BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Ramazanda harcamalar artacak

Ramazanda harcamalar artacak

Ramazanda gıda ürünleri içinde en fazla artış ette gerçekleşiyor. Eti ise, atıştırmalık olarak bilinen ürünler izliyor.



Ramazan ayındaki tüketim eğilimleri ve artışlarını izleyen Ipsos KMG, ramazan ayında son üç yılda satışların yüzde 13-20 arasında arttığını açıkladı. Türkiye’de geçtiğimiz yıllarda yüzde 20 artan tüketim, 2008’de ortalama yüzde 13 yükseldi. Araştırmaya göre, 2006, 2007, 2008 yılları ramazan döneminde harcanan para, aylık ortalamaların üzerinde olurken, bu dönemde harcamaların önemli bir kısmını gıda ve içecek giderleri oluşturdu. Gıda grubunda en belirgin artış da et ve et ürünlerinde gerçekleşti. Bu ürünlerde ramazanda yapılan harcamalar, 100 birim hedef alındığında, 150 birimi işaret ederken, kola, çekirdek, cips, kuruyemiş gibi atıştırmalık da etlerden sonra en fazla harcama yapılan çeşit oldu. ‘İftariyelik’ olarak adlandırılan peynir, zeytin, işlenmiş et, yumurta gibi ürünlerde tüketim daha hızlı artarken, perakendeciler satışlarda yüzde 20’ye yakın yükselme bekliyor.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT