Left
Lamba

HAYIRLI RAMAZANLAR

__:__:__
Lamba
Right

ADSL’de kavga var

Düzenleyen:
ADSL’de kavga var

TEKNOLOJİ Haberleri

Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Doğuş Kuran, Türk Telekom’un uygulamaları sebebiyle ADSL internet bağlamakta büyük sıkıntı yaşadıklarını belirterek, “Dengesiz rekabet yüzünden 11 ayda 87 bin müşteriye internet bağlayamadık. Halkın mağdur olduğu yetmiyormuş gibi gelir kaybımız 52 milyon liraya ulaştı” dedi.

Ömer TEMÜR - GSM operatörleri arasında fiberde yaşanan kavganın daha büyüğü ADSL hatlarında yaşanıyor. Operatörler tarafından sürekli olarak gündeme getirilen konu artık daha yüksek sesle dile getirilmeye başlandı. Bilişim basınıyla bir araya gelen Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Doğuş Kuran’ın iddiaları ise yeni bir kavgayı ateşleyecek gibi görünüyor. Kuran’a göre Türk Telekom’un uygulamaları sebebiyle Turkcell Superonline 87 bin kullanıcısını kaybederken, uğradığı zarar 52 milyon liraya ulaştı. Buna çağırı merkezleri de eklendiğinde Turkcell’in zararı 60 milyon lirayı buluyor. ADSL hatlarında Türk Telekom’un bakır altyapısını kullandıklarını hatırlatan Kuran, “Süreç gereği ADSL ile ilgili taleplerimizi Türk Telekom’a iletmemiz ve altyapı kullanımı konusunda kendilerinden gelecek onay doğrultusunda aktivasyonu gerçekleştirmemiz gerekiyor. Ancak Türk Telekom’dan bize aktivasyon sürecinde ‘Port yok, müşteri vazgeçti, adreste bulunamadı’ gibi mazeretler geliyor. Abone yaptığımız mevcut müşterilerimizin arıza süreçlerinde de sıkıntılar yaşanıyor. Son 11 ayda, 87 bin müşterimizin internetini bu nedenlerle aktif hale getiremedik. Ailelerle birlikte 300 bin kişi demek. Ayrıca aynı dönemde 50 bin müşterimiz de geciken bağlantı ve erken/tekrarlayan arıza sebebiyle mağdur oldu. Türkiye’de aylık internet faturasının 50 lira olduğu düşünülürse bu aksaklıklardan dolayı Turkcell’in kaybı  52 milyon liraya ulaşıyor. Geri dönüşü olmayan yıllık 4,4 milyon TL’ye yakın sadece çağrı merkezi giderimiz oluyor. Maddi kaybımızı bir noktaya kadar görmezden gelebiliriz ancak kötü deneyimden dolayı şirketimizin ve markamızın uğradığı itibar kaybını kabul etmemiz mümkün değil” dedi.

ARKAMIZDAN KARTVİZİT DAĞITIYORLAR
Abonelik ve arıza süreçlerinin tamamlanmasını bekleyen tüm müşterilere mağduriyetinin önüne geçmek için herhangi bir şart olmadan haftalık 4 GB mobil internet paketini ücretsiz olarak tanımladıklarını belirten Kuran bu şekilde son 3 ayda 138 bin kişinin hesabına mobil yükleme yaptıklarını söyledi. Kuran konuşmasını şöyle sürdürdü: “Böyle giderse müşteri kaybımız yıl sonuna kadar 100 bine ulaşacak. Bize aylık gelen 100 talepten ancak 50’sini aktive edebiliyoruz. Bu oran bazı bölgelerde daha düşük. Mesela Gaziantep’te  yüzde 20’ler civarında. Orada 100 kişiden 20’sine ben ADSL hizmetini aktive edebiliyorum, geri kalanın başına da şaşırtıcı şeyler geliyor. Gaziantep’te bize talepte bulunan müşterilere Türk Telekom logolu kartvizit bırakan insanlar türemiş. Kartlarını bırakıp bizim müşterilerimize ‘Bugün aktive olmazsa, yarın bizi arayın, bir gün içinde aktivasyonunuzu yapacağız’ diyorlar.” 

DOĞUŞ KURAN:
Bize gelince 10 katı ceza uygulanıyor

Ödenen cezalar arasında da uçurum olduğuna dikkat çeken Kuran, “Bu konuyla ilgili yasal düzenleme olmadığı için bize sundukları her mazereti geçerli sebep olarak gösterebiliyorlar. Örneğin TTNet’ten Superonline’a geçerken bile ‘port yok’ dediği abone için, sinyal vermediğinde, tekrarlayan arıza durumlarında kendisini suçlu görmüyor. Suçlu görmediği gecikmeler için de ceza ödemiyor. 14 bin müşterimizdeki gecikmiş müdahale sebebiyle Türk Telekom’un aldığı ceza ise sadece 58 bin lira” diye konuştu. Turkcell’in benzer bir hatalı işlem karşılığında ödemesi gereken cezanın birim fiyatının Türk Telekom ile kıyaslandığında 10 misli fazla olduğunu savunan Kuran, “Ben Türk Telekom’u sahaya çağırsam, hatalı bir işlemden dolayı ödemem gereken cezanın birim fiyatı 14 lira iken, Türk Telekom’un yaptığı işlemdeki ceza birim fiyatı 1,44 lira” dedi.

Elimizdeki belgeleri BTK’ya verdik
Yaşananlarla ilgili olarak kullanıcılardan gelen videoları ve ellerindeki belgeleri BTK’ya ilettiklerini ifade eden Kuran, “Şikayetlerimizi BTK’ya düzenli olarak iletmeye devam ediyoruz. Ancak sıkıntı çözülemiyor. Bu sıkıntılarda bakırın miadını doldurmuş olmasının da önemli payı var. Devletin fiber internetin önündeki engelleri kaldırması bu sıkıntıların da kökten çözümü olacaktır” dedi. Kuran, ortak alt yapı şirketinin ve önümüzdeki yıl devreye almayı planladıkları WTTH (Wireless to the Home - Evlere Kablosuz Bağlantı) teknolojisinin de sorunu aşma konusunda yardımcı olacağını kaydetti. 

 

 

 

Düzenleyen:  - TEKNOLOJİ
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...