BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Ramazanda harcamalar artıyor

Ramazanda harcamalar artıyor

Ramazan ayında Türk halkının yüzde 47’sinin harcamaları artıyor. MasterCard tarafından Türkiye’nin kent nüfusunu temsil eden 11 il merkezinde 1000 kişi ile yapılan araştırmanın sonuçlarına göre, vatandaşların yüzde 6’sı harcamaları azalıyor, yüzde 47’sinde değişiklik olmuyor.



Ramazan ayında Türk halkının yüzde 47’sinin harcamaları artıyor. MasterCard tarafından Türkiye’nin kent nüfusunu temsil eden 11 il merkezinde 1000 kişi ile yapılan araştırmanın sonuçlarına göre, vatandaşların yüzde 6’sı harcamaları azalıyor, yüzde 47’sinde değişiklik olmuyor. Ramazanda süpermarket ve bakkal harcamalarında yüzde 51, giyim mağazalarındaki harcamalarda yüzde 22, akaryakıt ve ulaşım harcamalarında yüzde 11, lokanta ve restoranlarda yüzde 7 ve cep telefonunda yüzde 7 artış yaşanıyor. Bu dönemde düşüş yaşanan harcama kalemleri ise yüzde 9 ile beyaz eşya, elektronik eşya ve mobilya, yüzde 6 ile sinema, konser, yüzde 6 ile otel, yüzde 4 ile kitap ve kırtasiye, yüzde 3 ile hastane ve sağlık harcamaları olarak öne çıkıyor. YAŞLILAR KEMER SIKIYOR 15-24 ve 65 üzeri yaş gruplarının ramazan ayında harcamaları diğer yaş gruplarına göre azalırken, bu ayda harcaması en fazla artan yaş grubu yüzde 54.3 ile 35-44 yaş grubu oluyor. Araştırma sonuçları bölgesel olarak incelendiğinde ise, Ege ve Karadeniz Bölgesi halkının harcamaları ramazan ayında diğer bölgelere göre azalırken, yüzde 70.1 ile en fazla İç Anadolu Bölgesi halkının harcamaları artıyor. KADINLAR: DEĞİŞİKLİK YOK Kadınların yüzde 51.7’si ramazan harcamalarında değişiklik olmadığını söylerken, erkeklerin yüzde 49.1’i harcamaların arttığını belirtiyor.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 103235
    % 2.07
  • 4.7171
    % 0.01
  • 5.5018
    % -0.57
  • 6.2889
    % -0.17
  • 197.827
    % 0.14
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT