BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > İkinci GAP yolda

İkinci GAP yolda

Dünyanın en büyük tarımsal entegre projeleri arasında yer alan GAP’ta yatırımlarını büyük ölçüde gerçekleştiren Türkiye, ikinci dev pro-jeyi hayata geçiriyor. DSİ’nin 2000 yılı yatırım programına alınan proje Konya ovasını suya kavuşturacak. 17 kilometre uzunluğunda, 4 metre genişliğindeki Mavi Tünel, yerli kaynaklardan sağlanarak 100 trilyon liraya mal olacak. Tamamı Türk mühendis ve işçisi tarafından gerçekleştirilecek olan tünel sayesinde 120 bin hektarlık bir alan suyla tanışacak.



100 trilyon liralık yatırımla 2005 yılında tamamlanacak olan Mavi Tünel Projesi ile 120 bin hektar alan sulanacak Dünyanın en büyük tarımsal entegre projeleri arasında yeralan GAP’tan yatırımlarını büyük ölçüde gerçekleştiren Türkiye, şimdi tarımsal ve enerji üretim amaçlı dev bir projeyi daha uygulamaya alıyor. Konya ovasına büyük ölçüde bereket getirerek kurak olan toprakları suyla buluşturacak olan Mavi Tünel projesi yeniden gündeme alındı. Edinilen bilgiye göre DSİ Genel Müdürlüğü, yaklaşık 100 trilyon liraya malolması planlanan Konya ovasına su akıtacak olan Mavi Tünel ile ilgili sistemlerin yapım projesini yeniden 2000 yılı yatırım programına aldı. DSİ Genel Müdürlüğü’nün “Bağlarbaşı Baraj ve Mavi Tünel” ismi ile uygulamaya alacağı projenin öz kaynaklardan finanse edilmesi amacı ile bu yılın yatırımları için de bütçeden 50 milyar lira ödenek tahsis edildi. 2000 yılı birim fiyatları ile yaklaşık 100 trilyon liraya malolması planlanan sistem için belirlenen keşif bedelinin yüzde 10’u kadar ödenek sağlandığı takdirde Mavi Tünel yapımı ihale edilecek. Yılda 188 bin hm3’lük depolama kapasitesine sahip olacak Mavi tünel ve Bağlarbaşı baraj projesinin tüm üniteelri ile 2005 yılında tamamlanması öngörülüyor. İKİNCİ EN UZUN TÜNEL 21.8 kilometre uzunluğunda, 4 adet yaklaşım tünelinden oluşan Mavi Tünel, bu özelliği ile Türkiye’nin Şanlıurfa sulama tünellerinden sonra 2. en uzun tüneli özelliği kazanacak. Konya ovasındaki tarımsal üretim potansiyelinin büyük ölçüde artmasına katkı sağlayacak olan Mavi Tünel inşaatının yapımı Türk mühendis ve işçilerince gerçekleştirilmesi öngörülüyor. Geçtiğimiz yıllarda Hazine Müsteşarlığı’nın yapımı için dış kredili yapım onayı vermediği Konya ile Hadim karayoluna 10 kilometre uzunlukta inşaatı öngörülen Mavi Tünel, 17 kilometre uzunluğunda ve 4.000 metre iç çapında bir tünelden oluşacak. 530 metre, 800 metre, 3.200 ve 300 metre uzunluklarında ve 4.000 metre iç çaplarında dört adet yaklaşım tünelini de kapsayan proje tünel girişinde 81 metre yükseklikte yeraltı kapak şaftı, bir adet denge bacası ve 11 adet havalandırma bacası yeralacak.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 99370
    % -0.47
  • 5.6109
    % -2.33
  • 6.3463
    % -2.11
  • 7.3974
    % -2.47
  • 237.819
    % -2.27
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT