BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Her hediye hediye değil!

Her hediye hediye değil!

Her alışveriş bir değiş tokuş. Para verir bir şey alır, hayatta bedava ekmek yok deriz. Alınan verilene denkse, “alan memnun, satan memnun” oluruz.



Her alışveriş bir değiş tokuş. Para verir bir şey alır, hayatta bedava ekmek yok deriz. Alınan verilene denkse, “alan memnun, satan memnun” oluruz. Peki, bir şey ödemeden, bedavadan gelenleri, hediyeleri nereye koyacağız? Acaba, hediye, alışverişlerde dengeyi kurmak ve korumak için mi, yoksa bozmak ve daha da büyük dengesizlikler için mi kullanılıyor? Hediye, kimi durumlarda hediye verenin güç ve zenginliğinin yansıması, büyüklük ve azametin bir sonucu oluyor. Büyükler verdikçe veriyor. Verdikçe hediyesi ve ihsanı; ihsanı büyüdükçe de değer ve itibarı artıyor. Hayır işlerinde, sanat, bilgi ve benzeri alanlarda karşılık, para olarak değil, daha değerli kazançlar, saygınlık, itibar, şöhret olarak geri dönüyor. Karın tokluğuna yaşasalar da, âferinlerle, şöhretle mutlu oluyorlar. Derinden etkileyebilirlerse, insanları hareketlendiriyor, hatta başkalarını da hayırlara teşvik ediyorlar. Hediye bazen markaya, firmaya, kişiye daha fazla yakınlık ve sadakat olarak geri dönüyor. Hepimiz hediye almaktan hoşlanıyoruz. Hediye verenleri daha çok seviyor, karşılık veriyoruz. Bazen yabancılardan, dışarıdan da hediyeler, yardımlar, hibeler geliyor, alıyoruz. Ancak, bunlara farklı bakıyor, niyetlerinin hayır olmadığını, kendine yonttuğunu hissediyoruz. Bu bizi hiç de memnun etmiyor. Almıyor, almak istemiyoruz. Gerçek hediyeyi sahtesinden ayırmak çok kolay: Hediye sahibi samimî mi, alınca memnun oluyor musunuz? Yoksa bunu bir pazarlama taktiği, bir tuzak mı görüyorsunuz? Samimî bir kalpten çıkan gerçek hediye, verene de huzur veriyor. Sahte hediye, verene de hayretmiyor. Dün, hediye pazarlaması günüydü. Sevgililer(!) hediyeleştiler. Yine öğrendik ki, bize yağmur gibi hediyeler teklif etmekten usanmayan bir GSM’ci (Turkcell) 8.2 milyar TL net satış üzerinden 2.9 milyar TL net kâr elde etmiş. Kimde bu oranda (% 35.4) kâr var? Hediyeleşmek güzel ama bazıları bunu acımasız bir pazarlama taktiğine dönüştürüyor. Hakikî hediyeler muhabbeti, kibirlinin hediyesi de kibrini arttırıyor. > (Pazarola, pazartesi günleri yayınlanır.)
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT