BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı ve Meclis

Seçim sonuçlarını görmek için tıklayın.
Anasayfa > Haber > 101 YILDIR BİTMEYEN MESAİ!

101 YILDIR BİTMEYEN MESAİ!

İstanbul ile Hicaz’ı birbirine bağlayan Hicaz Demir Yolu tarihin sayfalarında kalsa da Suriyeliler buharlı trenlerle âdeta geçmişi günümüze taşıyorlar.



SIK SIK KONTROL EDİLİYOR Şam-Ayn Fije hattında sefer yapan buharlı tren, hareket etmeden önce teknisyenler tarafından genel kontrolden geçiriliyor. Saatte, 35 km hızla hareket eden trenin lokomotifinde sıcaklık 45 dereceye ulaşıyor. Mola yerlerinde de yine kontrol ediliyor. Trenin geçtiği yerleşim birimlerinde ise halkın alkışlarına ve selamlarına yolcularla birlikte makinist de karşılık veriyor. > ŞAM Sultan II. Abdülhamit tarafından inşa edilen Hicaz Demir Yolu, bugün Şam’da hâlâ yolcu taşımaya devam ediyor. Hicaz Demir Yolu hattının hizmete girdiği 1908 yılında seferlere başlayan buharlı trenlerin en genci 90 yaşında olsa da performanslarından bir şey kaybetmemiş. Şam ve çevresindeki yerleşim birimleri arasında çalışan trenler, tarihi hattın geçtiği yerleşim birimlerinde hayatın bir parçası olmuş. 9 buharlı tren saatte 45 km hızıyla günde ortalama bin 500 yolcu taşıyor. Kimisi ise turizmin hizmetine sunulmuş. Trenler sık sık arıza yapsa da Suriyeliler eski alışkanlıklarından vazgeçemiyor. 19 yıldır, Ayn Fije istasyonunda görev yapan istasyon şefi Ahmed El Huri, dedesinin de bu istasyonda çalıştığını belirterek, “Sultan II. Abdülhamit de Şam-Ayn Fije hattında seyahat etmiş. Hâlâ Osmanlı döneminde oluşturulan sisteme göre çalışıyoruz” diyor. Şam-Ayn Fije hattında görev yapan El Azim ise bu trenlerin Alman veya İsveç yapımı olduğunu ve birçoğunun hattın kurulduğu dönemde satın alındığını anlatıyor. Azim’ye göre makinistleri en çok etkileyen ise trenin sessi. Çünkü trenin sesi insanları geçmişe götürüyormuş...
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT