BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > JaaDe ülkenin dört bir yerine yayılıyor

JaaDe ülkenin dört bir yerine yayılıyor

Eşinin ısrarıyla moda dünyasına adım atan JaaDe’nin sahibi Saadet Üstüner, “Talep artınca seri üretime geçtik ve 5 mağazaya ulaştık. Sene sonuna kadar Ankara ve Kayseri mağazalarımız da hizmete girecek. 2010’da satış noktalarımızın sayısını artıracağız” dedi



JaaDe’nin kurucusu Saadet Üstüner, arkadaşımız Özlem Yılmaz’a JaaDe’nin bugünlere nasıl geldiğini açıkladı. Sunuş İnsanlar giydiği ile karşılanır, konuştuğu ile uğurlanır... Hani her fırsatta dile getiririz kıyafetin önemini.... Şık olduğumuz zaman, kıyafetlerimizi kendimize yakıştırdığımız zaman üslubumuzun ve tavrımızın olumlu olarak değiştiğini... Kendimize yakışanı bulduğumuzda moralimizin ve keyfimizin nasıl da yerine geldiğini hemen hemen hepimiz biliriz... İşte bu hafta müthiş bir kadın var karşımızda... Çok akıllı, çok hızlı, çok tatlı... Bir de pek güzel ve estetik... JaaDe’nin kurucusu modacı Saadet Üstüner. “Bir kadını örterek güzelleştirmek, zarifleştirmek gerçekten zor. Çünkü kadın denilen varlık zaten güzel. Çiçek olarak düşünün. Siz onu kutunun içine koyuyorsunuz, o kutuya şık bir ambalaj yapmak durumundasınız. Hem zarif hem estetik görünmeli, hem de kendini o kutunun içinde güzel hissetmeli”... Kendilerini ziyaret ettiğimde 2009-2010 yılı koleksiyonlarına hayran kaldım... Bir de mağazaya gelen müşterilerinin yarıdan fazlasının tesettürlü olmadığını görünce daha da şaşırdım... Efendim buyurun bu keyifli sohbeti birlikte değerlendirelim... ÖZEL MÜŞTERİLERİ VAR Müşterileri arasında belediye başkanlarının, bakanların, üst düzey bürokratların ve iş adamlarının eşleri olduğunu söyleyen Saadet Üstüner, “Kim olursa olsun, her müşteri bizim için özeldir” dedi. Oğlunun tahsili için İstanbul’a geldikten sonra eşinin ısrarıyla bu işe adım attığını söyleyen JaaDe’nin kurucusu Saadet Üstüner, “Yeni bir iş alanı araştırıyorduk. Eşim beni her zaman yetenekli ve zevkli bulurdu. Giyim öğretmenliği okumuştum ve tasarımı çok seviyordum. Gerçi bu iş için beni ‘Sen iki üç yıl bana destek ol. Gerisini ben hallederim’ diyerek ikna etti ama. 12 yıl geçmesine rağmen, onun kafasındaki iki-üç sene dolmadı galiba. Önceleri kişiye özel tasarımlar yapıyorduk. Bu özel tasarımlar ve işimizdeki titizliğimiz önemli müşteriler kazandırdı bize. Talep artınca da az sayıda olmak kaydıyla seri üretime geçtik” dedi. * Tasarımlarınızın farklılığı, kaliteniz gibi unsurlar bir tarafa, asıl önemlisi, örtülü bayanların tercih ettiği bir marka olarak tanınıyorsunuz. Önemli bir açığı kapatıyorsunuz. Bu sahayı seçmenizin bir sebebi var mı? Elbette. İlk başta, kendi hayat modelimizin doğal bir sonucu olarak buradaki ihtiyacı yakından biliyorduk. Muhafazakâr erkeklerin giyim ihtiyacını karşılayacağı birçok firma/ marka var. Ancak bayanlar için böyle bir şey söz konusu değil. Ne kadar imkânınız olursa olsun, değerlerinize ters düşmeyecek, ancak hem estetik ve hem de modanın çizgilerini taşıyacak kıyafetler bulmak mümkün değil. Bu gerçeği müşterilerimizden de duyuyor görüyorduk. Tesettür adına yapılan kıyafetler hem kalite açısından, hem şıklık açısından maalesef hoş değillerdi. Bütün bu unsurlar yolumuzu çizmemizde etkili oldu. Doğru yerdeyiz ve doğru işi yapıyoruz. Bizim hitap ettiğimiz çok özel bir çevre var. Ve bu özel müşteri kitlesi giderek büyüyor. Bugüne kadar reklam- tanıtım anlamında özel bir gayretimiz olmadı. Bizi bilen geliyor. Ne istediğini bilen bir kitle var ve biz de kaliteden asla taviz vermeden, en iyisini yapmaya uğraşıyoruz. Belki de onun için bu kalite titizliği ve özgünlük bizi farklı bir yere oturtuyor. * JaaDe’nin kaç mağazası var ve hedefleriniz nelerdir? Krizden şirketiniz nasıl etkilendi? İlk mağazamızı Erenköy’de açmıştık. Florya ve Deposite Outlet’le birlikte İstanbul’da üç mağazamız var. Adapazarı ve Kocaeli ile toplam 5 mağaza. 2009 sonuna kadar Ankara ve Kayseri mağazalarımız açılacak. 2010 yılında satış noktalarımızın sayısını artırmayı sürdüreceğiz. Sızlanmalara katılmıyorum Krizin bir realite olduğunu söyleyen Üstüner, “Ama ‘öldük, bittik’ sızlanmalarına katılmıyorum. Çünkü siz kalitenizi korursanız, üretiminizi yavaşlatmazsanız krizin teğet geçtiğini görürsünüz. Kriz döneminde bırakın gerilemeyi, iş hacmimizi artırdık” dedi. Sadece kumaşı değil, elbisenin üzerindeki en küçük ayrıntı malzemesini bile, büyük titizlikle seçtiklerini söyleyen Üstüner, “Bir müşterim 6-7 sene önce aldığı pardösünün düğmesinden istedi. Müşterimin ifadesiyle ürünümüzün, ne kalıbı bozulmuş, ne de kumaşı. O düğmeyi bulup problemi çözdük. Doğrusu, bizde hizmet bitmiyor” dedi. Tasarım farklıysa yıllarca kalıcı olur * Moda değişiyor. Bu açıdan bakınca nasıl değerlendiriyorsunuz? Eğer tasarımınız farklıysa, bir bütün olarak kombine parçalarıyla bir anlam ifade ediyorsa, o ürün modanın dışında kalmaz. Kaldı ki, gerçekten kullandığımız kumaş, iplik, düğme, dikim kalitesi, ürünlerimizi ‘eskimez’ kılıyor. Bu açıdan bakınca olabilecek maksimum kaliteyi, çok da hesaplı almış oluyorsunuz. * JaaDe’yle diğer firmalar arasındaki fark nedir? Özel kitle neden sizi tercih ediyor? Bugün moda dediğimiz ve bütün firmalar için belirleyici olan şey, kıyafetin kadını öne çıkarması ana fikrinden hareket ediyor. Mesela mini eteğin, göğüs dekoltesinin, vücudu sımsıkı saran giysilerin güzelliği değildir ortada olan. Ortada olan, o giysilerin kadını teşhir etmesiyle ortaya çıkan sonuçtur. Bu etki kıyafetin değil, kadın teşhirinin etkisidir. Bu anlatımın yeterli olduğunu düşünüyorum. Halbuki tesettür, ‘örtünmek’le ilgili bir şeydir. Ve örtünmenin estetiğini, kalitesini, güzelliğini üretiyoruz biz. Bu temel farka dayanarak şunu söyleyebilirim ki JaaDe markalı kıyafetler, ruha hitap eder ve içindeki güzelliğin sırlarını taşır. O güzelliği istismar etmez. MALZEMELERİ TİTİZLİKLE SEÇİYORUZ Saadet Üstüner, elbiselerin üzerindeki en küçük ayrıntı malzemesinin bile büyük titizlikle seçildiğini söyledi. Ne istediğini bilen kitlemiz var Müşterilerinin hepsinin tesettürlü olmadığını söyleyen JaaDe’nin kurucusu Saadet Üstüner, “Biraz önce bahsettiğim fark, başörtüsü veya tesettürle sınırlı bir fark değil. Hayata bakış açısıyla ilgili bir fark. Her insan kendi tercihlerinin sınırını kendisi çizer. Siyahla beyazdan ibaret değil mesele. Arada yüzlerce renk var. Başı açık ama kıyafetinin vücudunu sergilemesini istemeyenler için de doğru adresiz. Bu sebeple müşteri kitlemiz de giderek büyüyor. Ne istediğini bilen bir kitleye sahibiz” diye konuştu.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT