BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > INDESIT hayatı kolaylaştırıyor...

INDESIT hayatı kolaylaştırıyor...

Manisa fabrikasındaki üretimin önemli kısmını ihraç eden Indesit Company ve Hotpoint-Ariston’un global hedefe ulaşmasında Türkiye’deki başarı büyük rol oynadı. Indesit Company Türkiye Genel Müdürü Andrea Ojetti, “Ödüllü ürünlerimizle insanların hayatını kolaylaştırıyoruz” dedi



Indesit Company Türkiye Genel Müdürü Andrea Ojetti, arkadaşımız Özlem Yılmaz’ın sorularını cevaplandırdı. Sunuş Indesit Company Türkiye Genel Müdürü Andrea Ojetti...1978 yılında Roma Üniversitesi, Mekanik Mühendisliği Bölümü’nden mezun olduktan sonra doktorasını da aynı alanda yapmış. 2005 yılında Indesit Company Türkiye Genel Müdürlüğü’ne atanmış... Ana dili olan İtalyanca’nın yanı sıra çok iyi derecede İngilizce, Fransızca ve İspanyolca konuşan Ojetti; atletizm, yelkencilik, yamaç paraşütü yapıyor ve motosiklete binmekten hoşlanıyor... Türk kültürüne, Ulu Önder Atatürk’e, Osmanlı Mutfağına ve Karadeniz yemeklerine de hayran olan Ojetti, Türkiye’de yaşamaya başladıktan sonra 7 kilo aldığını söylüyor... Hamsi Tava ve mıhlamanın muhteşem olduğunu belirten Ojetti, “İtalyan spagettilerine dahi asla değişmem” diyor... YENİ MAĞAZALAR AÇILACAK Türkiye organizasyonunda yeni düzenlemeler yaptıklarını söyleyen Andrea Ojetti, “Bayi yapımızı geliştiriyoruz. Yeni mağazalar açarak bulunabilirliğimizi pekiştiriyoruz” dedi. Indesit Company Avrupa’nın ikinci, dünyanın ise beşinci büyük beyaz eşya üreticisi. Şirket, son dönemde dünya çapındaki 18 üretim tesisinden biri olan Manisa soğutucu fabrikasıyla da ülkemizde ve global arenada yerini aldı. Yıllık 3.2 milyar euronun üzerindeki cirosuyla; tüm dünyada 24. ticari sırada ve yılda 16 milyon adedin üzerinde Indesit ve Hotpoint-Ariston markalarıyla üretim yapıyor... Dünyanın çeşitli ülkelerinde 17 binin üzerinde çalışanıyla sürekli büyüyen kurumlardan birisi. Hotpoint-Ariston ve Indesit markalı buzdolapları ile derin dondurucuları üreten Manisa fabrikasının yıllık üretim kapasitesi 2008’de 1 milyon adete ulaşmış. Son yıllarda rekor hızla büyüyen fabrika, 2006 yılında üretim adedini yüzde 40 artırmış. 2007’de de Avrupa ve Uzak Doğu’ya yapılan ihracat yüzde 80 seviyesine çıkmış. Şirketin bu seneki global hedeflerine ulaşmasına, yüzde 30 artan Türkiye satışlarının ciddi şekilde yardımcı olduğunu öğreniyoruz. Ayrıca Manisa fabrikası, 2007 yılında Indesit Company’nin İtalya, Rusya, Polonya, İngiltere ve Çin’deki 18 fabrika arasından birinci gelerek “Kalite Ödülünü” kazanmış... Indesit Company Türkiye Genel Müdürü Andrea Ojetti, şirketin hedefleri, yeni ürünleri ve teknolojileri hakkındaki sorularımızı cevaplandırdı. * Kaç model beyaz eşyanız bulunmaktadır? En son teknoloji özellikleri nelerdir? Indesit ve Hotpoint-Ariston markalarımıza ait toplam 200 model beyaz eşyamız bulunuyor. Indesit Company, teknoloji ve tasarım alanındaki öncülüğü ve beyaz eşya modellerinin benzersizliği sayesinde sık sık ödül alan bir firma. 2007’de piyasaya sürdüğümüz ve ünlü tasarımcı Giorgetto Giugiaro tarafından tasarlanan Indesit Moon Çamaşır Makinesi, kullanımı kolay, maksimum performansı garanti ediyor. 2009 yılında Indesit markamızda da 2 yeni ürün serisi 1 yeni ürün sunduk: çevreye duyarlı, su ve enerji tasarrufuna önem veren Eco-time Serisi çamaşır ve bulaşık makineleri, akıllı programlara sahip ankastre ve solo ürünlerden oluşan Indesit Prime Serisi ve stili, üç kapısıyla eşsiz bir tasarım sayılan üç kapılı buzdolabımız Indesit Trilogic... Bu yıl 2008’den daha başarılı olduk ÖTV indiriminin sektör için çok pozitif olduğunu söyleyen Indesit Company Türkiye Genel Müdürü Andrea Ojetti, “Indesit Company olarak 2008’in üstünde bir performans gösterdik” dedi. Tüketicilerin bu tür avantajlara karşı duyarlı olduğunu belirten Andrea Ojetti şöyle konuştu: “Özellikle basında yer alan haberlerin etkisiyle satışlarımızda artışlar oldu. ÖTV indiriminin bitmesinden dolayı üzgünüz çünkü bunun tüketici nezdinde olumsuz etkileri olabilir. Buna rağmen, Indesit Company olarak tüketiciye yüksek kaliteyi en uygun fiyattan sunmak için üretim ve satış giderlerini azaltma konusunda çok sıkı çalışıyoruz.” MARKAYI ÜST LİGE TAŞIDIK Tüm beyaz eşya ürünlerinde yaklaşık yüzde 8’lik pazar payına ulaştıklarını söyleyen Andrea Ojetti, “2009 yılında piyasaya sürdüğümüz yeni ürünler sayesinde satışlarımızı artırdık. Prime serisi ile Indesit markamızı bir üst segmente taşıdık” dedi. Türkiye, beyaz eşyada önemli üretim üssü oldu Türkiye’de beyaz eşya sektörünün hızla büyüyen ve ihracatta önemli pay edinen bir sektör olduğunu belirten Andrea Ojetti, “Sektörde hem dünya çapındaki oyuncular hem de çok güçlü yerli firmalar bulunuyor. Sıkı rekabetin yaşandığı sektör diyebiliriz beyaz eşya sektörü için. Rekabetin güçlü olması sektörün her anlamda gelişmesine katkı sağlayan en önemli unsurlardan bizce. Türkiye, beyaz eşyada artık Avrupa’nın önemli üretim üslerinden biri oldu” dedi. * Indesit Company olarak Türkiye’deki yerinizi nasıl değerlendiriyorsunuz? 2010 yılı beklentileriniz nelerdir? Gücümüzü ileri teknolojilere sahip yeni ürünlerimiz ve benzersiz tasarımlarından alıyoruz. Ürün geliştirmenin yanı sıra Türkiye organizasyonumuzda da yeni düzenlemeler yapıyoruz. Bu çerçevede ankastre grubuna yönelik inşaat projelerini takip edecek ekip oluşturduk. Bayi yapımızı da geliştiriyoruz. Yeni mağazalar açarak bulunabilirliğimizi pekiştiriyoruz; ayrıca mevcut mağazalarımızı da hızla yeniliyoruz. Pazarlama ve promosyonda büyük atılımlar yapıyoruz. Doğu Avrupa ülkeleri ile Rusya’da tüketim harcamalarında beklenmedik düşüşler yaşanmaya başlandı. Ürünleri 24 ülkede satışa sunulan bir firma olarak yaşanan büyük krize rağmen pazar payımızı düşürmeyerek, hatta küçülen pazardan pay alarak önemli bir başarı yakalamış olduk. 2009 yılı Mayıs-Haziran aylarının yaz ve evlilik sezonuna denk gelişiyle satışlarımızda çok olumlu artışlar yaşadık ve yılın ilk 6 ayını başarıyla tamamladık. Hükümetin dayanıklı tüketim mallarında ÖTV indirimlerine gitmesinin de satışlara olumlu yansıdığını söyleyebiliriz. Indesit Moon’a 12 ödül Tasarım alanında, farklı ülkelerden 12 ayrı ödül kazanan Indesit Moon’un kontrol panelindeki sadelik, tek tuşla idare özelliği ve makinenin iç kapağında yer alan deterjan haznesiyle benzersiz bir tasarım. olduğunu söyleyen Andrea Ojetti, “Bir başka iddialı ürünümüz ise ilk defa 2006 yılında piyasaya sürdüğümüz ve 2008-2009 yıllarında yeni özellikler eklediğimiz Hotpoint-Ariston Aqualtis Çamaşır Makineleri. Normal çamaşır makineleriyle aynı ebatta olmalarına rağmen yüzde 50 daha fazla kapasiteye sahip Aqualtis’ler su, enerji ve zamanı ekonomik kullanan gerçek birer tasarruf guruları. 2008 yılında eklenen ışık teknolojisi tamburun içinin rahatlıkla görülebilmesini sağlıyor ve bu sene çıkardığımız 9 kilogramlık modeli buharla temizlik yaparak çamaşır makinelerine önemli yenilikler getiriyor. ‘SuperEco’ özelliği ile ekstra yüzde 10 enerji tasarrufu sağlayan Hotpoint-Ariston Aqualtis modeli de teknik özellikleri ve tasarımıyla birçok ödül kazandı” diye konuştu. Her ay bazı ürünler için indirimler var Ocak ayından beri başlattıkları ‘ayın yıldızlı ürünü’ kampanyalarının, önümüzdeki aylarda da devam edeceğini söyleyen Indesit Company Türkiye Genel Müdürü Andrea Ojetti, “Her ay farklı ürün gruplarından bir ürünü seçerek, ayın yıldızlı ürünü olarak ön plana çıkarıyoruz ve tüketicilerimize cazip fiyat avantajlarıyla sunuyoruz” dedi. Özel promosyonlu buzdolapları ve çamaşır makinelerinin bulunduğunu söyleyen Ojetti, “Ankastre davlumbaz, set üstü ocak ve fırınlardan oluşan Indesit ve Hotpoint-Ariston markalı üçlü ankastre setlerini sabit fiyatlar ve taksit imkânıyla mutfağını yeniden oluşturmak isteyenlere, yeni ev kuracak olanlara sunuyoruz. Indesit ve Hotpoint-Ariston markalı ürünlerimizde tüketicileri memnun etmek adına indirim kampanyaları gerçekleştirdik. Her ay katma değeri yüksek olan birkaç ürünümüzü piyasadaki en uygun fiyattan sunduk” diye konuştu.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT