5 kıtaya Türk bayrağı dikecek!

Düzenleyen:
5 kıtaya Türk bayrağı dikecek!

Ekonomi Haberleri

Modaya yatırımla yüzde 35 büyüyen Koton, 472 mağazaya ulaştı. Şimdi hedef, 3 yılda 2 katı büyüklüğe ulaşıp, 2023’te de dünyanın en beğenileni olmak...

Canan ERASLAN - Türkiye’nin moda markalarından Koton, yurt dışında da hedefini büyüttü. Bir yılda 30 binden fazla modelini müşterisiyle buluşturan, 26 ülkede mağaza açan Koton’un hedefi, 2023 yılında 5 kıtada birden en fazla beğenilen ‘hızlı moda’ markası olmak. Her dinleyeni heyecanlandıran bu açıklamayı, Koton Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz ile Koton Kurucu Ortağı ve Yönetim Kurulu Üyesi Gülden Yılmaz, Hamburg mağazasının açılışı dolayısıyla düzenlenen toplantıda açıkladı. Moda, teknoloji, özgür düşünce, yatırım, ticari ve milli hedefler birleşince nihai hedefin de nasıl büyüdüğünün ifadesi olan bilgileri veren Yılmaz Yılmaz “Hamburg mağazası, bizim 472’nci mağazamız. Açıldığının ikinci gününde, tüm mağazalar içinde ciroda birinci sıraya ulaşması sevindirdi ve sürpriz oldu. Başarı bekliyorduk ama ikinci günde gelen birincilik çok önemliydi” dedi. Yaşadıkları başarıları, uzun yıllardır Koton’un markaya yaptığı yatırımın sonucu olarak değerlendiren Yılmaz Yılmaz “Biz Türkiye’den çıkan global bir marka olarak en önemli kriterin moda ve tasarım olduğuna inandık Bunun  meyvelerini Batı Avrupa’da da alıyoruz” dedi. 

TÜRKİYE’DEN ALDIĞIMIZIN KARŞILIĞI
Koton’un yüzde 30’u aşan bir hızla büyüdüğünü, bu yıl sonunda ihracatın 500 milyon lirayı aşacağını söyleyen Yılmaz “Moda dünyasındaki yolculuk, Batı Avrupa olmazsa olmaz. Bu trend devam ederse, 2021’de sadece üzerinde Koton markası olan ürünlerin ihracatından 500 milyon doları ülkemiz ekonomisine katacağız. Bu global marka yolculuğunun yanı sıra, Türkiye’ye ekonomik değer katan, istihdamı, ihracatı artıran ve ülkemizden aldıklarımızı geri vermemizi sağlayan bir yolculuk” dedi. Koton’un perakende cirosunun bu yıl 2,8 milyar lira olacağını, yılı yüzde 35 büyüme ile kapattıklarını da söyleyen Yılmaz “Yurt dışında 182, yurt içinde 290 olmak üzere 472 mağazaya ulaştık. Önümüzdeki 3 yılda Koton’u bugünkü büyüklüğünün 2 katına çıkarmayı planlıyoruz. Bu yıl 5 Koton Jeans mağazası açtık. Önümüzdeki 5 yılda 50 milyon lira yatırımla sadece jean mağazalarından 700 milyon lira ciro bekliyoruz. 2017’de yurt içinde yüzde 35, yurt dışında yüzde 67 büyüme hedefliyoruz” dedikten sonra, bu başarıyı,  Gülden Yılmaz’ın başında olduğu 400 kişilik tasarım ekibi sayesinde elde ettiklerini ifade etti.
5 kıtaya Türk bayrağı dikecek!
Aynı anda -20 ile +30 dereceye moda

Yılmaz Yılmaz’ın “O ve ekibi olmasa başaramazdık” dediği, şirketin kurucu ortağı ve Yönetim Kurulu Üyesi Gülden Yılmaz “Başarımız, uzun yıllar modaya yaptığımız yatırımın ifadesi” diyerek ekip çalışmasının önemine işaret etti. Bu sayede 2023’te 5 kıtada en beğenilen hızlı moda markası olmayı hedeflediklerini anlatan Yılmaz “Bu yıl ne moda dediysek, o moda oldu” diyerek şunları ekledi: Fahriye Evcen marka yüzümüz olduktan sonra ilk reklam filmi siyah jean ile başladı. Biz ‘siyah jean moda’ dedik, öyle oldu. Kumaş mağazalarında siyah jean kalmadı. Ardından ‘7/24 triko’ dedik. Çok uzun bir çalışmanın ürünüydü bu. Sıkı bir koleksiyon hazırladık. Yaz boyu çalıştık ve trikonun rolünü anlattık. ‘Kumaş Kaban Moda’ deyince piyasa arkamızdan geldi. Moda demek detay demek. 400 kişi çalışıyor. Rakiplerimiz hemen peşimize takılıyor. Bu yüzden tasarımlarımızı model ismi değil kodlarla konuşuyoruz.
Model zenginliği sayesinde Rusya’da eksi 20 derece ile Suudi Arabistan’ın en güneyinde 30-35 derecelerdeki mağazalarda farklı ihtiyaçları karşıladıklarını anlatan Gülden Yılmaz “Dile getirmekte dahi zorlandığım oldukça zor ve karmaşık bir işten bahsediyorum. Bunun için Dizayn Lab’ı kurduk. Bütün dünyayı inceliyoruz. Kuluçka merkezi gibi. Kumaş ve renk analistlerimiz, grafikerlerimiz, desinatörlerimiz arı gibi çalışıyor” diye konuştu. 

 


Bugün
- 26 ülkede mağazası var.
- Türkiye’de 290, yurt dışında 182 olmak üzere toplam 472 mağazası var.
- Sadece bu yıl yurt dışında 103 milyon lira, Türkiye’de 85 milyon liralık mağaza yatırımı ile 1.700 kişilik istihdam sağlandı. Lojistikle birlikte 200 milyon TL yatırım yaptı.
- Toplam yatırımın üçte birinden fazlası tasarıma ayrıldı.
- 26 ülkede mağazası var. Bu yıl Fas, Almanya, Fransa ve Hırvasitsan’da mağaza açtı.

Yarın
- 2017’de önce Filistin, Tunus ve Nahcivan’da mağaza.
- 2020 ya da 2021’de ABD’ye girmek.
- 2017’de Türkiye’de yüzde 35, yurt dışında yüzde 67 ve ortalama yüzde 42 büyüme.
- 2018 ciro hedefi tüm dünyada 5 milyar lira ciro.
- Üç yıl içinde bugünkü büyüklüğünü ikiye katlamak.
- 2023’te 5 kıtada en beğenilen hızlı moda markası olmak.

Düzenleyen:  - Ekonomi
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...