BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > İhlas Koleji’nin ÖSS başarısı yüzde 95

İhlas Koleji’nin ÖSS başarısı yüzde 95

İHLAS EĞİTİM KURUMLARI GENEL MÜDÜRÜ HAMİ KOÇ: “Son 4 yılda ÖSS’de 5 alanda Türkiye birincisi olduk. Bazı alanlarda birinci, ikinci, üçüncülüklerimiz var. Bireysel olarak OKS’de art arda Türkiye ve özel okullar birinciliklerimiz mevcut. Bütün bu başarılar eğitim camiasının dikkatini çekiyor.”



İHLAS EĞİTİM KURUMLARI GENEL MÜDÜRÜ HAMİ KOÇ: “Son 4 yılda ÖSS’de 5 alanda Türkiye birincisi olduk. Bazı alanlarda birinci, ikinci, üçüncülüklerimiz var. Bireysel olarak OKS’de art arda Türkiye ve özel okullar birinciliklerimiz mevcut. Bütün bu başarılar eğitim camiasının dikkatini çekiyor.” Sunuş Bir ülkenin refaha ulaşmasında üç konunun çözülmüş olması gerekir. Eğitim, sağlık, güvenlik. Eğitim düzeyi yüksek bir ülke düşünün, bunun yanında sağlıklı bir toplum ve hiçbir yolsuzluğa sapmayan devletine, emniyetine güvenen halk. Biz eğitim dalını ele aldık bugün sevgili okurlar. Çünkü eğitim özgürlüğü diye bir şey var ve bu özgürlük hakkını sonuna kadar layıkıyla kullanan gençlik. Hep övünürüz ya, en çok genç nüfus bizde diye. Ama bu genç nüfusu iyi değerlendirebiliyor muyuz gibi kaygılarımız vardı. Artık ben bu gençliğe inanıyor ve güveniyorum. Çünkü bilinçliler, çünkü kendilerine, haklarına sahip çıkıyorlar ve gelecekle ilgili büyük düşünüyorlar. İşte bugün geleceğe atılan en büyük adımlardan biri olan üniversiteye girişte %94,5 başarıya ulaşan İhlas Koleji sayfa konuğumuz. Gençlik, çalışma, başarı, saygı ve en önemlisi aile değerlerine vurgu. Bu sözleri sohbetimizde bolca okuyacaksınız. Hedefe giden yolda bu sözcükleri kendilerine prensip edindiklerini belirtiyor İhlas Eğitim Kurumları Genel Müdürü Hami Koç. Sohbetimize geçelim ve başarını sırrını Hami Hocamdan dinleyelim......... G.K.Z. İhlas Eğitim Kurumları son 3 yıldır OKS ve ÖSS’de çok büyük başarılar sağlıyor. Nedir bunun sırrı? Bu sorunun cevabına şuradan başlamak lazım; İhlas Eğitim Kurumları’nın kurucusu Dr. Enver Ören Bey bir öğretmendir. 30-40 sene önce arkadaşlarıyla beraber ülkemize çok iyi bir eğitim kurumu kazandırma hayalini taşıyordu. Bu kararlılığı devam etmiş ve 14 sene önce bu kurumların temelini attırmıştır. Enver Bey bu okulları kurduktan sonra kurumdan hiç maddi bir beklenti içinde olmamış, sadece en değerli varlık olan insanları yetiştirme, onlara hizmet etme konusunda elimizden geleni yapmamızı istemiş ve elinden gelen desteği de bize vermiştir. Güven vermiştir, sevgi vermiştir. Birinci destek budur, geçtiğimiz yıllardaki başarıların temelinde esasen bu vardır. Tabii, eğitim kurumlarımızın kurucu müdürlüğünü, idareciliğini, rehberliğini yapan değerli arkadaşlarımızı unutmamak lazım. ÖĞRENCİYİ ÇOK YÖNLÜ HAZIRLIYORUZ -Örgün eğitimin yanısıra SBS ve ÖSS’ye hazırlanan öğrencilere ek eğitim olarak ne gibi imkanlar sağlıyorsunuz? Şimdi Türkiye’de SBS gerçeği var, ÖSS gerçeği var. Bize insanlar neden çocuklarını veriyorlar, başarılı olması için. Öğrenci SBS de iyi bir puan almak ve başarısını ailesine ve etrafına göstermek istiyor. Daha sonrasında da ÖSS sınavlarında başarılı olarak hedeflediği mesleğe sahip olmak istiyor. Şimdi bu gerçekleri gördükten sonra bizim SBS ve ÖSS konusunda uzak durmamız, duyarsız kalmamız zor. Tabii biz Milli Eğitim Bakanlığının bize çizdiği çerçeve içerisinde, örgün eğitim içerisinde mutlak suretle sorumluluklarımızı yerine getiriyoruz. Ancak bununla beraber ikinci olarak da biz öğrencilerimizi SBS ve ÖSS’ye hazırlamak için neler yapılması lazım geliyorsa onları yapıyoruz. Yani daha açık deyimiyle örgün eğitim hizmeti veren eğitim kurumunun dışında bireysel veya dersaneyle öğrencilerimizin isteklerini ve beklentilerini karşılıyoruz. Velilerimizin beklentilerini karşılıyoruz. İhlas Kolejlerinde okuyan bir öğrencinin ayrıca bir eğitim kurumuna veya ayrıca bir öğretmene giderek takviye alması gerekmiyor. Rehberlik servisimizle, tecrübeli yönetici arkadaşlarımız ve öğretmenlerimizle, psikologlarımızla öğrencilerimize bu hazırlığı yapıyoruz. Her öğrencimiz, hedeflediği bütün hizmetleri İhlas eğitim kurumlarından, öğretmenlerinden alabilir ve biz bu imkanları öğrencilerimize sunuyoruz. SABIR, AZİM VE ARDINDAN BAŞARI -Bu şekilde aradaki farkı kapatıyor diğerleriyle. Kapatıyor tabii. Şimdi bir öğrencinin başarılı olması için faktörler var ancak bu faktörleri yerine getiremeyen öğrencilerimize biz bu hizmeti karşılıksız olarak ayrıca veriyoruz. Bizim farklarımızdan birisi de bu. -İyi bir fark ama, çünkü öğrenci kendini kötü de hissedebilir. Geri kaldığını da düşünebilir. Bizim Türkiye’de başarılı olan öğrencilerimizin başarı maratonunda bazı psikolojik ve sosyolajik problemleri olmuştur. İşte biz onları değerli arkadaşlarımızın takviyeleri ile motivasyonuyla, sabırla, özel bire bir çalışmalarla, toplantılarla, bazı etkinliklerle çözerek öğrencilerimizin o sıkıntılarını aşmaya çalıştık ve hepsini başarıya ulaştırdık. -İhlas Koleji’nin başarı oranı tam olarak kaç? Yüzde 94.5. Ne başarısı bu; bu sene mezun olan öğrencilerimizin ÖSYM’nin açıkladığı birinci yerleştirme neticesinde bir yüksek eğitim kurumuna yerleşme derecesidir. Liselerimizden mezun olan öğrencilerimizin şu anda yüzde 94.5’i bir yüksek öğretim kurumuna yerleşmiştir. Birinci yerleştirme neticesinde mesela üç gün önce açıkladı ÖSYM kendi sitesinde. Türkiye’nin en zeki öğrencilerinin seçildiği SBS ve daha önce OKS vardı, OKS ile seçilen öğrencilerin oranı yüzde 50 ile 60 küsür arasında değişiyor. Türkiye’nin en zeki öğrencileri olan bu öğrenciler 10 bin rakamının altındadır. Birinci yerleştirmedeki oranı yüzde 69’dur. Bu oranlar ÖSYM’nin sitesinde de vardır. Özel okullar da dahil resmi okullar da dahil. İhlas Eğitim Kurumlarında klasik liseler dahil, mezun olan öğrencilerin tercih edenlerinin yerleştirme oranı yüzde 94.5. Hatta bizim mezun olan öğrencilerimizden “ben üniversite okumayacağım” diyenleri hesap edersek bile yüzde 85’in üzerinde bir oran yakaladık biz. - Son olarak öğrenci ve velilere nasıl bir mesajınız olur? Ben anne-babalardan şunu istirham ediyorum. Çocuklara çok iyi yaklaşalım, toleranslı davranalım. Gönüllerini, beyinlerini bozmayalım. Önlerine aşılması güç duvarlar örmeyelim. Çocuklarımıza empatiyle yaklaşalım. Web sitemizde de iyi anne-baba olmanın yollarını anlatıyoruz. Herkese sitemizi incelemelerini tavsiye ediyorum. Velilerimize, öğrencilerimize ve öğretmen arkadaşlarımıza bu başarılarından dolayı teşekkür ediyorum. Bu başarıda emeği geçen yüzde 95 gibi ilk yerleştirmede bir yüksek öğretim kurumuna öğrencilerini yerleştiren bir ekibe, bir birey olarak, öğretmen olarak, insan olarak şükranlarımı sunuyorum. Etkinliklerin başarıya katkısı büyük - Sosyal etkinlikler ve sportif faaliyetler olmalı mı? Çocuklar üzerindeki etkileri neler? Tabii ki olmalı. Gelişmiş ülkelere baktığınız zaman bir öğrencinin akademik başarısı için derslerinin haricinde mutlak suretle sosyal alanlarda bir uğraşı içerisinde olmasını destekliyorlar. Birçok ülkede bir öğrencinin birden fazla hobisi var. Bu öğrencinin bedensel ve zihinsel olarak dinç kalmasını sağlıyor ve derslerinde daha başarılı olmasını temin ediyor ve öğrencinin heyecanını artırıyor. Biz bu tür faaliyetleri çok önemsiyoruz. Geçtiğimiz yıllarda bu konuda biz Türkiye’de ilkleri gerçekleştirdik. Öğrenci ve velilerimizin sosyal alanlarda kendilerini geliştirmesi için; kendilerini iyi ifade eden bireyler olmaları için birçok etkinlik düzenledik. İhlas Eğitim Kurumları’nın sloganlarından biri de şudur: “Kendisini iyi ifade eden hanımefendi ve beyfendi gençler yetiştirmek...” Bun yaparken tabii alt yapınızın, teknik donanımınızın olması lazım. Açık ve kapalı spor salonlarımızla, etkinlik alanlarımızla, konferans salonlarımızla biz öğrencilerimizin mutlak suretle sahnede görev almasını, kendisini geliştirmesini, sosyal bir birey olarak hayata atılmasını hazırlamaya ve temin etmeye çalışıyoruz. OKULDA FİZİKİ YAPI ÖNEMLİ İhlas Eğitim Kurumları’nın bütün okulları eğitim kurumu olarak planlanmış, arsası ona göre temin edilmiş, projesi çizilmiş, hatta dünyadaki örnekleri incelenmiş ve ona göre hayatına devam etmiştir. İnşaat teknolojisinin son sistemleri kullanılmıştır. Eğitim ve öğretime uygun olarak bulunması gereken her türlü imkan teknik olarak hazırlanmıştır. Mesela bunlardan en önemlileri, koridorlarının rahatlığı, sınıflarının öğrencinin rahat ders işleyebileceği bir ortama sahip olması, teneffüs alanlarının bulunması, her türlü sportif faaliyetin ve sosyal etkinliğin yapılabileceği bir ortama sahip olması ve şehir merkezinde olmasıdır. Üçüncü olarak, donanım çok önemli. Eğitim ve öğretim materyallerinin öğrenci ve öğretmenlerin istediği ve ihtiyacı olabilecek bütün imkanlara sahip olması lazım. İhlas Eğitim Kurumları’nda bu var. YABANCI DİLDE LİDERİZ - Geçelim yabancı dile.. İhlas Eğitim Kurumları’nda yabancı dil eğitimi ne aşamada? Globalleşen dünyada yabancı dil bilmek, çok önem kazandı. Dolayısıyla biz şu an itibariyle dünyada yabancı dil öğretimi en teknik, en kısa, en verimli nasıl yapılıyorsa onları ithal ederek, kendimiz üzerine koyarak öğrencilerimize yabancı dil eğitimi vermeye çalışıyoruz. Dünyada yabancı dil öğretiminde uluslararası bir sınav ve ölçme yapan bir üniversitenin programına dahil olarak 7 yıldır öğrencilerimizi bu sınava hazırlıyoruz. Sınavı tamamen kendileri değerlendirip neticeyi bize bildiriyorlar. Geçtiğimiz ay başında gelen sınav sonuçlarına göre İhlas Koleji öğrencilerinin başarılarını mükemmel bulduklarını ifade ettiler. 14 ülkeden sorumlu bir İngiliz temsilci, okullarımızda yaptığı incelemede, “Ben dünyanın hiçbir ülkesinde aktivitenin ve motivasyonun bu kadar yüksek olduğu bir sınıf ortamı görmedim” demiştir. SEVGİSİZ BAŞARI OLMAZ - İhlas Kolejlerindeki öğretmen profili hakkında bilgi verir misiniz? İhlas eğitim kurumlarında öğretmen olmak zordur. Neden? Çünkü bir defa öğretmenin mesleğini sevmesi lazım. Biz öğretmenin; öğrenci, veli ve çalıştığı kurumlarla ilişkilerine de çok önem veriyoruz. Bir kere öğretmen okuyor mu? Araştırıyor mu? Türkiye’de ve dünyada eğitim alanında ne gibi yenilikler var bunları takip ediyor mu? Teknolojik alanda ne gibi değişimler var bunlarla ilgileniyor mu? Biz bu kriterlere önem veriyoruz. Bu kriterleri ortaya koyduğumuz zaman idealist , arkadaşları tarafından sevilen, öğrencilerini seven bir öğretmen profili ortaya çıkıyor. Eğer bir öğretmen öğrencilerini sevmiyorsa , arkadaşları tarafından sevilmiyorsa, başarının gelmesi mümkün değildir. İhlas Eğitim Kurumlarındaki başarının temelinde de bu düşünce yatar. SEVİNDİRİCİ GELİŞMELER - Türkiye’de eğitimi nasıl görüyorsunuz? Ne aşamada şu durumda? Eğitim ve gençlik... Türkiye’de eğitime ve öğretime son yıllarda çok ciddi yatırımlar yapılıyor. Bunu sevinerek karşılıyoruz. Çok memnun oluyoruz. Gelişmekte olan ülkeler arasında iyi durumdayız ama gelişmiş ülkelere göre yeterli değiliz. Bir toplumun bir ülkenin huzuru, refahı ve geleceği eğitim seviyesi ile doğru orantılıdır. Türkiye’nin genç bir nüfusu var. Bu nüfus yeterli mi, değil... İnşallah yeterli hale gelir. Gelişmiş ülkelere baktığımız zaman en önemli problemlerinden birisi genç nüfuslarının olmamasıdır. Hatta bazı ülkeler yetişmiş genç nüfuslu talebi karşılamakta başarılı olamıyorlar. -Biz bu genç nüfusu değerlendirebiliyor muyuz? Hayır değerlendiremiyoruz, ama değerlendirme yolunda iyi adımlar atmamız lazım. Daha doğru gerçekçi adımlar atmamız lazım. Hizmet içi eğitim seminerleri veriyoruz - Ben de öğretmen çocuğuyum, oğlum ikinci sınıfa geçti. O yüzden ben sizin bu söylediklerinizi can kulağıyla dinliyorum. Geçmiş zamandaki gençliği iyi değerlendirmiş mi Türkiye? Bence hayır.. Şu anda ciddi adımlar var. Şimdi anlayışlar yaklaşımlar değişti. Sevgiyle yaklaşılmayan bir eğitim kurumunda başarıdan bahsetmek mümkün değil. Bir örnek veriyorum: Şimdi bizim iki sene önce OKS birincisi olan bir öğrencimiz vardı. 700 bin öğrenci arasında tek başına. Ve anasınıfından beri bizim öğrencimiz. Çok ciddi bir süreç yaşadık. Bu öğrencimizin ihtiyacı olan her şeyi bütün öğretmenleriyle beraber hazırlamaya çalıştık. Rahat bir ortamda öğretime devam etme imkanı sağladık. Bizim öğrencilerimize baktığınız zaman, kendi değerleriyle barışık, aileleriyle barışıktır. Bizim haftalık, aylık ve yıllık olmak üzere hizmet içi eğitim seminerlerimiz var. Hem dünyada hem de ülkemizde konu hakkında neler yapılıyor, bunları masaya yatırırız. En iyiyi vermeye çalışırız. Okullarımıza rağbet gittikçe artıyor -Bu başarı sizin okula olan talebi ya da ilgiyi artırdı mı? Tabii ki artırdı. Şimdi son 4 yılda bizim bir okulumuz ÖSS’de 5 alanda Türkiye birincisi oldu kurumsal olarak. Sonra bazı alanlarda birinci, ikinci, üçüncülükler var. Yabancı dilde Türkiye ÖSS’de ikinciliğimiz var. Bireysel olarak OKS’de art arda Türkiye ve özel okullar birinciliklerimiz var. Şimdi bunlar tabii öğrencilerin ve velilerin dikkatini çekiyor. Hatta son yıllarda öğrenciler ve veliler okullarımıza yoğun ilgi gösteriyor. Özellikle bu yıl çok rağbet var. Eğitimde 3 önemli kriter En önemli kriter kendi değerlerine sahip olan ve saygı duyan bir öğrenci-öğretmen profilinin olması lazım. İkincisi eğitim kurumunda mutlaka sevgi olması lazım. Sevgisiz bir eğitimin başarılı olması mümkün değildir. Sonra sabırla hedefe ulaşmak için elden geleni yapmak lazım.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 103235
    % 2.07
  • 4.7171
    % 0.01
  • 5.5018
    % -0.57
  • 6.2889
    % -0.17
  • 197.827
    % 0.14
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT