte Tofaş ile THY arasında yapılan ve Miles&Smiles üyelerine yönelik olarak geliştirilen özel program kapsamında Alfa Romeo ve Lancia satın alan müşterilerimize ayrıcalıklar sunuyoruz. Alfa Romeo MiTo, 147, 159, GT, Brera ve Spider; Lancia Ypsilon ve Delta gibi modellerden satın alan Miles&Smiles üyelerine çeşitli avantajlar sağlayan kampanya, Türkiye’de otomobil ve havayolunu buluşturan ilk ortak çalışma olması bakımından dikkat çekiyor. Araçlarımızın anahtar teslim satış fiyatı üzerinden 500 TL ekstra indirim avantajı sağlayan kampanya süresince Alfa Romeo ve Lancia markalı otomobil satın alan Classic kart sahipleri 10 bin mil; Classic Plus kart sahipleri 15 bin mil; Elite kart sahipleri 20 bin mil ve Elite Plus kart sahipleri ise 25 bin mil kazanabiliyor. 159 MODEL İÇİN KAMPANYA Halen Alfa Romeo’nun 159 modeli için çok avantajlı anahtar teslimi kampanyalarının olduğunu söyleyen Arzu Çolakoğlu, “Ancak bu kampanyalarımız sınırlı sayıda araç için geçerli” diye konuştu. Biraz da gülelim Bu araca binmek için ölüyorlar Efendim şimdi bir nebze de olsa yüzümüzü tebessüm ettirecek Temel ile ilgili bir kelam etmek istiyorum sizlere... Annesi, Temel’e aşık olduğu kızı istemeye gider. Temel de cenaze taşıma arabalarında çalışmaktadır. Kızı babasından isterler, babası da izin verir ve “Ama Temel, bir şartım var. Yarın veya hafta sonu sen kızımı kahvaltıya götüreceksin” der. Temel de hiç itiraz etmeden kabul eder ve sabah erkenden nişanlısını kahvaltıya götürmeye gelir. Kız kapıyı açar ve çook şaşırır... “Temel biz bir cenaze arabasıyla mı kahvaltıya gideceğiz?.... Ben hayatta gitmem valla der”... Temel de sinirlenir, “Niye ki kızım der? Millet bu arabaya binmek için ölüyo ölüyo...”
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT