BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Turizmci evde kaldı

Turizmci evde kaldı

Avrupa seyahat pazarında yaşanan kıyasıya rekabet, şirket birleşmeleri ve yeni satın almalara hız kazandırdı.



Avrupa seyahat pazarında yaşanan kıyasıya rekabet, şirket birleşmeleri ve yeni satın almalara hız kazandırdı. Profesyonel Turizm Yazarları, Gazeteci ve Editörleri Derneği (TUYED) tarafından hazırlanan araştırmada, Türkiye’de henüz gündeme gelmeyen şirket birleşmelerinin, Avrupa’nın turizmde en güçlü iki ülkesi Almanya ve İngiltere’de büyük oranda tamamlandığına işaret edildi. Araştırmada, Almanya’da pazarın yüzde 68’inin iki grubun, İngiltere’de ise pazarın yüzde 75’inin dört firmanın eline geçtiği belirtildi. Araştırmada, Türkiye açısından en büyük pazar olan Avrupa’daki gelişmelerin yakından izlenmesi gerektiğine dikkat çekildi. Turizm Bakanı Erkan Mumcu da konuya ilişkin soruları cevaplarken, “Türkiye, önümüzdeki 20 yılın pazar hareketlerinden hakettiği payı almak istiyorsa, pazar manipülasyonlarında son derece etkili olan bu şirketlerin, özellikle tur operatörlerinin birleşmeleri karşısında seyirci kalmamalıdır” dedi. TUYED’in araştırmasına göre, Avrupa seyahat pazarında yaşanan gelişmeler şöyle: vALMANYA: Alman pazarında bugün itibariyle Sarı ve Kırmızı grubun hakimiyetinde birleşme ve ele geçirmeler devam ediyor. HTU ve C&N’in oluşturduğu bu bloklaşmanın yanında, SwissAir grubunun aldığı LTU’nun da bağlı olduğu üçüncü bir grup var. İNGİLTERE: İngiltere pazarının yüzde 75’i dört firmanın, Airtours, Thomson, Thomas Cook ve First Choice’in elinde. FRANSA: Fransız Accor firması da Frantour’un yüzde 65’ini satın aldıktan sonra, şimdi Carlson Wagonlit’in 150 acentesini satın almaya çalışıyor. İSVİÇRE: Özellikle son iki yıldır yaşanan satın almalar ve birleşmeler sonucunda pazarın yüzde 75’i Kuoni, Hotelplan ve ITV adlı üç firmanın eline geçti.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT