'Hız sözümüzü tutarız yeşile zarar vermeyiz'

- Güncelleme:
'Hız sözümüzü tutarız yeşile zarar vermeyiz'

Ekonomi Haberleri

3. köprü projesi için göç yollarına dikkat edildi, su havzaları korundu. Yükleniciler, yeşili de koruma sözü veriyor. 'Erken teslim' için de her şey yapılacak.

İstanbul Boğazı'na yapılacak 3. köprü ile Kuzey Marmara Otoyolu (KMO) projesini 'Yap-İşlet-Devret' modeli ile gerçekleştirecek olan IC İÇTAŞ-Astaldi Konsorsiyumu yetkilileri, Garipçe Şantiyesi'nde bir basın toplantısı düzenledi. İÇTAŞ Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Çeçen, merak edilen sorulara cevap verdiği basın toplantısında, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın 'quickly-quickly' sözüyle, köprünün zamanından önce tamamlanması isteğini yerine getirmek için ellerinden gelen gayreti göstereceklerini söyledi ama zaman vermedi. Kulelerde kayar kalıp sistemi kullanıldığı için teslim süresinin hızlanabilmesinin kulelerin tamamlanmasına bağlı olduğunu söyleyen Çeçen ve kurmayları, sisteme yapı elemanı sağlayan firmaların hızının artması halinde teslim süresinin de öne çekilebileceğine işaret etti.
Köprü ve çevre yollarının doğaya en az zarar verecek şekilde tasarlandığını söyleyen ortakların verdiği bilgiye göre, projelendirme öncesinde uzman biyologlar ön güzergahındaki habitat yapısını 8 ay inceledi. Bu çerçevede bazı güzergah değişiklikleri yapıldı.
gt; Otoyolun Odayeri-Garipçe arasındaki bölümü Belgrad ormanının kuzeyini yalayarak geçirildi.
gt; Yaban hayatı koruma sahasında yaşayan hayvanların hareketinin sınırlandırılmaması için bütün vadiler viyadükle geçildi.
gt; Belgrad ormanı girişinde bir ekolojik köprü yapıldı.
gt; Riva bölgesinde göçmen kuşların dinlenme alanı bulunduğu için güzergah burada biraz güneye alındı.
gt; Vakıf Taşdelen Memba Suları bölgesindeki güzergah da değiştirilerek su havzaları korundu.
İbrahim Çeçen Ayrıca, "Ağaç kesilmeden yol yapılmaz" dedi ve en azını keseceklerini, kestiklerinden daha fazlasını da dikeceklerini söyledi.
Bana kalsa, kendi adımı verirdim
İÇTAŞ Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Çeçen, köprüde isim tartışmalarına ilginç yaklaştı. Köprüye Yavuz Sultan Selim isminin konulacağını, 29 Mayıs'taki temel atma töreninde herkesle birlikte öğrendiğini söyleyen Çeçen, "Haberim yoktu. Bana kalsa kendi adımı verirdim" dedi.

Genişliği dünyada ilk
Diğer köprülerden farklı olarak 8 şertli, raylı sistemli, 1408 metre ile diğerlerinden üçte bir oranında uzun olan köprü, 320 metre kule yüksekliği ile diğerlerinin iki katı olacak. Kule yüksekliği ve raylı geçişin de tek platformda çözülmesinden dolayı, genişliği ile dünyada da bir ilk oluşturuyor. Diğer iki köprü Devlet Kara Yolları tarafından yapılmıştı. Bu özel sektör eliyle yapılan ilk boğaz köprüsü olacak. Otoyol üzerinde 19 kavşak, 65 viyadük, 4 tünel, 3 aç-kapa tünel ile bir ekolojik köprü bulunacak. 2.3 milyar dolarlık finasman kredisini Akbank, Garanti, Halkbank, İş, Vakıfbank, Yapı Kredi ve Ziraat olmak üzere tamamını 7 Türk bankası sağlıyor. Toplam 116 kilometrelik otoyol ve yanyol ağına bağlanacak köprünün ayaklarının altında yürüyüş yolları, otoparklar ve seyir alanları olacak.
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...