BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Bilgiyi yöneten kuralları koyar

Bilgiyi yöneten kuralları koyar

Talebin nerede olduğunu bilenlerin ve hızlı cevap verenlerin öne çıkacağı yeni bir düzenin kurulduğunu söyleyen Koç Bilgi Grubu Genel Müdürü Mehmet Nalbantoğlu, “Önemli olan, bu talebi bulabilmektir” dedi



TALEBE HIZLI CEVAP VERMEK LAZIM Arkadaşımız Özlem Yılmaz’ın sorularını cevaplandıran Koç Bilgi Grubu Genel Müdürü Mehmet Nalbantoğlu, “Kriz zamanında bile var olan talebi hızlı bulmak ve hızlı cevap vermek gerekir” dedi. Sunuş 2009 yılında, pazarın dinamikleri doğrultusunda odak noktalarını kriz şartlarına göre şekillendiren, şirketlerine maliyet avantajı sağlayan, yatırım maliyeti gerektirmeyen ve verimlilik gibi pek çok önemli avantajı beraberinde getiren dış kaynak hizmetlerini öne çıkardılar... Yatırımlarına ise, birçok şirketin aksine sürdürmeyi tercih ettiler.... Yaptıkları yatırımların geri dönüşüm ve gelişime katkısının faydalarını öngörerek aksiyon aldılar. Kadrolarını ise farklı uzmanlık alanlarından yetkin insan kaynağıyla genişlettiler... Yenilikçiliğin ve Ar-Ge’nin bilişim sektörünün önemli dinamoları olduğunu bilerek, KoçSistem Ar-Ge ve Yenilik Merkezi’ni de kurdular... Bu hafta Koç Bilgi Grubunun hizmetlerini, yeni yatırımlarını, yeni projelerini öğreneceğiz... Koç Bilgi Grubu olarak Türkiye’nin önde gelen teknoloji şirketlerini bünyelerinde barındırdıklarını söyleyen Koç Bilgi Grubu Genel Müdürü Mehmet Nalbantoğlu, “Günümüzde artık, oyunun kurallarını, bilgiyi yönetenler koyuyor. Talebin nerede olduğunu bilenlerin ve bu talebe hızla cevap verenlerin öne çıkacağı yeni bir düzen kuruluyor” dedi. İşsizlik artsa da, her pazarda talep olduğunu dile getiren Nalbantoğlu şöyle konuştu: “Önemli olan, bu talebi bulmak ve onu arza çevirebilmek. Ürünlerimizi, çözümlerimizi, hizmetlerimizi talebi bulduğumuz yerde satabilmek. Ülkemizin, diğer ülkelere nispeten, daha az etkilenmiş olsa da, şirketlerimizin bu kriz dönemini fırsata çevirmesi için, dünyada talebin nerede olduğunu çok iyi anlayacak bir sistem kurmalı. Bunu da bilgi teknolojileriyle sağlamak mümkün. Bilgi Teknolojileri (BT), pazarı ve müşteri taleplerini anlamak ve verimliliği artırmak için en önemli araç.” * Krize bağlı olarak hedeflerinizde, yatırımlarınızda değişiklikler oldu mu? Krizde ne gibi tedbirler aldınız? Yenilikçiliğin ve Ar-Ge’nin bilişim sektörünün önemli dinamoları olduğu düşüncesinden hareketle, KoçSistem Ar-Ge ve Yenilik Merkezi’ni kurduk. Merkezde 70’i aşkın Ar-Ge mühendisi kadrosuyla yürüttüğümüz bilgi teknolojileri alanında araştırma, geliştirme ve yenilik çalışmalarımız sonuçlarını vermeye başladı. Burada geliştirdiğimiz ilk ürün Pixage adlı yeni nesil sayısal yayıncılık yazılım. Arçelik A.Ş. ile yaptığımız ‘Yeni Nesil Sayısal Yayıncılık’ iş birliği kapsamında, Pixage yazılımımız ve Arçelik’in donanımları aracılığıyla sunduğumuz yeni bir yayıncılık modelini ortaya koyduk. Birlikte oluşturulan çözümü yaklaşık 500 Arçelik ve Beko bayisinde kurduk. Fida Film tüm salonlarındaki 500 ekranda Pixage ile yayın yapıyor. 2009 sonunda toplam 10.000 ekran Pixage ile yayın yapacak. Pixage ile yurt dışına da açıldık. Pixage ile Liverpool FC TV’nin içerikleri Beko ekranlarından yayımlanıyor. Bu yıl İngiltere Premier Lig’deki 20 kulübün stadında kurulumları tamamlayacağız. Önümüzdeki yıl 15 kulüp ile 35’e ulaşacağız. VERİMLİLİĞİ ARTIRMANIN YOLU * Kurumlar, önceliklerinin başında gelen “verimliliği artırma” konusunda teknolojiden nasıl faydalanabilirler? Verimlilik en basit iki yolla artırılabilir. Birincisi, giderleri düşürerek aynı iş hacmini yapsanız bile daha iyi iş neticeleri elde edebilirsiniz. Müşterilerimize ‘elektrik-su faturası öder gibi’ ödeme yaparak bilgi teknolojileri hizmeti almayı kapsayan dış kaynak hizmet modeli sunuyoruz. Böylece şirketlere yatırım yapmadan, doğru hizmet alımıyla maksimum tasarrufu ve verimi elde etme imkanı veriyoruz. Bilgi teknolojilerinde dış kaynak hizmeti kullanımı ile şirketler BT harcamalarında, yüzde 20’lere varan tasarruf elde edebiliyor. Verimliliği artırmanın ikinci yolu aynı gider seviyelerini korurken satışları artırmak. Bunu başarabilmek için şirketler, fark oluşturacak yeni iş modellerini ortaya koymaya çalışıyor. Bu sebeple talep neredeyse biz oradayız diyebilmek ve tüketici beklentilerini anlayıp, ürünlerini ona göre hazır edebilmeleri için, hızlı hareket etmek gerekiyor. Teknoloji, hızlı hareket edebilme yeteneğidir. Rekabette var olmanın en önemli şartı teknolojiyi etkin kullanmaktır. Teknolojiyle küresel rekabet arasında doğrudan bir ilişki var. Savunma teknolojilerine yatırım sürüyor Koç Bilgi ve Savunma Teknolojileri A.Ş. olarak, dışa bağımlılığı en aza indirgemek ve uluslararası rekabette yer almak için savunma sanayinde teknoloji odaklı hizmet ve çözümler sunduklarını söyleyen Mehmet Nalbantoğlu, “Savunma sanayinde; yazılım, akustik, deniz savaş ve elektronik sistemleri olmak üzere, üç ana alandaki çalışmalar ile yer alıyoruz. 2009 yılı içerisinde savunmaya 7 milyon dolar yatırım yaptık. 2010 yılında da savunma teknolojileri altyapı yatırımlarımıza devam ediyoruz” dedi. ALTYAPIYA 236 MİLYON DOLAR 2008 yılında Koç.net şirketi BiRi markasıyla bireysel iletişim pazarına giriş yaptığını hatırlatan Nalbantoğlu, “Bu doğrultuda, 2008’de altyapımıza 30 milyon dolar tutarında yatırım yaptık. Yerel Ağın Paylaşıma Açılmasının (YAPA) ardından, altyapı yatırımları yaparak kendi santrallerimizi kurmaya başladık. 18 ilde 29 POP (point of presence) noktamız bulunuyor ve 33 noktadan omurga erişimi sağlıyoruz. 15 ildeki 195 santral çatısı altında, 4 milyon 850 bin aboneye kendi altyapımızla hizmet verebilir durumdayız. 2013’e kadar, Koç.net olarak altyapımıza 236 milyon dolar tutarında yatırım yapmayı planlıyoruz” diye konuştu. Nalbantoğlu, Türkiye’nin en büyük üç bilgi teknolojileri hizmet sağlayıcısı şirketlerinden olan KoçSistem’in 2009 yılının ilk yarısında geçen senenin aynı dönemine göre yaklaşık yüzde 30 büyüdüğünü söyledi.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 102459
    % 0.88
  • 5.6399
    % -0.71
  • 6.3294
    % -0.71
  • 7.0547
    % 0.08
  • 260.991
    % -0.06
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT