BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Yükseköğrenimde reform şart

Yükseköğrenimde reform şart

Aydınlar Ocağı’nın düzenlediği panelde konuşan Prof. Dr. Erkal, yükseköğrenimin problemlerinin çok boyutlu olduğunu ve YÖK’ün uygulamalarıyla mevcut durumun daha da kötüye gittiğini söyledi



Aydınlar Ocağı tarafından Süleymaniye Kültür Merkezi’nde düzenlenen “Türkiye’de Yükseköğrenimin Meseleleri” konulu panelin açılışında konuşan Aydınlar Ocağı Başkanı Prof. Dr. Mustafa Erkal, yükseköğrenimin problemlerinin çok boyutlu olduğunu ve YÖK’ün uygulamalarıyla mevcut durumun daha da kötüye gittiğini öne sürdüler. YÖK’ün ithal modellerden vazgeçerek ülke gerçeklerine uygun tedbirleri alması gerektiğini ifade eden Prof. Dr. Erkal, “Türkiye’de yükseköğrenimin adeta içi boşaltılmakta, kalite kaybını doğuracak tedbirler reform diye sunulmaktadır.” dedi. Panelin açılışında söz alan FP İstanbul Milletvekili Prof. Nevzat Yalçıntaş da, yükseköğretimin bir ülkenin düşünen beyni, atan kalbi ve ileriye hamle yapan ruhu olduğunu ifade ederek, bu gerçeğin anlaşılamaması sebebiyle yükseköğretimin bugün bir kriz içine düşürüldüğünü ileri sürdü. DYP Van Milletvekili Hüseyin Çelik ise, Türkiye’nin demokratik bir cumhuriyet olması için üniversitelerin de yer aldığı kurumlarının hür ve demokratik olması gerektiğini ifade etti. BİZE UYGUN MODEL Daha sonra konuşan İstanbul Üniversitesi (İ.Ü) İktisat Fakültesi öğretim üyesi Prof. Dr. Esfender Korkmaz, yükseköğretimin problemlerinin çözülmesi için zaman zaman siyasal iktidarlar tarafından yapılan yasa değişikliklerinin geçici tedbirler olmaktan öteye gitmediğini ve problemlerin daha da ağırlaştırdığını söyledi. Üniversitelerin meselelerin radikal ve köklü değişiklikler yapılarak çözümlenebileceğini belirten Prof. Dr. Korkmaz, “Bizim başka ülkelerin modellerine ihtiyacımız yok. Biz gelişme düzeyimize, sosyal, siyasi, kültürel yapımıza ve geleneklerimize uygun bir yükseköğretim modeli kurmalıyız.” dedi. İ.Ü. İktisat Fakültesi eski Dekanı Prof. Dr. Münir Kutluata da, yükseköğretimdeki aksaklıkların bir sektör oluşturduğunu ve bir geçim vasıtası haline geldiğini, bunun da problemlerin çözümünü güçleştirdiğini söyledi. Türk Dünyası Araştırma Vakfı Başkanı Turan Yazgan da, Türkiye’de eğitimin sosyal talebe göre yapıldığını, insan gücü kaynaklarının dikkate alınmadığını vurgulayarak eğitimin düşünmeyi geliştirmek amaçlı olduğunu bunun dışında verilecek derslerin ise gençleri düşünmeye teşvik etmeyeceğini söyledi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi öğretim üyesi Doç. Dr. Durmuş Hocaoğlu da konuşmasında; özlük haklarının iyileştirilmesi konusunda yetkilileri daha duyarlı olmaları için göreve davet etti.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 93699
    % 0.94
  • 5.2716
    % -1.23
  • 6.0028
    % -1.12
  • 6.7306
    % -1.44
  • 211.531
    % -0.51
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT