BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Trans yağa menüde yer yok!

Trans yağa menüde yer yok!

Trans yağın birçok ülkede yasaklandığını söyleyen Burger King Ülke Müdürü Caner Dikici, “Türkiye’de henüz yasaklanmadı ama biz bu konuda öncü olalım dedik. Kızartmalarımızda trans yağ yok” dedi



Burger King Ülke Müdürü Caner Dikici, arkadaşımız Özlem Yılmaz’ın sorularını cevaplandırdı. Sunuş 1981 yılı ODTÜ mezunu. Michigan Teknoloji Üniversitesi’nde, elektrik ve bilgisayar üzerine master yaptı ve 1983 yılında Türkiye’ye döndü. İş hayatına 1983 yılında Simko’da araştırma geliştirme laboratuvarı bölümünde başladı. Askerliğini yaparken, Jandarma Genel Komutanlığı’na bilgisayar sistemini kuran ilk ekipte yer aldı. 1995 yılında Rusya Viborg’da bulunan kereste fabrikasında koordinatörlük yaparak Ata Grubu ile çalışmaya başladı. 1999 yılında da Koç Holding’le ortak olarak Şanlıurfa’da Koç - Ata çiftliğinin kurulmasıyla koordinatörlük görevini üstlendi. Nisan 2004 yılından bu yana TAB Gıda Genel Müdürlüğü görevini yürütmektedir. Ayrıca okumayı ve çevresindekilerin kültür birikimini desteklemeyi de adeta ilke edinmiştir. Burger King Ülke Müdürü Caner Dikici, bu hafta sorularımızı cevaplandırdı. Burger King’in kızartmalarında trans yağ kullanmadığını söyleyen Burger King Ülke Müdürü Caner Dikici, “Bu konuda ABD’de çok ciddi çalışmalar var. Eninde sonunda trans yağların zararlı olduğu ortaya konulacak. Birçok ülke trans yağı yasakladı. Türkiye’de henüz yasaklanmadı fakat biz bu konuda öncü olalım dedik. Bizdeki kızartmaların hiçbirinde trans yağ yok”. ABD’deki 1 milyon 200 bin kalp krizi vakasının, trans yağ kullanılmaması halinde beşte bir azalacağını söyleyen Dikici şöyle konuştu: “Bu çok ciddi bir rakam. Ayrıca trans yağ bağışıklık sistemini de bozduğu için kansere ve diyabete yol açabiliyor. Trans yağ kullanımının yüzde 2 artması, kadınlarda yüzde 73 kısırlığın artmasına sebep oluyor. Bunlar çok büyük rakamlar ve her geçen gün bu konuda yeni çalışmalar çıkıyor.” * Türkiye’de fast food denince akla ilk gelen markalardan biri Burger King. Ortalama ne kadar et ve whooper, hamburger tüketiliyor restoranlarda? Türkiye fast food kültürü ile tanışalı 20 yıla yaklaştı. Fast food zincirleri özellikle büyük şehirlerin vazgeçilmezi haline gelirken yemek kültüründe de önemli değişiklikler yaptı. Pazarın açık ara lideri konumunda olan Burger King, son yıllardaki hızlı büyüme atağı ile dikkat çekiyor. Her alışveriş merkezinde yer almaya çalışıyoruz. Burger King’lerin sayısı 270’i geçti. Hafta sonlarında günde 50 bine yakın whooper satılıyor, ayda 300 ton et tüketiliyor. Gebze’de Ekmek Unlu Gıda Sanayi adıyla kurulan fabrikamızda, aylık 15 milyon adet hamburger ekmeği üretimi yapılıyor. Ekmek fabrikamız Burger King, Sbarro, Popeyes markalarımız için üretim yapmaktadır. Bilinçli tüketilmediği takdirde ve öğün vakitlerinde kişinin günlük kalorisine uygun olarak yenmediğinde “ekstra fazla tüketildiğinde” her yiyecekte olduğu gibi elbette kilo yapabilir. Örneğin kişi günlük kalorisinin çok üstünde tüketim gerçekleştiriyor, spor yapmıyor ise tabii ki kilo alır. Ben günde bir menü yediğimde akşam yemeğimi azaltıyorum, daha çok salata, sebze ağırlıklı besleniyorum. * Ülke genelinde yer alan Burger King’lerin sayısı 200’ü geçti. Burger King olarak kaç ilde varsınız? Bünyesinde Burger King, Sbarro ve Popeyes markalarını barındıran TAB Gıda, Türkiye çapında toplam 365 restoranı ile Türk tüketicisine hizmet veriyor. Restoran sayısını her geçen gün artıran TAB Gıda, 1995 yılında Burger King’i, 2007 yılında Napoli’nin geleneksel ve taze ‘İtalyan’ tatlarını sunan Sbarro’yu ve yine 2007 yılında özel baharatlı tavuk parçalarını Türk halkıyla buluşturan ve “Bu tavuğu seviyorum” sloganıyla yola çıkan Popeyes’i Türkiye’ye getirdi. Sosyal sorumluluk anlayışı çerçevesinde herhangi bir yasal yükümlülük olmamasına rağmen her iki restoran zincirinde de Trans Yağ Asidi içermeyen kızartma yağına geçmiştir. Sbarro’da ise kızartma ürün bulunmamaktadır. Ülke genelinde ise 39 şehre ulaştık. * Stresli günlerinizde neler yaparsınız? Hobileriniz vs... Boş zamanlarımda mümkün olduğunca aileme vakit ayırmaya çalışıyorum bunun yanı sıra ney, ebru sanatı ve yelken sporuna meraklıyım. Balık tutma hobim ve motor tutkum çevremdeki herkes tarafından bilinmektedir. Uluç adında bir yarış teknem var. Ayrıca yurt içi ve yurt dışı yarışlarına da takımımla birlikte her fırsatta katılmaktayım. Yüzde 100 tavuk ve dana eti kullanıyoruz * Ürün çeşitlerinizden bahseder misiniz? Tüm kırmızı et ürünlerimizde %100 dana eti ve tüm tavuk ürünlerimizde %100 tavuk eti kullanmaktayız. Böylece hem sağlıklı hem de besleyici değeri yüksek ürünlerimizle Türk halkına doyurucu ve lezzetli öğünler sunmaktan mutluluk duyuyoruz. Bunun yanında her 3 markamız da geniş ve her damak tadına hitap eden bir ürün çeşitliliğine sahip. Burger King; geniş menü ve atıştırmalık alternatifleri, taze salataları, tatlı ve içecek seçenekleri ile oldukça geniş bir ürün yelpazesine sahiptir. Alevde ızgaranın dayanılmaz lezzetini sunan Whopper gibi Burger King klasiklerinin yanı sıra, içeriğindeki eti, özel steak sosu, çıtır soğan kaplaması ile yepyeni bir tat olan Steakhouse Burger gibi yeni ürünlerle müşterilere yeni lezzetler sunulmaktadır. Popeyes da geniş bir menü çeşitliliğine sahiptir. Ürün çeşitliliğimizde tavuk ürünleri, ek lezzetler, salatalar, çocuk menüleri, tatlılar, özel parti paketleri bulunmaktadır. Popeyes’te 4 parça tavuktan oluşan Golden Menü, acılı kanatlar gibi değişik alternatifler de sunulmaktadır. Sbarro’da pizza, makarna ve salatalardan oluşan ürün gruplarımız bulunmaktadır. En çok tercih edilen pizzalarımız ise Stuffed (kapalı) pizza, sucuklu pizza ve Supreme pizzalardır. * Bize kısaca TAB Gıda’dan bahseder misiniz? Bünyesinde bulundurduğu üç farklı marka ile Hızlı Servis Restoran Zinciri lider şirketi olan TAB Gıda; Burger King’i 1995’te Türk halkıyla buluşturdu. 2001 yılında ise ‘sub franchise’ vermeye başladı. Hızlı servis sektöründeki öncülük misyonundan, kalite ve sağlık ilkelerinden asla taviz vermeyen TAB Gıda, Türk halkını yeni lezzetlerle buluşturmaya devam ederek, 2007 yılında Napoli’nin geleneksel ve taze ‘İtalyan’ tatlarını sunan Sbarro’yu bünyesine katmıştır. Yine 2007 yılında TAB Gıda bünyesinde faaliyete geçen diğer bir marka, özel baharatlı tavuk parçacıklarını Türk halkıyla buluşturan ve “Bu tavuğu seviyorum” sloganıyla yola çıkan Popeyes’tır.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 106785
    % -0.69
  • 5.696
    % -0.32
  • 6.3069
    % -0.37
  • 7.3615
    % -0.05
  • 269.137
    % -0.21
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT