Cep'ten internet kullananların sayısı arttı

/ Kaynak: CHA
- Güncelleme:
Cep'ten internet kullananların sayısı arttı

Ekonomi Haberleri  / CHA

Cep'ten internet kullananların sayısı katlanarak artmaya devam ediyor.

Cep'ten internet kullananların sayısı katlanarak artmaya devam ediyor. Bilgi Teknolojileri Kurumu (BTK)'nun verilerine göre 2012 yılı birinci çeyrekte 34,9 milyon olan 3. Nesil (3G) abone sayısı 2013 yılı birinci çeyrekte 43,9 milyona ulaştı. 3G hizmetiyle birlikte mobil bilgisayardan ve cepten internet hizmeti alan abone sayısı da aynı dönemler arasında 8,9 milyondan 12,4 milyona yükseldi. BTK tarafından hazırlanan elektronik haberleşme sektörü 2013 yılı '1. Çeyrek Pazar Verileri' raporu yayımlandı. Rapor genel pazar, sabit pazar, internet ve genişbant, mobil pazar ve diğer işletmecilere yönelik verileri içeriyor. Raporda yer alan mobil pazara ilişkin verilere göre Mart 2013 itibarıyla Türkiye'de yaklaşık yüzde 89,8 penetrasyon oranına karşılık gelen toplam 67 milyon 907 bin 92 mobil abone bulunuyor. Söz konusu dönemde 0-9 yaş nüfus hariç olmak üzere mobil penetrasyon oranı yüzde 100'ün üzerine çıktı. Faturalı mobil genişbant abone sayısı 7 milyon 514 bin 958, ön ödemeli mobil genişbant abone sayısı ise 4 milyon 843 bin 217 olarak gerçekleşti. Numara taşıma işlem sayısı bir önceki üç aylık döneme göre yüzde 16,95 oranında artarak yaklaşık 3 bin 689 milyon oldu. nbsp;
57 MİLYON NUMARA TAŞIMA İŞLEMİ GERÇEKLEŞTİRDİ
Rapora göre, 15 Mayıs 2013 tarihi itibariyle toplam 57 milyona yakın numara taşıma işlemi gerçekleşti. 2013 yılı birinci üç aylık dönem itibarıyla abone sayısına göre Turkcell'in yüzde 51,33, Vodafone'un yüzde 28,45, Avea'nın ise yüzde 20,22'lik paya sahip olduğu görülüyor. 2013 yılı ilk çeyreği itibariyle Avea abonelerinin yüzde 43,9'unun, Turkcell abonelerinin yüzde 38,6'sının, Vodafone abonelerinin ise yüzde 36,5'inin faturalı abonelerden oluştuğu görülüyor. 2013 yılı birinci çeyrek dönem itibarıyla gelire göre pazar payları incelendiğinde Turkcell'in pazar payının yüzde 49,43, Vodafone ve Avea'nın ise sırasıyla yüzde 29,97 ve yüzde 20,60 seviyelerinde. nbsp;
Turkcell için abone başına aylık gelir 20,97 TL, Vodafone için 20,98 TL, Avea için ise 21,88 TL olarak belirlendi. Mart 2013 itibarıyla Turkcell'in MoU değeri 255 dakika, Vodafone'un 365 dakika ve Avea'nın ise 372 dakika olarak gerçekleşti.
Genel pazar verilerine göre 2013 yılı birinci üç aylık dönemde Türk Telekom ve mobil şebeke işletmecilerinin net satış gelirleri yaklaşık 6,2 milyar TL olarak gerçekleşti. Diğer işletmecilerin net satış gelirleri 2013 yılı birinci çeyrekte yaklaşık 1,8 milyar TL. 2013 yılı birinci çeyrekte Türk Telekom ve mobil işletmecilerin toplam yatırım miktarı yaklaşık 557 milyon TL oldu. Diğer işletmeciler tarafından 2013 yılı ilk çeyrekte yaklaşık 495 milyon TL yatırım yapıldı. nbsp;
2013 yılı birinci çeyrekte toplam mobil trafik miktarı 42,9 milyar dakika olurken sabit trafik miktarı ise 4,3 milyar dakika olarak gerçekleşti. nbsp;
Türk Telekom'un abone başına aylık geliri de 22,23 TL olarak gerçekleşti. 2013 yılı birinci üç aylık dönemde 152 milyon TL olarak gerçekleşen sabit yatırım, bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 34,7 oranında azalırken bir önceki döneme göre yüzde 59,6 oranında geriledi. nbsp;
GENİŞBANT KULLANIMI ARTTI
Verilere göre 2008 yılında yaklaşık 6 milyon genişbant internet abonesi bulunurken, rakam 5 yılda 3,5 kattan fazla artışla 20,3 milyonu geçti. 2013 yılının birinci çeyreğinde toplam internet aboneliğinde bir önceki 3 aylık döneme göre yüzde 1,6 artış gerçekleşti. Bununla birlikte fiber, kablo, özellikle mobil internet abonelerinin artmasıyla birlikte internet abone sayısındaki genel artış eğilimi de devam etti. Toplam internet abone sayısının yıllık artış oranı ise 22,4 olarak kaydedildi. nbsp;
OECD ÜLKELERİ İLE TÜRKİYE ARASINDAKİ AÇIK DEVAM EDİYOR
Kablo internet hizmeti sunan işletmecinin pazar payı yüzde 6,3 olurken fiberin pazar payı yüzde 9,3 olarak gerçekleşti. Türkiye'de nüfusa göre sabit genişbant penetrasyon oranı yüzde 10,6 iken OECD ülkeleri penetrasyon ortalaması yüzde 26. Mobil genişbant penetrasyon oranı Türkiye'de yüzde 16,3 iken OECD ortalaması yüzde 56,6. nbsp;
Raporda, alternatif işletmecilerin 2013 yılı birinci çeyreği itibarıyla toplam fiber uzunluğunun 43 bin 690 kilometre olduğu, Telekom'un ise 169 bin 353 kilometreyi bulduğu belirtildi. Bunun yaklaşık 122 bin 620 kilometresinin omurga için ayrıldığı, geri kalan kısmının da erişim amaçlı kullanıldığı belirtildi. nbsp;

Ekonomi
Kaynak: CHA
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...