BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Çin’i giydirmeye gidiyorlar

Çin’i giydirmeye gidiyorlar

Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği üyeleri, Çin pazarının potansiyelini yerinde araştırmak amacıyla 25 Mart’ta bu ülkeye gidecek



Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) üyeleri, Çin pazarının potansiyelini yerinde araştırmak amacıyla bu ülkeye gidecekler. TGSD üyeleri, dünyanın en büyük pazarlarından Çin’de, Sanghay, Pekin ve Hong Kong’da 25 Mart-2 Nisan tarihleri arasında incelemelerde bulunacaklar. TGSD Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Atuk, yaptığı açıklamada, Avrupa Birliği’nde en büyük tedarikçi rakipleri olan Çin’i yakından tanımak ve sektörün zaman içinde Çin’de ne tip stratejik ortaklıklar kurabileceğini belirlemek amacıyla bu geziyi düzenledikleri söyledi. Çin’in, Dünya Ticaret Örgütü’ne (WTO) girmesinin ardından gümrük duvarlarının daha da ineceğine işaret eden Atuk, şöyle dedi: “Çin’in, WTO’ya üye olması, Türk hazır giyim ve tekstil sektörü için problem gibi görünüyor. Çünkü, Avrupa ve Amerika, büyük Çin pazarında kendi bazı sektörlerinin önünü açabilmek için Çin’in en önemli rekabet gücü olan tekstil ve hazır giyim sektöründe kendi ülkelerinde bazı toleranslar sağlayacaklardır. Gümrüklerin indirilmesi, kotaların kaldırılması gibi... Bu, ilk başta Türk hazır giyim sektörü için bir problem gibi gözüküyor. Fakat, aynı dönem içinde Çin’in sosyal şartnamelere uyumunu, kendi dış ticaret liberalizasyonunu ve diğer konuların aşılmasını isteyeceklerdir. Bizim bu konularda çok dikkatli olmamız lazım. Çin gezisini de rakibimizi daha yakından tanımak amacıyla yapıyoruz. Türk hazır giyim sektörü olarak, markalı üretimde Çin pazarından nasıl yararlanabileceğimizi araştıracağız.” STRATEJİK ORTAKLIKLAR Sektörün önümüzdeki 5 yılda dünya pazarlarındaki konumunu koruyabilmesi için yeni rekabet unsurları geliştirmesi gerektiğini vurgulayan Atuk, bunların en önemlisinin, önce ülke içinde birleşmeler, sonra yabancılarla stratejik ortaklıklar yapmak olduğunu belirtti. Atuk, “Türkiye’de hazır giyim firmalarının ölçekleri çok küçük. Birbirinden farklı pazarları, farklı üretim tarzları, organizasyonları ve servis becerileri olan firmaların ülke içinde birleşip, ölçek büyütmeleri lazım. Büyüyen ölçeklerle, yabancılarla yapılacak stratejik ortaklıklara çok daha hazır olacaklardır” dedi. Dünya hazır giyim pazarında Çin yüzde 12-13 pay alırken, Türkiye’nin yüzde 4.5 pay aldığına da dikkat çeken Atuk, sektörün insana yatırıma, modern finansman ve yönetim tekniklerine, dünya pazarlama stratejilerine, yeni teknolojilere ve yeni ürünlere önem vermesi gerektiğini kaydetti.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT