BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Annesinin fırını fikir verdi aynısını dünyaya pazarladı

Annesinin fırını fikir verdi aynısını dünyaya pazarladı

Annelerinin davul fırınını yenileyen Beliva Genel Müdürü Gümüşoluk, “Yüzde 3 pazar payı ile devraldığımız şirket yüzde 15 pazar payına ulaştı. 20 ülkeye ihracat yapıyoruz” dedi



> İSTANBUL - Uğur KÜÇÜK İLK ALTI AYDA 3 MİLYON TL CİRO Başta Kuzey Afrika ve Avrupa olmak üzere 20 ülkeye ihracat yaptıklarını söyleyen Beliva Genel Müdürü Yaşar Gümüşoluk, “2008 yılında 4 milyon TL ciro elde ettik. Krize rağmen bu yılın ilk altı ayındaki ciromuz 3 milyon TL” dedi. Türk annelerinin klasik ev aletlerinden olan davul fırın markası Akel’i 2006 yılında Türkiye’deki yüzde 3 pazar payı ile devralan, Beliva Mutfak Eşyaları Sanayi’nin Genel Müdürü Yaşar Gümüşoluk bugün Türkiye pazarının yüzde 15’i ile ikinci büyük firma durumuna geldiklerini söyledi. 10 yıl öncesine kadar bütün evlerde bulunan ve en önemli ev aletlerinden olan ‘davul fırın’lar yeniden gözde oldu. Orta yaş ve üstü kesimin yenilemek için aldığı davul fırınları, genç kuşak ve yeni evli çiftlerde ‘annemin fırını’ sempatisiyle alıyor. TÜRKİYE İKİNCİSİ OLDUK Davul fırın markalarından Akel’i 2006 yılında 60 bin TL gibi cüzi bir fiyatla bünyesine katan ve 500 bin TL ek yatırımla geliştiren Beliva Genel Müdürü Yaşar Gümüşoluk, “Bugün ikinci büyük firma olduk ve liderliğe oynuyoruz. Bundaki en önemli pay ‘anne fırını’ dediğimiz davul fırın ürünümüzdedir. Ancak diğer ürünlerimizin de pazarda önemli bir yeri var” dedi ÜRETİM 120 BİNİ BULDU Yıllık 120 bin davul fırın üreten Akel, ağırlıklı olarak ortadoğu, Kuzey Afrika ve Avrupa olmak üzere 20 ülkeye ihraç yapıyor. 2008 yılında 4 milyon TL ciro yapan Akel, krize rağmen 2009 yılının ilk 6 ayında 3 milyon TL ciro elde etti. Gümüşoluk, “Şu an 15 farklı davul fırın modelimiz var. Fakat bunların kalıpları aynı. Yeni bir tasarım ve canlı renklerle genç çiftler için bu ürünü daha cazip hale getireceğiz. Bir bakıma nostaljiyi biraz daha modernize ederek insanlara sunacağız. Bu şekilde Türkiye’deki pazarımızı da ihracat yaptığımız ülke sayısını da artırmayı planlıyoruz” diye konuştu. ‘30 yıllık fırınını bırakmıyor’ Beliva Genel Müdürü Gümüşoluk, annesinin halen 30 yıllık davul fırınını kullandığını belirterek, “Yenisiyle değiştirmek istiyorum. Ancak annem o fırınla manevi bir bağ kurmuş. Bu nedenle çok önemsiyor, değiştirtmiyor” diye espri yapıyor. Alıcıların neredeyse tamamının böyle düşündüğünü söyleyen Gümüşoluk, “Ancak bazı müşterilerimiz de davul fırının buzdolabının üzerinde tutularak evde yer kaplamaması, bazıları da hamuru lezzetli pişirmesi sebebiyle tercih ediyor” dedi. Gümüşoluk, davul fırının genel konseptini bozmadan turuncu, lila, pembe gibi canlı renkler ve yeni tasarımlarla piyasaya sunacaklarını da bildirdi.
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT