BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Niçin varız, nereyi hedefliyoruz?

Niçin varız, nereyi hedefliyoruz?

Bugün yıllar öncesinin iki bakkal dükkânına kulak vereceğiz birlikte...



Bugün yıllar öncesinin iki bakkal dükkânına kulak vereceğiz birlikte... “X” Ağa’nın yanında işe yeni giren çırak her çocuk gibi mütecessis bir tavırla (yani aşırı meraklı) ustasına soruyor: “Usta bu dükkânı niçin açtık, ileride bu dükkân ne olacak, ben sonra ne olacağım, ne zaman senin gibi usta olacağım?..” X Ağa’nın cevabı: “Oğlum otur oturduğun yerde, beni böyle saçma sapan sorularla bunaltma, bir dükkân niçin açılır; insanları elinden geldiğince güler yüzle karşılar, ucuza alır pahalıya satar, gününü gün eder, işine bakarsın, köyde bizden başka bakkal da olmadığına göre kısa zamanda köşeyi döner, yükünü tutar, mal mülk edinir, sonra da onların kirasıyla ahir ömründe rahat edersin, anladın mı? Benden sonra da becerebilirsen bu işi sen devam ettirirsin. Hadi şimdi şu ortalığı toparla bakayım...” “Y” Ağa’nın meraklı taze çırağı da aynı soruyu soruyor. O’nun cevabı da şöyle: “Güzel oğlum, hepimiz Allah’ın kullarıyız. Kul kula muhtaçtır. İnsanların ihtiyaçlarını onları memnun edecek şekilde karşılamak insanlık borcudur. Biz bu dükkânı müşterilerimize en kaliteli malları en ucuza temin ederek hem para hem dua kazanmak için açtık. Böyle yaparsak müşterilerimizin aynı parayla daha fazla mal alma imkânları olur. Biz de böylece daha çok kazanırız. Biraz fazla yoruluruz ama işleyen demir pas tutmaz demişler. Böylece işimiz büyür. Eh zamanla bu köy de büyür o zaman biz de hani şehirde minik marketler var onlar gibi alışveriş arabaları alırız. Böylece işin çıraklığını burada iyi öğrenirsek bakarsın işlerimiz yaver gider şehre doğru açılırız. İşte o zamana kadar sen de okumayı becerebilirsen ben sana destek olurum, bu işin ilmini öğrenirsin ve o büyük mağazanın müdürü olursun. Hele kalk şu sebzelerin çürüğünü çarığını ayıklayalım, müşteriler neredeyse sökün ederler o zaman bu işe vaktimiz olmaz, mahcup oluruz. Hele hele! Beni lafa daldırdın, davran bakalım...” Sizce hangi dükkanın çırağının yüzünde tertemiz, pırıl pırıl, sımsıcak bir gülümseme vardır? Sizce hangi dükkân büyür, gelişir, dünyaya parmak ısırtan global bir alışveriş zincirinin nüvesini teşkil edebilir? İşte bazılarının “Bu da bir çeşit Amerikan salatası” diye ‘ti’ye aldığı “Misyon, Vizyon ve Değerler” bu kadar önemli. Dünya devi şirketler bunlar için boşuna mı milyarlar sarf ediyorlar...
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT