BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Sağlıklı PİŞİRİN

Sağlıklı PİŞİRİN

Lezzetten taviz vermeden sağlıklı yemekler pişirmek zor değil



Neyi, nasıl pişireceğinizi bilerek geleneksel mutfağımızdaki yöntemlerden yararlanabilirsiniz. Sağlıklı ve lezzetli yemekler pişirmek için mutlaka aşçı olmanıza ya da pahalı pişirme aletleri kullanmanıza ihtiyacınız yok. Yemeklerinizi hazırlarken temel pişirme yöntemlerini kullanarak sağlıklı yemekler pişirebilirsiniz. Öncelikli hedefiniz yemeklerinizi lezzetlendirmek için aşırı miktarda yağ ve tuz eklemeyi sınırlamak; bunun yerine domates, çeşitli sebzeler ve baharatlara daha fazla yer vermek olmalıdır. Uzmanların önerdiği sağlıklı ve lezzetli teknikleri en sevdiğiniz yemekler için kullanabilirsiniz. FIRINDA PİŞİRME Deniz ürünlerini, tavuk, hindi, yağsız et, sebzeleri ve meyveleri fırında pişirebilirsiniz. Fırındaki kuru havayla yiyecekleri az yağla pişirmeniz mümkün. Üstünü kapayabilir veya biraz kızarmasını istiyorsanız üzerini açık bırakarak pişirebilirsiniz. Fırınlamanın olumlu yanı, ekstra yağ ilave etmenize gerek kalmamasıdır. Besinleri fırında pişirirken yağın damladıktan sonra yanmasını engellemek için besin ile kap arasına tel ızgara koyabilirsiniz. Besinler içerdikleri yağ veya suyla pişer ve bu şekilde lezzetlerinden hiçbir şey kaybetmezler. AĞIR ATEŞTE PİŞİRME Bu pişirme yönteminde önce besinler yüksek ateşte renk değiştirinceye kadar, kısa süre tutulur. Ardından çok az miktarda su ilave edilerek ağır ateşte pişirilir. Pişireceğiniz yemeğin türüne göre bu yöntemde su ilavesi yerine besleyici özellikleri bakımından zengin olan domates suyunu da kullanabilirsiniz. Özellikle sebzeli yemekleri pişirmek için uygun bir yöntemdir. IZGARA VE KAVURMA Her iki yöntemde de besinlerin her bölümünün eşit pişmesi önemlidir. Izgara yaparken besinlerin yeterli ısıyı alıp almadığından emin olmak için pişirdiğiniz besinin her iki tarafını da 3-5 dakika pişirin. Açık havada ızgara yapacaksanız öncelikle kömürün gerçekten kor olduğundan emin olmalısınız. Yiyecekleri alevle kesinlikle temas ettirmeyin. Izgara yaparken büyük parçalar halinde doğradığınız sebzeleri de aralara yerleştirmek, yiyeceğinizin lezzetlenmesine ve içeriğindeki suyun muhafazasına sebep olur. Kavurma işlemi ise pek tercih edilen bir pişirme yöntemi değildir. Kirli hava tehlike saçıyor Uzmanlar, havaların soğumasıyla birlikte artan hava kirliliğinin, başta domuz gribi olmak üzere birçok hastalığa yakalanma riskini artırdığına dikkat çekiyor. Prof. Dr. Onur Ural, “Kirli hava, insanların solunum yolları ve akciğer enfeksiyonu riskini artırıyor. Bu bölgelerdeki mikroba karşı direncin azalması, virüs ve mikropların bu bölgelere yerleşmesi ve çoğalmasına sebep olabilir” dedi. SİZDEN GELENLER Tarifiniz (...Hediye Hanım’ın damak zevki) KÖFTELİ MAKARNA MALZEMELER: > Yarım paket spagetti makarna > 2 kaşık tereyağı > Makarnayı haşlamak için su ve 1 kaşık sıvıyağ > Tuz KÖFTE MALZEMESİ: > 250 gr köftelik kıyma > 1 orta boy soğan > 1 dilim ekmek içi > Tuz, karabiber, pulbiber, nane DOMATES SOSU: > 2-3 adet domates > 2 adet sivri biber > 2 yemek kaşığı zeytinyağı > Tuz HAZIRLANIŞI: Makarnayı haşlamak için; derin bir tencereye suyu koyup kaynatın. Kaynayan suya 1 kaşık sıvı yağ ve tuz ekleyip makarnaları haşlayın. Haşlanan makarnayı süzün ve tereyağını eritip makarnayı yağlayın. Diğer yandan köfte malzemelerini karıştırıp yoğurun. Köfteleri fındıktan biraz büyük yuvarlayarak az sıvı yağda kızartın. Domatesleri rendeleyin. Tavaya aldığınız sıvı yağda halka şeklinde doğranmış sivri biberleri hafif kızartıp rendelenmiş domatesleri ve bir miktar da tuz ilave edip pişirin. Servis tabaklarına makarnayı alıp ortasını hafif açın ve istediğiniz miktarda misket köftelerden yerleştirin. Üzerine domates sosunu da ilave edip sıcak sıcak servis yapın. Afiyet olsun... Albümünüz (...Fazıl Amcasının albümünden) RANA ÇAKIR İzmir’den Rabia Çakır; kardeşi Rana’nın ilk doğum gününü tüm sevdiklerine müjdeler... Mesajınız (...Tuğba Özen’in kutlama mesajı SEVGİLİ EŞİM; Beşinci evlilik yıl dönümümüz kutlu olsun... Birlikte daha nice uzun yıllar, güzel anılar yaşamak umuduyla... Seni çok seviyorum, iyi ki varsın... (...Halime’nin kutlama mesajı) CANIM ABLALARIM; Canım ablalarım Emine ve Meliha, iyi ki doğdunuz, iyi ki varsınız, sizi çok seviyorum, doğum gününüz kutlu olsun... Kardeşiniz Halime...
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT