BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı ve Meclis

Seçim sonuçlarını görmek için tıklayın.
Anasayfa > Haber > Ramazanda eksi enflasyon sürprizi

Ramazanda eksi enflasyon sürprizi

Ağustos ayında tüketici fiyatları yüzde 0.30 düşerken, üretici fiyatları yüzde 0.42 arttı. Yıllık enflasyon ise TÜFE’de yüzde 5.33 arttı



Ağustosun zam şampiyonu yüzde 12.94’lük fiyat artışıyla salatalık olurken, fiyatı en çok düşen ise yüzde 39.97 ile karpuz oldu. Enflasyon ağustos ayında eksi çıktı. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre tüketici fiyatları endeksi (TÜFE) yüzde 0.30 gerilerken, üretici fiyatları endeksinde (ÜFE) yüzde 0.42’lik artış oldu. Hem TÜFE’nin hem de ÜFE’nin ortalama yüzde 0.21 artması bekleniyordu. TÜİK’in 2003 baz yıllı verilerine göre, ağustos ayı itibarıyla yıllık enflasyon ise TÜFE’de yüzde 5.33 artarken, ÜFE’de yüzde 1.04 geriledi. Yılın sekiz ayında TÜFE yüzde 1.78, ÜFE yüzde 2.97 oranında artış gösterdi. Geçen yılın aynı ayında yıllık enflasyon TÜFE’de yüzde 11.77, ÜFE’de yüzde 14.67 olmuştu. 171 ÜRÜNÜN FİYATI DÜŞTÜ TÜFE’de ağustos ayında endekste yer alan 449 maddeden 89 maddenin ortalama fiyatında değişim olmadı, 189 maddenin ortalama fiyatında artış, 171 maddenin ortalama fiyatında ise düşüş gerçekleşti. ÜFE’de ise ağustos ayında endekste bulunan toplam 768 maddeden 197 maddenin ortalama fiyatında değişim olmadı, 262 maddenin ortalama fiyatında artış, 309 maddenin ortalama fiyatında ise düşüş oldu. Yıllık bazda TÜFE’de en yüksek artış yüzde 20.80 ile alkollü içecekler ve tütün grubunda oldu. Onu yüzde 14.60’la çeşitli mal ve hizmetler, yüzde 10.27 ile eğlence ve kültür, yüzde 7.52 ile lokanta ve oteller, yüzde 6.83’le gıda ve alkolsüz içecekler izledi. ZAM ŞAMPİYONU SALATALIK Ağustos ayının zam şampiyonu yüzde 12.89’luk fiyat artışıyla salatalık oldu. Onu yüzde 11.89’la yumurta ve limon, yüzde 9.02 ile koyun eti, yüzde 6.61’le mazot, yüzde 6.56 ile bir sigara markası, yüzde 6.21’le benzin takip etti. Fiyatı en çok düşen ürün ise yüzde 39.97 ile karpuz oldu. Ağustos ayında endekste yer alan gruplardan ulaştırmada yüzde 1.67, konutta yüzde 0.74, çeşitli mal ve hizmetlerde yüzde 0.61, lokanta ve otellerde yüzde 0.44, eğlence ve kültürde yüzde 0.28, eğitimde yüzde 0.21, haberleşmede yüzde 0.20, ev eşyasında yüzde 0.17, sağlıkta yüzde 0.03 artış yaşandı. Gıda ve alkolsüz içeceklerde yüzde 1.57, giyim ve ayakkabıda da yüzde 5.22 düşüş görüldü.
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT