BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Müşteri çok önemli, en iyi hizmeti sunan ayakta kalır

Müşteri çok önemli, en iyi hizmeti sunan ayakta kalır

2009 ile zorlu bir yılı geride bıraktıklarını belirten Akbank Genel Müdürü Ziya Akkurt, “En uygun ürün ve hizmet sunan şirketler ayakta kalacak” dedi



> İSTANBUL - Tülay DUR Ziya Akkurt ve Serpil Timuray, İstanbul’da düzenlenen Pazarlama Zirvesinde birer konuşma yaptı. Akbank Genel Müdürü Ziya Akkurt, 2009 yılı ile birlikte çok zorlu bir süreci geride bıraktıklarını belirterek, “Yaşadığımız son ekonomik çalkantı tüm ülkeleri ve sektörleri etkiledi. Bu süreçte edindiğimiz tecrübe ve çıkardığımız dersler, daha önce etkin şekilde çalıştığına inanılan sistemlerin ciddi bir değişim ve yeniden yapılanma safhasından geçmesi gerektiğini gösterdi” dedi. Management Centre Türkiye tarafından gerçekleştirilen 10. Pazarlama Zirvesi’nde konuşan Akkurt, “Bugün gelinen yoğun rekabet ortamında müşteri hiç olmadığı kadar değerli” diyerek şöyle devam etti: “Marka bağlılığının sağlanması ve müşterilerin elde tutulması önemli. İçinde bulunduğumuz yeni dönem, şirketlerin piyasa şartlarında ve müşteri tercihlerindeki değişimleri ve trendleri yakından incelediği, yeni trendler paralelinde en uygun ürün ve hizmet sunumunu gerçekleştirecek şirketlerin ayakta kalacağı bir dönem olacaktır.” Akkurt, aralarında Türkiye’nin de bulunduğu gelişmekte olan ülkelerin krize karşı daha hazırlıklı olduğunu da belirtti. TİMURAY: İLETİŞİM ‘RESET’ OLDU Mobil iletişim sektörünün 3G ile birlikte “reset” olduğunu dile getiren Vodafone İcra Kurulu Başkanı Serpil Timuray, iletişimde yeni bir çağın başladığını söyledi. Artık sabit hatlara bağlı kalmak zorunda olmadan mobil genişbant ile internete her an, her yerden kolaylıkla bağlanmanın mümkün olduğuna dikkati çeken Timuray, geniş bandın sağladığı tüm hizmetlere, 3G ile, cep telefonları ve 3G mobil cihazları üzerinden erişilebileceğinin altını çizdi. Marka için sağlam ilişki kurmak şart 10. Pazarlama Zirvesi, bu yıl “Reset, Rethink, Recreate” temasıyla kriz sonrasındaki yeni dönem için iş dünyasını bildiklerini unutmaya, yeniden düşünmeye ve yeni baştan oluşturmaya davet ediyor. Zirvede konuşan müşteri deneyimi gurusu Don Peppers “Ölüm sebebi: Kulaktan kulağa pazarlama” başlıklı oturumunda sosyal medyanın şirketler için oluşturduğu fırsatların yanı sıra tehditlere dikkat çekti. Peppers, sosyal medya kanallarından yararlanarak sağlam müşteri ilişkileri kurmayı başaran şirketlerin başarılı olacağına dikkat çekti. İnsanların zihinlerinin hemen kabullenmediğini söyleyen Synovate Inovasyon Direktörü Jan Hofmeyr ise, “Mesela bir sigara firması light sigaraların satışının reklamlarında kuvvetli adamları oynattı. Bir numara marka olması 18 yıl aldı. İnsanların markanızı öğrenmesini istiyorsanız şunu bilin; zihin çok yavaş algılar. Bunu sürekli empoze etmeniz gerekmektedir. Söz konusu sigara markası kuvvetli, sessiz tip olan kovboyu kullandı ama sigarayı değiştirmedi. Beyin neyi bir arada buluyorsa ona yönelir. Bağlantı ve tekrar, beyin için çok önemlidir” dedi.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT