BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Söylem ve eylem

Söylem ve eylem

Müşterinin işine akıl sır ermez. Söylemiyle eylemi birbirine uymaz. O yüzden, pazarlamacılar söylemlere kanmaz; müşterinin derinine inmeye çalışırlar.



Müşterinin işine akıl sır ermez. Söylemiyle eylemi birbirine uymaz. O yüzden, pazarlamacılar söylemlere kanmaz; müşterinin derinine inmeye çalışırlar. Sayıları bilinmese de, meclise kadar yansıyan şamatalar dâhil, son zamanlarda protestocuların, muhaliflerin sesleri çoğaldı, sanki. Çeşitli avazlarla meydan meydan gezer oldular. Bu kesimler, gerçek kârın insana, müşteriye hizmetten geldiğini; bunun dışındaki gelir ve kazançların aldatıcı olduğunu bir türlü anlayamadılar. İşlerini piyasa-pazar, kazanç-kayıp, fayda/maliyet mantığıyla değil, devlete ve ranta dayalı bir köşe/makam mantığıyla sürdürmeye çalışıyorlar. Dünyanın değiştiğini, pazarın gücünü kabullenemiyorlar. Piyasalarda var olmak, ayakta kalmak istiyorlarsa, işin ve hayatın bir parçası olmak, insanlar, müşteriler ve muhatapları için gerçek manada değerler üretmek zorunda olduklarını bir türlü algılayamıyorlar. Hayatı pazarlama gözlüğüyle göremiyorlar. Marketler yasası vesilesiyle bakkallar; tamgün yasasıyla doktorlar; markette, bakkalda ilaç satışı, sözleşme ve ilaç fiyatları konularıyla eczacılar; ücretlerini/maaşlarını beğenmeyen işçiler ve emekliler, devleti hâlâ bir iâne kapısı görmekte direnen eski tekel işçileri; dumansız hava sahası uygulamalarıyla mekân işletmecileri ve başkaları, yapılanları ve yapılmak istenenleri bir türlü müşteri-vatandaş gözüyle göremiyorlar. Azınlığı çoğunluk sanıyorlar. Bunlara bakarsanız, halk yapılanlardan rahatsız, hükümet hep yanlış yapıyor. Muhalifler bazen muhaliflikte ölçüyü kaçırıp muhalefete bile muhalefet ediyorlar. Sanırsınız ki, her yer muhalif dolu. Memlekette hiç muvafık kalmadı... Şimdi insan sormaz mı? Peki, kamuoyu yoklamalarında, seçimlerde bu kadar destek oyu kimden geliyor? Araştırmacıların da, pazarlamacıların da, yürütmenin de işi kolay değil. Vatandaşın, müşterinin diliyle söylediğine değil, beyninde düşündüğüne, gönlünden geçene göre çözüm üretmesi gerekiyor. Bu inceliği çözebilen, yolunu buluyor. Âyinesi iştir kişinin lafa bakılmaz, sözü boşuna söylenmemiş. > (Pazarola, pazartesi günleri yayınlanır.)
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT