BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > ‘TOP sektör’ü derbi maçlar ayakta tuttu

‘TOP sektör’ü derbi maçlar ayakta tuttu

İstanbul Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odası’nın (İSMMMO) “Derbi Ekonomisi” araştırmasında, Fenerbahçe, Galatasaray, Beşiktaş ve Trabzonspor’un yenilse de kazandığını ortaya koydu.



İstanbul Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odası’nın (İSMMMO) “Derbi Ekonomisi” araştırmasında, Fenerbahçe, Galatasaray, Beşiktaş ve Trabzonspor’un yenilse de kazandığını ortaya koydu. Türkiye’deki dört büyük futbol kulübünün kasasına 12 derbide bilet satışından kombine gelirleri hariç 17 milyon lira girdiği bildirildi. Derbilerde taraftar mağazalarının ise toplam 6.5 milyon liralık satış yaptığı ifade edildi. Fenerbahçe’nin, sahasında bir sezonda oynadığı derbilerden 2.5 milyon lira, Beşiktaş’ın 2 milyon lira, Galatasaray’ın yaklaşık 750 bin lira kazandığı tahmin ediliyor. Derbilerin en az kazananı ise 400 bin lira gelirle Trabzonspor oldu. Derbilerde, stada gitmeyip evde oturanların da para harcadığı belirtilerek, 25 Ekim’de FB-GS derbisinde maçı evde izleyenlerin, yemeksepeti.com’dan 21 bin pizza siparişi vererek rekor kırdığı ifade edildi. 800 bin Lig Tv abonesinin bulunduğu Türkiye’de cep telefonu konuşmaları da derbi sonrasında artıyor. CİROYU 6’YA KATLADI Normal zamanlarda Fenerium’ların toplam günlük cirosu 100 bin lirayı bulurken, Fenerbahçe-Galatasaray derbisinin oynandığı 25 Ekim 2009 tarihinde Fenerium’ların günlük cirosu 600 bin liraya çıktı. Derbi maçların oynandığı günlerde GSM operatörlerinin gelirlerinden, sokak köftecisinin satışına kadar sektör hareketleniyor.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 106785
    % -0.69
  • 5.696
    % -0.32
  • 6.3069
    % -0.37
  • 7.3615
    % -0.05
  • 269.137
    % -0.21
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT