BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Tüketiciye sürpriz yapın tutkusuna göre mal satın

Tüketiciye sürpriz yapın tutkusuna göre mal satın

Tüketicilerin duygularının satış için iyi bir yol olduğunu belirten dünyanın en önemli marka yöneticileri, “Sürpriz yapın. Sevgi, tutku, arzu duygularını dışarı çıkarın ve malınızı satın” dedi



FACEBOOK’U İYİ KULLANIN Facebook Stratejik Planlama Başkanı Trever Jhonson, “Türkiye’de Facebook kullanıcı sayısı 7.5 milyon. Bu etkileşimle 20 milyona çıkabilir. Sosyal ağların gücü, kâr etmek için kullanılabilir” dedi. Global kriz bütün dünyada tüketimi azaltırken, düzenlenen seminerlerde, krizden çıkışın talebi harekete geçirmekle mümkün olduğu sonucunda birleşiliyor. MediaCat Marketing Forum 2009’da konuşan İngi-liz marka grusu ve Herd kitabının yazarı Mark Earls, “Tüketici bağımsız davranmıyor. Yeni nesil, tüketici davranışlarını değiştirebilmeli. İnsanlar önce harekete geçip sonra düşünüyorlar. Geleneksel yöntemler değil, şaşırtıcı yöntemler gerekli” dedi. i-am associates Direktörü ve Ortağı Pete Champion ise “vaat eden” reklâmcılığın yerini neden ve nasıl “gerçek deneyim”e bıraktığını ve perakende markaların hedef kitleleriyle nasıl daha sıkı ve daha duygusal bağlar kurabileceğine dikkat çekti. Tüketiciyi hayrete düşürmesi gerektiğini ifade eden Champion, “Deneyimler davranışları etkiler, davranışlar da performansa yön verir. Tüketicinin duygularına hitap etmek çok önemli, pazarlama dünyasının tüketicileri hayrete düşürmesi, sürprizlerle şaşırtması, meraklandırması, eğlendirmesi, büyülemesi ve onların beğenisini kazanması gerekiyor. Sevgi, tutku, arzu, yakınlık, sıcaklık ve cazibe oluşturulması da tüketici davranışlarına yön vermek açısından kritik rol oynuyor” dedi.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT