BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > DOĞRU BESLEN SAĞLIKLI KAL!

DOĞRU BESLEN SAĞLIKLI KAL!

İçinde bulunduğumuz mevsim itibarıyla grip ve soğuk algınlığı başta olmak üzere pek çok hastalık kapımızı çalabilir ve gerek bedensel gerek sosyal olarak pek çok risklerle karşı karşıya kalabiliriz.



Özellikle son dönemde gündemde olan ve dünya çapında salgına yol açan H1N1 virüsü nedeniyle bazı hayati risklerle karşılaşabiliriz. Oysa ki, bu risklerle karşı karşıya kalmamak ve doğru beslenme tercihleriyle güçlü bir bağışıklık sistemine sahip olmak mümkün... Peki, nasıl beslenmeliyiz ki hastalıklara karşı doğal bir kalkan oluşturabilelim? Diyetisyen Esra Aran, besinlerle güçlü bir bağışıklık sistemi oluşturabilmenin pratik yollarını şöyle anlattı: BESİN TERCİHİ ÖNEMLİ Hem sağlıklı hem de güçlü bir bağışıklık sistemine sahip olabilmek için yapmanız gereken tek şey, vücudunuz için gerekli besin öğelerini belirlemek ve doğru besinlerle bağışıklık sisteminizi güçlendirmektir. Çünkü birçok hastalık vücudunuzun bağışıklık sisteminin düşmeye başladığı dönemde ortaya çıkmaktadır. Dünyada ve Türkiye’de her geçen gün ortaya çıkan farklı gribal enfeksiyonlar birçok kişinin ölümüne neden olmaktadır. Mevsimsel değişikliklerle birlikte vücudunuzun hastalıklara yakalanma riski de artar. Güçlü bir bağışıklık sistemi için 7’den 70’e herkesin özellikle tükettiği besinlere dikkat etmesi gerekmektedir. BİLİNÇSİZ DİYET YAPMAYIN Kış mevsiminde vücudunuzu hastalıklardan korumak istiyorsanız, gün içerisinde vücudunuz için gerekli olan tüm besin öğelerini tüketmeye çalışınız. Hiçbir besini öğününüzden çıkartmayınız ya da azaltmayınız. Burada kuşkusuz ki diyetteki kişiler için kritik bir durum ortaya çıkmaktadır. Diyet yapan kişiler diyet programını mutlak surette diyetisyen eşliğinde yapmalı ve kendi başlarına diyet programı yapmamalıdırlar. Eğer diyetisyene gidecek maddi imkanları yoksa ve de fazla kiloya sahiplerse, diyete 5 ay için ara vermelidirler. Bu kişiler katı diyet listelerinden uzak durmalı ve vücutlarının bağışıklık sistemini kuvvetlendirmeye çalışmalıdırlar. Bağışıklık kalkanı nasıl oluşturulur? > Antioksidan olan A, C, E vitaminlerini ve beta karoteni bol tüketmeliyiz. > Limon, portakal, greyfurt, dolma biber, enginar, brokoli ,maydanozda bol miktarda C vitamini bulunuyor. > Zeytinyağı, ceviz, ayçiçeği yağı, badem, fındık içerisinde bol miktarda E vitamini bulunmaktadır. > Turuncu, yeşil ve kırmızı sebze ve meyvelerde bol miktarda beta karoten bulunmaktadır. > C ve E vitaminleri ile beta karoten, vücudu kansere karşı da korur. > Demir yönünden zengin kırmızı et, kuru kayısı ve koyu yeşil yapraklı sebzelerle çinko yönünden zengin tam tahıl, ekmek, et, balık ve ceviz gibi besinlere ağırlık vermeliyiz. > Çay ve kahve yerine bitkisel çay tercih edebilirsiniz. Özellikle C vitamini yönünden zengin kuşburnu çayı içebilirsiniz. > Egzersiz ve hareketlilikle de vücudunuzun bağışıklık sistemini kuvvetlendirebilirsiniz. Gün içerisinde su tüketiminizi arttırınız. Sarman’dan alternatif hediye seçenekleri Yılbaşı hediyeleri için bir alternatif de Sarman Kitapçı. Her köşede kedi desenleri ile tasarlanmış farklı ürünlerin bulunduğu sıcak ortamıyla Sarman, kedi severler için vazgeçilmez bir mekan haline gelirken, şık tasarımlarıyla alternatif hediye seçenekleri sunuyor. SİZDEN GELENLER Tarifiniz (...Aynur Hanım’ın lezzet tarifi) PATATESLİ MANTI MALZEMELER: > 1 paket yaş maya > 2 su bardağı ılık su > 1 yemek kaşığı toz şeker > 1 yemek kaşığı tuz > Aldığı kadar un > 1 çay bardağı sıvı yağ İÇ MALZEMESİ: > 4 tane patates > 2 kuru soğan > 1 çay bardağı sıvı yağ > Pul biber, karabiber, tuz İÇ MALZEMESİNİN HAZIRLANIŞI: Soğan, yağda pembeleşinceye kadar kavrulur. İçine ezilmiş patatesler eklenir. Kavrulduktan sonra isteğe bağlı baharatlar ilave edilir. Soğumaya bırakılır. SOS İÇİN: > 2 yemek kaşığı salça > 2 yemek kaşığı tereyağı > Pul biber > 2 su bardağı yoğurt > 2 diş sarımsak YAPILIŞI: Hamur yoğrulur. İyice mayalanması beklenir. Mayalandıktan sonra ince olmayan bir hamur açılır. Çay bardağı ile yuvarlak şekiller verilerek kesilir. İçine yapılan iç malzemesi konulur. İsteğe göre şekil verilip kapatılır. Büyük bir tencerede tuzlu su kaynatılır. Kaynayan suya patatesli hamurlar atılır ve haşlanır. Mesajınız (...Mine Hanım’ın kutlama mesajı) CANIM ABLACIĞIM 365 günlük bir öykü daha başlıyor, Her güne bir yaprak sakla, her yaprağa bir öykü sığdır... Mutluluk de adına, nice güzel öyküler senin olsun... İyi ki doğdun... Elişiniz (...H.Kübra Hanım’ın el emeği) SALON PEÇETESİ İnce dantel ipi ile 21 numara tığla örülür. Motif motif örülüp birbirine eklenerek yapılır. Her motif orta kısmından 7 zincirle bir halka yapılarak başlanır. Sonra 2 dolgu 3 zincir 2 dolgu şeklinde 8 defa yapılır. Daha sonra 3 zincirle geçtiğimiz kısımlara tığa 2 kez ip dolayıp 4 seferde çekerek 2 kez batılır ve aralarda 8 zincir yapılır. Sonraki sırada 8 zincirle yaptığımız köprülerin içine birine 10 dolgu yapıp diğerine dolamadan batılan 10 tane sıkıyne örülür. Daha sonra dolgu yaptığımız kısım her sırada birer dolgu azaltılarak ilerlenir. Sıkıyne batarak yaptığımız kısma 7 zincirle batı 3 zincir yapıp aynı noktaya tekrar batarak kutucuk oluştururuz. Sonraki sırada bu kutucuğun içine 3 dolgu 4 zincir 3 dolgu yapılacaktır. Daha sonraki sırada orta kısma 2 tane fazla dolgu yapılıp 5 dolguya çıkarılır. Devamında da her sırada ortadan 2 şer dolgu artırılır. Aralarda 7 zincirle geçilecektir. Son sırada sıkıyne ve fıstıklar ile oya yapılarak bitirilir. Model takibi ile uygun yerlerde motifler birbirine eklenir. Çok farklı ve güzel bir motifli salon peçetesi örneğidir.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT